Dijital pazarlamada başarılı sonuçlar elde etmek için dikkat edilmesi gereken kriterler, araçlar, yöntemler her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Hem olumlu geri dönüşümün yüksek olması hem de verilerinin kolaylıkla analiz edilebilmesi gibi sebeplerle en sık tercih edilen dijital pazarlama yöntemlerinden biri de e-posta pazarlamadır.
Markaların tanıtım, pazarlama ve satış faaliyetlerine yönelik olarak sıklıkla tercih ettiği e-posta pazarlamada daha başarılı sonuçlar elde etmenin ve tüketici davranışlarını izlemenin en önemli adımlarından biri de a/b testi uygulamaktır.
Bu aşamada öncelikle “A/B testi nedir?” sorusunun cevabı önem kazanmaktadır.
A/B testi, bölme testi olarak da bilinir. Belirlenmiş olan alternatiflerden hangisinin daha iyi sonuçlar gösterdiğini ortaya koymak için uygulanır. Web sitelerinde iki farklı şekilde tasarlanmış olan sayfa arasında hangisinin dönüşüm oranının yüksek olduğunu hesaplamak için kullanılabilir. Yapmış olduğunuz değişikliklerin belirlediğiniz kriterler üzerindeki etkisini ölçebilir ve hangi değişikliklerin ne şekilde sonuçlar verdiğini de gözlemleyebilirsiniz.
A/B testi yapmanın en önemli avantajlarından biri dijital pazarlamada tahminleri, olasılıkları ortadan kaldırmaktır. A/B testleri, web geliştirmede, e-ticarette, reklam ve dijital pazarlama kampanyalarında gerçekleştirilen küçük değişimlere kullanıcılar ve ziyaretçiler tarafından verilen tepkinin gözlemlenmesi için uygulanır. Net, ölçülebilir sonuçlar vermesi ve kullanıcı davranışını gözlemlenebilir hale getirmesi A/B testlerinin pek çok alanda kullanılmasını da beraberinde getirmiştir.
E-posta pazarlamacılığında A/B testi uygulamak istiyorsanız iki farklı gruba ayırdığınız kullanıcılarınıza, hazırladığınız gönderinin iki farklı varyasyonunu gönderebilir ve daha sonra tercihlerini gözlemleyebilirsiniz. Analiz ettiğiniz sonuçlarını e-posta pazarlama kampanyalarının yanı sıra uzun vadede yapmayı planladığınız pazarlama kampanyaları için de değerlendirebilirsiniz.
Müşterilerinizle, takipçilerinizle etkileşimi artırmak istiyorsanız gönderdiğiniz e-postaları geliştirmek ve yeni şeyler denemekle işe başlayabilirsiniz. Müşterilerinize gönderdiğiniz e-posta tasarımı, konu satırı, ileti bütünü gibi kısımlarda değişiklikler yaparak müşteri kitlenizin belirli bir kısmına yeni hazırladığınız taslağı gönderebilirsiniz. Eğer müşterileriniz yeni tasarımınıza daha fazla ilgi gösterirlerse onu kullanmaya devam edebilirsiniz.
A/B testi yaparken test kitlenizin istatiksel olarak yeterince büyük olduğundan emin olmak daha güvenilir sonuçlar elde etmenizi sağlar. Çünkü test yapacağınız grubun az sayıda kişiden oluşması yanlış sonuçlar elde etmenize neden olabilir.
Dijitalleşen dünya, tüketici davranışlarının da kısa sürelerde değişmesine yol açıyor. Tüketicilerin, müşterilerin, takipçilerin neye daha fazla ilgi göstereceğini test edebilmenin en etkili yollarından biri gerçekten de A/B testi uygulamaktır.
E-mail marketing hizmeti almak ve dijital varlıklarınızı profesyonel biçimde yönetmek için GLOBALNET ile iletişime geçebilirsiniz. GLOBALNET, İnternet varlıkları çözümleri ve dijital pazarlama çözümleri ile kurumsal, sınırsız, sürdürülebilir hizmet sunmaya devam etmektedir.