Genel anlamda e-posta pazarlama ya da bir diğer adıyla e-mail marketing, ürün ve hizmetlerin tanıtılması amacıyla e-postanın kullanılmasıdır. Müşterilerle ve potansiyel müşterilerle ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla da e-mail marketing kullanılır. E-posta pazarlaması için çevrimiçi pazarlamayı kapsayan dijital pazarlamanın bir bölümüdür.
Hedef kitle ile etkileşimi yüksek olan dijital pazarlama yöntemlerinden biri e-mail marketingdir. Bu pazarlama yönteminde hedef kitleye ulaşmak kolaydır.
E-mail marketing ile kısa sürede çok sayıda kişiye ulaşabilir ve başarılı sonuçlar elde edebilirsiniz.
Hem mevcut müşterilerinizle hem de potansiyel müşterilerinizle kolayca iletişim kurabileceğiniz ve etkileşime geçebileceğiniz için e-mail marketing önemlidir. Bağlantılarınızın özel günlerini kutlayabilir, özel indirim ve fırsatlardan haberdar olmalarını sağlayabilirsiniz.
E-mail marketing kullanımı hem basit hem de ekonomiktir.
E-mail marketing en sık kullanılan pazarlama stratejilerinden biridir. Doğru ve etkili bir biçimde uygulandığında oldukça yüksek dönüşümlü sonuçlar elde etmenizi sağlayabilir.
E-posta pazarlama yaparken aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmanızda fayda vardır:
E-mail kampanyaları oluşturmak için öncelikle izinli bir toplu mail listesine ihtiyacınız olabilir. Toplu mail listesine ulaşabileceğiz pek çok farklı yol vardır. Örneğin web sitenize eklediğiniz e-bülten abonelik kutusu gibi. Başarılı e-mail marketing kampanyası için atacağınız ilk adım izinli mail listesi oluşturmaktır.
Hedef kitleyi belirlemek her pazarlama kampanyasında olduğu gibi e-posta pazarlama kampanyalarında da çok önemlidir. Hedef kitlenizin ilgisini çekecek e-postalar göndermeye çalışın.
Toplu mail kişi listenizi gruplayabilirsiniz. Böylece farklı özellikteki kişiler için farklı mail içerikleri üretebilirsiniz.
E-posta pazarlamanın en çok dikkat edilmesi gereken konularından biri içeriktir. Stratejinizi oluşturmadan önce hedef kitlenizin ne tür içeriklerden hoşlandığını değerlendirip, içeriklerinizi bu doğrultuda oluşturmalısınız.
İçeriğinizi kişiselleştirmeniz, özellikle ilk paragrafta alıcı kişinin adına yer vermeniz daha olumlu sonuçlar elde etmenize yardımcı olacaktır.
İçeriklerinizde görsel kullanımınıza yer vermeniz içeriğinizi daha ilgi çekici ve olunur hale getirebilir.
Mail gönderdiğiniz kişilere size ulaşabilecekleri adres, telefon bilgilere mutlaka yer verin. Böylece kullanıcılar istedikleri zaman size ulaşabileceklerini düşünür ve güvende hissederler.
Bununla birlikte mail şablonlarınızda sosyal medya hesaplarınıza giden ikonlara yer verin. Sosyal medyada takipçi artırmanın ve daha fazla kişiye ulaşmanın etkili yollarından biri e-mail marketingdir.
E-mail marketing önce mobil cihazlarda açılıp açılmadığının test edilmesi önemlidir. Mobil cihazlar hayatımızda her zamankinden daha fazla yer kaplamaya başladı. Bu nedenle de gönderilecek e-postanın mobil cihazlarda nasıl göründüğü, performans değerini etkileyecek faktörlerden biridir.
Toplu e-posta gönderimi ve e-mail marketing kampanyalarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Profesyonel ve kaliteli bir hizmet anlayışı ile destek ve danışmanlık hizmeti sunmaktayız.
Daha detaylı bilgi edinmek için GLOBALNET kurumsal web sitesini ziyaret edebilirsiniz.