Teknolojinin giderek geliştiği günümüzde sosyal medyanın iletişim kurmanın, düşünceleri, duyguları özgürce paylaşmanın ve aynı zamanda pazarlamanın en popüler, en etkili yollarından biri olduğu inkâr edilemez. İşletmelerin büyüklüklerine ve faaliyet alanlarına bakılmaksızın, çeşitli platformlarda etkin bir sosyal medya profiline sahip olmalarının giderek önem kazandığını görüyoruz.
Etkili bir sosyal medya pazarlaması ve sosyal medya yönetim stratejisi müşterilerin o marka ile etkileşimlerini artırmada, markanın bilinirliğini ve satış döngüsünü artırmada önemli bir rol oynar.
Hem işletmeler hem de kişisel kullanıcılar için önemi her geçen gün artan sosyal medya, pazarlama trendlerini büyük oranda değiştirdi.
*[1]Araştırmalara göre; 2019 yılında dünya genelinde sosyal medya kullanıcılarının sayısı yıllık %9.1 artış ile 4.388 milyar oldu.
Sosyal medya, özellikle şirketlerin ve markaların hedef kitleleriyle etkileşime girmelerine, müşteri hizmetleri ile ilgili soruları yanıtlamalarına, doğru ve etkili bir marka imajı oluşturmalarına, daha geniş bir hedef kitlesi edinerek olumlu izlenimi artırmaya ve yeni fırsatlar yaratmaya yardımcı en önemli dijital pazarlama yöntemlerinden birisidir.
Sosyal medya markanızı, ürünlerinizi, hizmetlerinizi takipçilerinize etkili biçimde ifade edebileceğiniz, geri bildirim alabileceğiniz en önemli dijital platformlardan birisidir. Sosyal medyayı doğru ve etkin kullanarak dijital ortamda fark edilebilirliğinizi artırabilirsiniz.
Sosyal medya pazarlamasının yadsınamaz değerlerine ve getirilerine rağmen çoğu işletme doğru ve etkili sosyal medya stratejilerini belirlemekte sıkıntılar yaşayabilir. Oysa her markanın sosyal medya hesapları için önceden belirlenmiş bir eylem planı olması gerekir. Sosyal medya yönetimi sadece özel günlerde paylaşım yapmak değildir.
Hedeflerinizi belirlemeden önce bulunduğunuz mevcut durum için değerlendirme yapın.
Hangi sosyal ağlarda aktif olduğunuzu, ağlarınızın optimize edilip edilmediğini, (fotoğraflar, kapak fotoğrafları, URL vb. gibi) hangi ağların size en fazla değeri getireceğini belirleyin.
Profillerinizi, rakiplerinizin profilleri ile karşılaştırın ve nasıl göründüğünüz üzerinde düşünün.
Markanızı, hizmetlerinizi, ürünlerinizi tanıtmak, pazarlamak istediğiniz hedef kitleyi belirleyin ve bu kitleye uygun bir dijital dil kullanın.
En iyi pazarlamacıların bile yanlış kitleye hitap ettiklerinde başarısız oldukları örnekler vardır.
Hedef kitlenizi belirlerken yaş, yer, sektör, gelir durumu, ilgi alanları, en çok ilgi gören sosyal ağlar gibi faktörleri göz önünde bulundurun.
İdeal müşterilerinizi, hedef kitlenizi göz önünde bulundurun ve sosyal medya varlığınızı ne amaçla kullanmayı planladığınızı, marka kimliğinizi ne denli yansıttığını göz önünde bulundurun. Unutmayın, özgünlük markanızı benzersiz yapacak ve rakiplerinizden bir adım ileriye taşıyacak en önemli unsurlardan biridir.
İnsanlar neden sizi takip etmeli, ürünü/hizmeti neden sizden almalı? gibi soruların cevabı sizin misyonunuzda saklıdır.
Görüntüler, videolar, blog yazıları, röportajlar vb. yaratabileceğiniz içerik örnekleri arasında gösterilebilir. İçerik, sosyal medyayı temsil eden en önemli varlıklar arasında yer alır. Bu nedenle özgün, kaliteli ve yaratıcı içerik üretmeyi sürekli hale getirin.
Her bir sosyal ağa ne sıklıkta içerik göndereceğinizi, hangi konulara değineceğinizi ve ne zaman paylaşacağınızı içeren bir içerik takvimi oluşturmanız işinizi fazlasıyla kolaylaştıracaktır.
Sosyal medya konusunda başarılı olmanın en önemli adımlarından biri sonuçları takip etmek, analiz etmek ve daha sonra da analiz sonuçlarını optimize etmektir.
Sosyal medya platformu sürekli değişen ve yenilenen bir yapıya sahiptir. Bu nedenle siz de yeni stratejiler oluşturmaya, işiniz ve hedef kitleniz ile ilgili daha fazla şey öğrenmeye devam ederken optimizasyona devam edin.
Sosyal medya yönetimi, hem çok kolay hem de çok zor bir iştir. Ancak kesinlikle tecrübe ve profesyonellik gerektirir. Marka imajınızı korumak, hedef kitlenize ulaşmak ve genişletmek için siz de bu alanda profesyonel hizmet sunan firmalardan destek almayı ihmal etmeyin.
Sosyal medya kampanyalarını planlama ve yürütme, şirketin marka hedeflerini tanımlama, pazarlama hedeflerinin belirlenmesi ve sosyal medya yönetimi konularında uzman bir destek almak istiyorsanız tercihinizi GLOBALNET’ten yana kullanabilirsiniz.
*[1] https://www.smartinsights.com/social-media-marketing/social-media-strategy/new-global-social-media-research/