Dijital pazarlama hiç şüphesiz son zamanların en önemli konularından biri halini aldı. İnternet kullanımının gelişmesinin ve neredeyse dünyanın çevrimiçi olmasının dijital pazarlama kavramını ön plana çıkardığını söyleyebiliriz. İnternet kullanımının ve insanların çevrimiçi kalma zamanlarının her geçen gün daha fazla arttığını söyleyebiliriz.
Değişen bu dinamikler işletmeleri, markaları, sektörleri de etkiledi ve etkilemeye de devam edecek gibi görünüyor. Hangi ölçekte olursa olsun işletmeler için artık yalnızca bir web sitesine sahip olmak ya da odağı belli olmayan reklam kampanyaları yürütmek artık yeterli değil.
Doğru bir dijital pazarlama stratejisi oluşturabilmek için “dijital pazarlama nedir?” sorusunun cevabını iyi biliyor olmak gerekir.
Pazarlama, hedef kitlenizle doğru yerde, doğru zamanda ve doğru biçimde bağlantı kurmanın bir biçimidir. Bu bağlantı kurma, günümüzde internet ortamında hızlı bir biçimde gelişiyor ve büyüyerek ilerliyor. Yani dijital pazarlama, pazarlama faaliyetlerinin internet, mobil ve diğer interaktif platformlar üzerinden yürütüldüğü çalışmaların genel adıdır.
Kazancını ve bilinirliğini artırmak isteyen işletmeler de müşterileriyle bağ kurabilmek için arama motorları, sosyal medya, e-posta, web siteleri gibi dijital kanallardan yararlanıyor.
Peki, dijital pazarlamanın işinizi büyütmede neden bu kadar önemli bir role sahip olduğunu biliyor musunuz?
İşletmeniz için oluşturacağınız bir kampanyanın başarılı olması için, dijital pazarlama planını nelerin oluşturduğunu bilmek gerekir.
Doğru zamanda ve doğru biçimde gerçekleştirilen dijital pazarlama planı şirketiniz için pek çok avantajı da beraberinde getirir.
– Geleneksel pazarlama yöntemlerine kıyasla dijital pazarlama maliyetleri daha düşüktür. Özellikle doğru teknikler kullanıldığında düşük bütçelerle büyük başarılar elde etmek mümkündür.
– Geleneksel pazarlamada küçük ya da orta ölçekli şirketlerin, büyük şirketlerle rekabet etme şansı çok azdır. Ancak dijital pazarlama kanallarında büyük-küçük fark etmeksizin her marka ile rekabet edebilirsiniz.
-Dijital pazarlamada hedef kitlenizi kolay bir şekilde belirleyebilirsiniz.
– Kampanyalarınızı daha fazla kişiye ulaştırabilirsiniz. Markanızı sınır ötesine taşıyabilirsiniz.
– Müşterilerinizle olan iletişiminizi geliştirebilir ve müşteri deneyimini iyileştirebilirsiniz. Günümüzün belki de en önemli konularından biri müşteri ilişkilerini iyi yönetebilmek. Müşterileri anlamak, iletişimde kalmak, hızlı geri dönüşler yapmak büyümenizde etkili rol oynayacaktır.
Dijital pazarlamanın avantajlarından biri de kampanya sonuçlarının ölçümlenebiliyor olmasıdır. Verdiğiniz reklamı kaç kişinin gördüğünü, yaptığınız çalışmaların web site trafiğinizi ya da satışlarınızı nasıl etkilediğini kolaylıkla gözlemleyebilirsiniz.
Dijital pazarlamanın avantajlarından yararlanmak pek çok şirket vardır. Ancak etkili bir dijital pazarlama stratejisi oluşturmak göründüğünden daha zor bir iş olabilir. Bu nedenle eğer yeteri kadar bilgi, birikim, deneyim ve tecrübe sahibi değilseniz, işi dijital pazarlama uzmanlarına bırakmanız işletmeniz için daha iyi olacaktır.
Eğer şirketinizin henüz bir dijital pazarlama planı yoksa hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz. Ürün ya da hizmetlerinizi daha fazla kişiye duyurmak, marka prestijinizi oluşturmak için dijital pazarlama uzmanlarımızdan yardım alabilirsiniz. GLOBALNET, İnternet varlıkları yönetimi, CRM çözümleri ve dijital pazarlama çözümleri ile müşterilerinin memnuniyetini sağlamaya devam etmektedir.
Siz de memnun müşterilerimizden biri olmak için geç kalmayın!