Dünya Kadınlar Gününe özel olarak Türkiye Bilişim Derneği (TBD) önderliğinde, TSE ev sahipliğinde düzenlenen içerik ve organizasyon desteği GLOBALNET tarafından gerçekleştirilen “Dijital Dünya Kadınları Semineri” düzenlenmişti. Katılımcılara çekiliş ile Turkcell, T-Soft ve GLOBALNET sponsorluğunda hediyeler verilmişti.
Organizasyonunu GLOBALNET’in ve eğitim desteğini FOKUS Akademi’nin üstlendiği “Dijital Pazarlama Eğitimi” TBD ev sahipliğinde 12 Nisan 2019 tarihinde düzenlendi. Dr. Sadık VURAL tarafından verilen eğitime 25 kişi katılım sağladı. Türkiye Bilişim Derneği (TBD) Bilişimle Girişimci Kadın Grubu’ndan katılımcılar da eğitime büyük ilgi gösterdi.
Katılımcıların da sorularını dile getirip, deneyim ve tecrübelerini paylaştıkları interaktif (etkileşimli) bir eğitim gerçekleşti.
Dijital pazarlama, firmaların ya da markaların dijital medya kanalları üzerinden tanıtımını sağlamaktadır. Dijital pazarlama, Web sitelerinin amacına uygun biçimde tasarlanmasını, sosyal medyayı, radyo ve televizyonu, cep telefonlarını, reklam panolarını ve buna benzer pek çok geleneksel olmayan medya biçimlerini kapsamaktadır. Sosyal medyanın etkin biçimde kullanılması ile çok sayıda insana erişmek ve tüketici taleplerini, beğeni ve ihtiyaçlarını belirlemek daha kolay olmaktadır.
Dijital pazarlamada kullanılan yöntem ve stratejiler, geleneksel pazarlamada kullanılan yöntemlerden çok daha farklıdır. Dijital pazarlamanın hem üreticiler hem de tüketiciler açısından en önemli avantajlarından biri de gerçek zamanlı geri dönüş ve iletişim, etkileşimdir. Hem internetin hem de sosyal medyanın dinamik yapısı göz önünde bulundurulduğunda işini ya da markasını kurmak, büyütmek isteyen her kişi ya kurum için dijital medyayı kullanmak bir zorunluluktur.
Etkileşimli eğitim süresince katılımcılara İnternette marka olarak var olmak ve güvenilir, stratejik biçimde markalaşmak için neler yapılması gerektiğinden bahsedildi. Dijital pazarlama araçlarının ve dijital pazarlama reklam çeşitlerinin arasında sosyal medya mecralarının önemli bir yere sahip olduğu üzerinde vurgu yapıldı.
Dijital pazarlama stratejileri arasında en önemli faktörlerin ölçme, analiz, analitik gibi değişkenlerin olduğu belirtildi.
Dijital Pazarlama Eğitimi’ne katılım sağlayan tüm kadınlara “Katılım Belgesi” ve eğitmen Dr. Sadık Vural’a da “Teşekkür Belgesi” verildi.