Bir projeyi yönetmek birçok hareketli parça içerir. Proje yöneticisi olmak, yalnızca insanlarla değil, araçlarla, uygulamalarla ve bazen de dış tedarikçilerle de uğraşmanız gerektiği anlamına gelir. Proje yöneticileri, şirketlerde genellikle özel odaklanma ve dürtüleri nedeniyle, ancak hepsinden önemlisi, koçluk ve akıl hocalığı yoluyla ekiplerine liderlik ederek istenen sonuçları üretme becerileri nedeniyle çok beğenilirler. Çoğu zaman, bir projenin başarısı veya başarısızlığı büyük ölçüde proje yöneticisinin esnekliğine bağlıdır.
Başarılı proje yöneticilerinin sırları kesin bir liste değildir. Herhangi bir proje yöneticisinden proje yöneticisi sırlarını isteyin, her biri size her seferinde farklı bir liste verecektir. Ana proje yönetimindeki gerçek şu ki, birçok şeye bağlıdır – içinde bulunduğunuz sektör, kullanabileceğiniz kaynaklar ve birlikte çalıştığınız insanlar ve diğerleri. Başarılı proje yöneticilerinin en yaygın sırlarını inceleyeceğiz ve umarız bunları bir sonraki projenizde uygulayabileceksiniz.
Bugün başarılı bir proje yöneticisi olun
Başarılı proje yöneticilerine hayranlık duymayı bırakmanın zamanı geldi. Proje yönetimi sanatında ustalaşmanıza yardımcı olacak başarılı proje yöneticilerinin 10 sırrını paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz. Bunları öğrendikten sonra sadece bir başarı hikayesi olmakla kalmaz, aynı zamanda bildiklerinizi paylaşarak geleceğin diğer proje yöneticilerine de akıl hocalığı yapabilirsiniz.
Organize olma ve başarıya hazırlanma zamanı. Olabileceğiniz en iyi proje yöneticisi olmak için bir rehber kitap arıyorsanız, arkanızı kolladık. Okuyun ve not alın. İşte başlıyoruz:
İnsanlara korku aşılayabilmek bir şeydir, ancak bir ekibe liderlik edebilmek, ilham verebilmek ve motive edebilmek tamamen başka bir şeydir. Başarılı proje yöneticilerinin sırlarından biri ekipleri için güçlü bir lider olmaktır. Bir projeyi yönetmek hiçbir zaman kolay değildir çünkü bu konuda sadece insanlarla veya kendi insanlarınızla ilgilenmiyorsunuz. Bir liderin varlığına ve yeteneklerine sahip olmak, bir projenin başarısını sağlamada çok şey yapabilir.
Liderlik becerileri, proje yöneticilerinin sahip oldukları ve projeleri tamamlamak için çalışırken ekiplerine rehberlik etmek için gösterdikleri güçlü yönler ve yeteneklerdir. Yumuşak, zor ve teknik becerilerden oluşabilirler ve görevleri devredebilmeyi , riskleri yönetebilmeyi ve projeye dahil olan herkesle etkili bir şekilde iletişim kurabilmeyi içerebilirler.
İyi bir iletişimci olmak, başarılı proje yöneticilerinin sırlarından biridir ve bu, doğru kelimeleri seçme veya ekibe, paydaşlara ve müşterilere inandırıcı görünme yeteneğinden daha fazlasını ifade eder. İyi iletişim açık, güvenli ve güvenilirdir. Bu, tüm tarafları dinleyebilmek, her noktayı ve tartışmayı tartabilmek ve toplanan bilgileri doğru kararlar almak için kullanabilmek anlamına gelir. İyi bir iletişimci olmak aynı zamanda sözlü olmayan ipuçlarını gözlemleyebilmek, nüansları seçebilmek ve insanları rahatlatabilmek anlamına da gelir.
Etkili bir iletişimcinin işinin bir kısmı da iş için doğru araçları bulmaktır. Birlikte çalıştığınız insanlara ulaşma ve onlarla ilişki kurma arzusuna sahip olabilirsiniz, ancak başarılı proje yöneticileri, araçların herhangi bir boşluğu doldurmaya da yardımcı olabileceğinin farkındadır. Ekibinizde görüntülü konferansı veya anlık mesajlaşmayı tercih eden biri olabilir veya uzaktan çalışan bir ekip üyeniz olabilir, bu nedenle sizin ve ekibinizin hepsini yapabilmesini sağlayacak bir iletişim aracı seçmeniz gerekir.
