Günümüzde son derece hızlı bir şekilde gerçekleşen değimimi takip edebilmek ve bu değişime ayak uydurabilmek çok önemli. Özellikle işletmeler, şirketler ve markalar için online itibar yönetimini yapmak her zaman çok kolay olmayabilir.
Günümüzde küçük ya da büyük her işletme, her marka için, dijital varlıklar ve internet varlıklarının yönetimine verilen önem artarken, geleneksel pazarlamanın etkisi her geçen gün azalıyor.
Dijital pazarlama günümüzde pazarlama sektörünün olmazsa olmazları arasında yer almaya devam ediyor. Özellikle kullanıcıların internette ve sosyal platformlarda geçirdikleri süre arttıkça, şirketler için de dijital pazarlama stratejileri ile müşteriye ulaşma çabaları artış gösteriyor.
Gerçekten de mevcut müşterilerle ve potansiyel müşterilerle her an iletişim halinde olmak, müşteri ihtiyaç ve taleplerini doğru değerlendirmek, ürün ve hizmetlerin tanıtımını doğru zamanda doğru hedef kitleye yapmak için dijital pazarlamaya ihtiyaç vardır. Tüm bunlarla birlikte dijital pazarlamanın ölçümlenebilir, raporlanabilir olması da ona gösterilen yoğun ilgide artışa neden olmaya devam ediyor.
Statista araştırma verileri dünya üzerindeki dijital reklamcılık harcamalarının 2020 yılının sonunda 384 milyar doları bulacağını belirtiyor. Yapılan araştırmaya göre 2021 yılında pazar hacminin 435 milyar dolara çıkması öngörülüyor. Covid-19 virüsünün etkilerini ekonomik olarak minimuma indirmek isteyen şirketler dijital pazarlamaya ağırlık verme eğilimi gösteriyor.
Özellikle de son günlerde çevrimiçi olan, sosyal medyada zaman geçiren insanların sayısı giderek artıyor. Facebook Future of Business raporunda belirtilen verilere göre; Türkiye’de KOBİ’lerin %71’i yeni ürün ya da hizmetlerini tanıtmak için dijital platformları kullanıyor.
Aynı araştırmaya göre müşterilerle ve tedarikçilerle iletişim kurma amacıyla çevrimiçi araçları kullananların oranı ise %63 olarak belirtiliyor.
Küresel Dijital Raporu’na göre Türkiye’de 59 milyon internet kullanıcısı bulunmakta. Ve kullanıcıların yaklaşık %84’ü her gün internete giriyor. Toplam Türkiye nüfusunun neredeyse %63’ü sosyal medya platformlarını kullanıyor.
Doğru hedef kitle belirlendiğinde ve doğru dijital pazarlama araçları kullanıldığında hedeflenen satış oranlarına ulaşmak ve marka değerini artırmak sanıldığı kadar zor olmayabilir.
Özellikle büyük bir dönüşüm yaşadığımız son günlerde dijital pazarlamaya verilen önem daha da artacak gibi görünüyor.
Eğer siz de markanızı en iyi biçimde temsil etmek, satış hedeflerinize ulaşmak ve sosyal medya platformlarında markanızı iyi ifade etmek istiyorsanız dijital pazarlama firmalarından destek ve danışmanlık hizmeti alabilirsiniz.
GLOBALNET, kurumsal dijital pazarlama hizmetleri ile müşterilerinin memnuniyetini sağlamaktadır. Dijital pazarlıklarınızın güvenliği ve güncelliği için bizimle iletişime geçebilirsiniz.