2022 yılında ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre %109’luk artışla 800,7 milyar TL
olarak gerçekleşmiştir.
Kaynak ETBİS E-Ticaret Hacminin Sektörlere Göre Dağılımı
2022 yılında sipariş adetleri yüzde 43 artış ile 3 milyar 347 milyon adetten 4 milyar 787
milyon adede yükselmiştir. 2022 yılında perakende e-ticaret hacmi 458 milyar TL olarak
gerçekleşmiştir.
Sektör bazında e-ticaret hacmi değerlendirildiğinde beyaz eşya ve küçük ev aletleri yaklaşık
96,7 milyar TL, giyim, ayakkabı ve aksesuar 54 milyar TL, elektronik 45,9 milyar TL,
havayolları ise 45,1 milyar TL olmuştur. Bu sektörleri gıda ve süpermarket, seyahat taşımacılık
ve depolama, yemek ve konaklama sektörleri izlemektedir.
1.Teknolojik Ürünler
2. Cerrahi Maske ve Dezenfektan
3. Evcil Hayvan Malzemeleri
4. Mobilya ve Dekorasyon Ürünleri
5. Spor Kıyafetleri ve Spor Ekipmanları
6. Hediyelik Ürün
7. Kıyafet ve Tekstil Ürünleri
8. Ofis Malzemeleri ve Ofis Ürünleri
9. Cilt Bakım Ürünleri
10. Vitamin ve Sağlık Ürünleri
11. Bebek Ürünleri