Dijital mecralarda markasını, ürünlerini ve hizmetlerini daha fazla kişiye ulaştırmak isteyen herkesin “hedef kitle nedir ve hedef kitle analizi nedir?” sorularının cevabını bilmesi gerekir. Hedef kitle analizinin tüm pazarlama stratejilerinin temel bileşeni olduğunu söyleyebiliriz. Hedef kitlenin belirlenmesi yani hedef kitle analizi herhangi bir grup içerisindeki yaş, cinsiyet gibi demografik bilgiler, dil, yer, tercihler ve ilgi alanları gibi metriklerin araştırılması ve belirlenmesidir.
Hedef kitle belirlerken edilmesi gereken hususlara bir bakalım:
1- Hedef kitlenizi belirlemeden önce markanızı ve ürünlerinizi tanıyın.
Markanızı, ürünlerinizi, müşterilerinize neler vadettiğinizi, ileriye dönük hedeflerinizi detaylı bir biçimde bilmeniz gerekir. Siz markanıza, ürün ve hizmetlerinize dair her ayrıntıyı bilmeden başkalarına anlatmayı düşünemezsiniz.
2- Dijital pazarlama amacınızı ortaya koyun.
Dijital pazarlamayı hangi amaçla yapacağınız önemlidir. Örneğin bir ürünün ya da hizmetin pazarlamasını yapmaktaki amacınız doğrudan satışlara, satışları artırmaya mı yönelik yoksa üründen, hizmetten daha fazla kişinin haberdar olmasını mı istiyorsunuz, yoksa her ikisi de mi?
3- Genel anlamda hedef kitlenizin özelliklerini belirleyin.
Hedef kitlenizin yaş, cinsiyet, eğitim durumu, medeni durumu, ekonomik durumu, mesleği gibi demografik özelliklerini belirleyin. Ürününüzü kimlerin kullanacağı ya da markanızı kimlerin takip edeceği gibi soruların cevabını belirlemede demografik etkenler oldukça önemlidir.
4- Hedef kitle analizi yapın.
Başarılı sonuçlar elde edebilmek için hedef kitlenize ait genel özelliklere hakim olmanız yeterli değildir. Hedef kitlenizin psikolojik durumu, hedefleri, sürekli olarak karşılaştıkları sorunlar, tutum ve inançları, değerleri ve eğilimleri, satın alma kararlarını etkileyen faktörler gibi etkenler pazarlama stratejilerini doğru belirlemenize, doğru kişilere, gruplara ulaşabilmenize imkan sağlayacaktır.
5- Hedef kitlenizi belirledikten sonra, hangi pazarlama stratejilerini tercih edeceğinizi belirleyin.
Hedeflediğiniz kitlenin hangi sosyal mecraları kullandığını belirlemek nasıl bir dil kullanacağınızı, hangi mecralara yönelik faaliyet göstereceğinizi belirlemede etkili olacaktır.
Bir markanın, ürünün ya da fikrin istenilen başarıya ulaşmasında hedef kitlenin doğru biçimde belirlenmesi hayati bir öneme sahiptir.
Hedef kitlesi belirlenemeyen ya da yanlış belirlenen bir pazarlama ile çoğu zaman başarılı sonuçlar elde edilemez. Özellikle kimlerle, hangi gruplara hitap edeceğinizi bilmediğinizde güçlü, tutarlı bir marka algısı yaratmak zor olacaktır.
Sonuç olarak doğru ve ilgili kitleye doğru bir dille ve doğru iletişim kanalları ile ulaşan markalar uzun vadede başarıyı yakalayacaklardır.
GLOBALNET, İnternet Varlıkları ve CRM çözümlerinin yanı sıra kurumsal dijital pazarlama hizmetleri ile de müşterilerinin memnuniyetini sağlamaya devam etmektedir. Eğer siz de markanızı, ürün ve hizmetlerinizi dijital ortamlarda en doğru şekilde anlatmak istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.