Başarılı proje yöneticilerinin sırlarından bir diğeri de stratejik düşünme yeteneğidir, bu da potansiyel zorlukları ve fırsatları önceden tahmin edebilmek anlamına gelir. Bir engel veya sorun ortaya çıktıktan sonra herkes harekete geçebilir, ancak öngörü ve kutunun dışında düşünme becerisini geliştirmek çok fazla özveri ve odaklanma gerektirir. Yalnızca proje yöneticisinin sırlarını bilen ve kullananlar, olası başarısızlıkları planlayabilecek ve bunlardan etkili bir şekilde kaçınabilecekler, projelerinin zaferini görebilecekler.
Proje yönetiminde ustalaşmak istiyorsanız, planlarınızda her zaman biraz hata payı bırakın. Tahsisat yapın ve acil durum planları oluşturun. Bu şekilde, ekibiniz bir krizin ortasında çözüm bulmak için uğraşıp yardım aramak zorunda kalmayacak. Ekibinizin belirli senaryolar için takip etmesi için iş akışları oluşturun ve zaman izin verirse, çizdiğiniz acil durum planlarının gerçekten göreve uygun olup olmadığını görmek için testler yapın.
Başarılı proje yöneticileri, proaktif problem çözücülerdir ve ortaya çıkan sorunlara hızla çözüm bulabilirler. Bu tür bir beceriklilik, tabiri caizse parmak uçlarında düşünebilmekten gelir. Bu, stratejik düşünme ile ilgili olan 3 numaralı nokta ile el ele gelir. Avantajlı bir problem çözücü olmanın anahtarı, bir problemin projenizin başarısı için tam bir engel haline gelmeden önce geliştiğini görme kapasitesidir.
Her projenin başında risk değerlendirmeleri yapın ve ekip üyeleriniz için bir SWOT analizi yapın. Gerekirse personel ve hatta görev atamalarında son dakikada değişiklik yapılmasına izin verin. Her zaman kendinize “ya olursa?” diye sorun. hangi sorunların gün ışığına çıkabileceğini hayal etmeye çalışmak. Ardından siz ve ekibiniz, durumu gidermek için çözümler ve yollar bulabileceksiniz.
En İyi Ücretsiz Proje Yönetim Sistemi
Sınırsız Kullanıcı Ücretsiz
Son derece organize olmak ve birden fazla görevi ve son teslim tarihini aynı anda takip edebilmek, başarılı proje yöneticilerinin ayırt edici özelliklerinden bazılarıdır. Görev atamak ve son tarihler belirlemek bazıları için yeterince kolay olabilir, peki ya aynı anda birden fazla iş yapıyorsanız? Başarılı proje yöneticilerinin sırları, projenin tüm ömrü boyunca ilerlemeyi hiç etkilenmeden denetlemekten oluşur. Görevlerin tamamlanmasını yönetebilmeniz ve zamanında teslimatlar için ekibinizin görev bağımlılıklarını ve proje son tarihlerini anlamasını garanti edebilmeniz gerekir.
İyi organize olmak istiyorsanız ekibinizi, görevlerini ve projelerini daha iyi yönetmenize yardımcı olabilecek bir aracın edinilmesi ve kullanılması. Ekibiniz için sağlam ve güvenilir bir proje planlama ve proje yönetimi yazılımı edinerek projelerinizi görselleştirin, kaynaklarınızı hizalayın, verimliliği artırın, üretkenliği en üst düzeye çıkarın ve tüm girişimin her dakika detayını planlayın.
Aksi takdirde ekibin çabalarını rayından çıkarabilecek projedeki değişikliklere ve beklenmedik zorluklara uyum sağlayabilirler. Diğer insanlar bir geçici çözüm için paniğe kapılabilir ve korkutabilirken, başarılı bir proje yöneticisi zaten iyi, kötü ve çirkin her şeyi planlamıştır. Kaynaklarından biri kesilse bile caydırılmazlar. Çalışmalar devam edecek, son teslim tarihlerine uyulacak ve çıktılar yine de yüksek kalitede olacak.
İş tamamlanırken her şeyi planlamak ve bir projeyi yeniden tasarlamak neredeyse imkansızdır, ancak yapılabilir. Öngörü her zaman arka görüşten daha iyidir. Olası başarısızlık senaryolarını bulmakta zorlanıyorsanız, ekibinizi bir araya toplayın ve fikirlerini isteyin. Çeşitli potansiyel felaketlere yönelik çözümler için planlar hazırlamak için deneyimlerinizi ve içgörülerinizi de kullanabilirsiniz. Bu sadece listeyi daha uzun ve daha iyi hale getirmekle kalmayacak, aynı zamanda ekibi de bağlayacaktır.
Ayrıntılara dikkat ederler ve projenin tüm yönlerinin iyi planlanıp yürütülmesini sağlarlar. Hiçbir şey şansa bırakılmaz – başarılı proje yöneticilerinin sırlarından sadece bir tanesi daha. Başarılı proje yöneticileri, proje planından ekip üyelerini seçmeye, zaman çizelgelerinden ödün vermeye ve proje hedefleri üzerinde anlaşmaya kadar, yola çıkmadan önce her zaman her küçük ve büyük ayrıntıyı dikkate alır.
Çalışma saatlerinden, görevlere ve iş yüklerine ve üretkenliğe kadar her şeyi takip etmek önemlidir. Oldukça büyük bir ekibiniz varsa, küme liderlerini atamak yardımcı olabilir. Daha küçük işleri liderlere dağıtın ve haftada size rapor vermeleri gereken bir gün belirleyin. Böylece çevrilmemiş taş kalmadığından emin olun, hiçbir şey kaçırılmaz. Motivasyonda bir düşüş, hafif çekişmeler veya kaçırılan bir görev son tarihi ve iyileşmeyi denetlemek için orada olmalısınız.
Başarılı proje yöneticileri, proje risklerini belirleyebilir ve azaltabilir. Risk yönetimi, herhangi bir projenin tüm yaşam döngüsü boyunca ortaya çıkabilecek herhangi bir riski tanımlama, analiz etme ve bunlara uygun şekilde yanıt verme sürecidir. Bu, son tarihler ve çıktı kalitesi ile üretkenlik, verimlilik ve genel başarı hedefleri açısından projenin yolunda kalmasına yardımcı olacaktır. Her iyi proje yöneticisi, maksimum sonuç kontrolü için risk yönetiminin her proje planlama sürecinin bir parçası olması gerektiğini bilir.
Bir risk değerlendirmesi genellikle bir projenin zaman çizelgesini, bütçesini ve ekip performansını kapsar. Proje planının bu kısmı, tanımlanmış bir potansiyel riskin gerçek bir risk haline gelmesi durumunda bir risk yanıt planı oluşturmaya yardımcı olur. Büyük bir ekibe liderlik ediyorsanız, bir ekip üyesine risk atama seçeneğiniz vardır. Bunu yapmak, olumlu ya da olumsuz riskler de dahil olmak üzere her şeye göz kulak olmanıza yardımcı olacaktır. Bir risk belirlendikten sonra, planın ona yanıt veren bir sonraki bölümüne geçebilirsiniz. Risk yönetimi planları için kullanabileceğiniz iki çevik araç, Gantt şemaları ve Kanban panolarıdır. Riskleri kolayca önceliklendirmek, bunların tam gelişmiş sorunlar haline gelmesini önlemek ve görevleri ve proje ilerlemesini gerçek zamanlı olarak izlemek için büyük resmi görebilirsiniz.
Başarılı proje yöneticileri, güçlü müzakere becerilerine sahiptir ve paydaşlar ve satıcılarla etkili bir şekilde müzakere edebilir. Müzakereler her profesyonelin hayatının bir parçasıdır, ancak proje yöneticileri için ekip adına verimli bir şekilde müzakere etme yeteneği çok önemlidir. Becerikli müzakereler yoluyla, bir proje yöneticisi muzaffer bir projenin temelini oluşturabilir. Zorlayıcı müzakere becerileri, proje yöneticilerinin daha olumlu ve verimli bir çalışma ortamı yaratırken paydaşlar ve müşterilerle sağlam ilişkiler kurmasını sağlar. Müzakere, işyerindeki çatışmalarla uğraşırken de işe yarayabilir.
Müzakere becerilerinizi geliştirmenize yardımcı olması için, müzakere becerilerinin 5 temel unsurunu hatırlayın:
İletişim – Pazarlık masasında iletişim kurarken anlaşılması kolay, nötr bir ton ve özlü kelimeler kullanın. Bunu yapmak, istediğiniz sonuçlarla uzaklaşacağınızı garanti edecektir.
Duygusal zeka – Başarılı proje yöneticileri, ister olumlu ister olumsuz olarak alınsın, duyguların müzakerelerde rol oynadığını kabul eder. Duyguları ve sözlü olmayan ipuçlarını nasıl okuyacağınızı bilmek, hem sizin hem de karşı tarafın duygularını anlamanıza ve yönetmenize çok yardımcı olabilir.
İleriyi planlama – İstediğiniz sonuçları ve sınırlarınızın ne olduğunu planlayın
Değer yaratmak – Dikkati bir tarafın projeden elde edebileceğinden uzaklaştırın. Bunun yerine, başarılı bir projeden herkesin neler elde edebileceğine odaklanın.
Strateji – Ayrıca, başarılı proje yöneticilerinin sırlarından biri, müzakere sırasında neyin işe yarayıp neyin yaramadığını önceden bilmektir. Daha iyi ücret, çalışma saatleri veya zaman çizelgesi olsun, stratejinizin bir parçası olarak avantajları vurgulamak, istediğinizi elde etmenizi sağlamaya yardımcı olur.
Sürekli öğrenme ve profesyonel gelişim yoluyla her zaman becerilerini ve bilgilerini geliştirmeye çalışırlar. Proje yöneticisi sırları, becerilerini daha da geliştirmelerine olanak tanıyan liderlik ve yönetim eğitimini de içerir. Başarılı proje yöneticileri gibi herhangi bir iyi lider, yerinde ve çevrimiçi eğitim kursları, üst düzey yöneticiler tarafından yapılan kontroller ve dengeler ve tutarlı Kalite Güvencesi değerlendirmeleri yoluyla sürekli öğrenmeyi hayatlarına dahil eder.
Aynısı düzenli çalışanlar için de gereklidir. Bilgi güçtür, dedikleri gibi ve yöneticiler bildiklerini paylaşarak gücü ekiplerine aktarabilirler. Şirketteki herkesin ihtiyaç duyduğunda erişebileceği bir Bilgi Tabanı oluşturmak, iş gücünü okuma, bitmeyen bilgiyi arama ve kendilerini geliştirme konusunda güçlendirecektir. Bilgilerin her zaman güncel olduğundan ve tüm personelin soruları olduğunda veya anlamadıkları bir şey olduğunda size veya Yönetimdeki herhangi birine başvurabileceklerini bildiğinden emin olun.
Sonunda: Proje yöneticisi sırları
Bir proje yöneticisi birçok farklı özelliğe sahiptir – koç, irtibat görevlisi, arabulucu, takım lideri, arabulucu, görev delegasyonu, son tarih amiri ve daha fazlası, ancak başarılı bir proje yöneticisi, takım için birden fazla amaca hizmet etme zorunluluğuna aldırış etmez. Çünkü başarının sırlarını çok iyi biliyorlar ve bildiklerini günlük profesyonel hayatlarına uyguluyorlar.
Hepsinin en önemli sırrı, gerçekten başarılı bir proje yöneticisinin nasıl göründüğünü ve neye benzediğini anlamak ve uygulamaktır. Tüm özellikleriniz ve becerileriniz yalnızca takımınızı kazanmaya yönlendirmek için kullanılmamalıdır. Ayrıca, karşılaştığınız herkese ve herkese liderlik etmek, ilham vermek ve motive etmek için kullanılmalıdırlar.
SSS
Mükemmel bir proje yöneticisi yapan nedir?
Mükemmel bir proje yöneticisi, ekibe, paydaşlara ve projeye dahil olan herkese yardımcı olurken, projeyi başlangıcından tamamlanmasına kadar görebilen kişidir. Sağlam bir proje planı geliştirebilir, ekibine yetkin bir şekilde liderlik edebilir, olayları önceden tahmin edebilir ve baskı altında soğukkanlılığını koruyabilir.
Başarılı proje yöneticilerinin temel becerileri nelerdir?
Başarılı proje yöneticilerinin temel becerileri aşağıdaki becerilere sahip olmayı içerir:
Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız https://globalnet.com.tr’e ulaşabilirsiniz.