“Fiziksel dünyada bir müşterinizi mutsuz ederseniz bunu 6 kişi ile paylaşır. Dijital dünyada bir müşterinizi mutsuz ederseniz bunu 6.000 kişi ile paylaşır.”
Jeff Bezos
Özellikle son dönemlerde gelişen internetin ve teknolojinin sonucu olarak “e-ticaret sitesi kurmak istiyorum” diyenlerin sayısı artış gösterdi. Geleneksel alışverişin yerini internetten satış yapmak aldı.
İnternet sayesinde sayısız ürüne ulaşmak, kısa zamanda farklı ürünlerin özelliklerini ve fiyatlarını kıyaslamak ve sadece saniyeler içinde beğenilen ürünü sepete eklemek, tam da günümüzün yoğun insanlarının gereksinimlerine uygun olan bir durum.
Önümüzdeki yıllarda hem internetten alışveriş yapmanın hem de e-ticaret sitelerinin artış göstereceği ön görülüyor. Ancak bu durum e-ticarette başarılı olmak, en iyi e-ticaret yazılımını kullanmak isteyen kişiler arasında da bir rekabete yol açıyor. E-ticaret sitesi kurmayı planladığınızda göz önünde bulundurmanız gereken en önemli detay e-ticaretin uzun soluklu ve göründüğünden daha zorlu bir süreç olduğu ve sabır gerektirdiğidir.
Kuracağınız bir e-ticaret sitesi ile milyonlara ulaşabilir, ürünlerinizin tanıtımını, satışını yapabilirsiniz. E-ticaret yönetimini doğru yaptığınızda sadece ürünlerinizi tanıtmak ve satışını yapmakla kalmaz; aynı zamanda markanızın küresel ölçekte bilinirliğini artırabilişiniz.
E-Ticarette Nasıl Başarılı Olursunuz?
Planlı olun ve ziyaretçilerinize iyi bir kullanıcı deneyimi sunmayı ihmal etmeyin.
- Satmak istediğiniz ürünlerin ne olduğunu ve bunları nasıl tedarik edeceğinizi mutlaka önceden belirleyin. Bu seçimi yaparken ilgi alanlarınızı, yeteneklerinizi, beklentilerinizi göz önünde bulundurun. Hobi alanlarınızı müşterilerin seveceği ve satın almak isteyeceği bir alana dönüştürebilir misiniz? Tasarımcılar, ressamlar, sanatçılar ve zanaatkâr bu grupta yer alır.
- İnsanların alışveriş eğilimlerini, trendleri ve en çok neleri aradıkları analiz edin. Amazon gibi web sitelerde en çok satan ürünleri görüntüleyebilirsiniz mesela.
Ulaşılabilir ve güvenilir olun.
- Müşteri memnuniyetine önem verin. Müşterilerinizin her seferinde sizi tercih etmesi için onlara kaliteli bir hizmet sunmanız ve ulaşılabilir olmanız son derece önemlidir.
- Müşterilerinizin size ilettiği şikayetleri, istek ve önerileri mutlaka ciddiye alın.
- Web sitenizde canlı destek verebilir ve müşterilerinizle sürekli iletişim halinde olabilirsiniz.
- Müşterileriniz için ödeme yöntemleri konusunda alternatif sunmanızın satışlarınızı olumlu yönde etkileyeceğini unutmayın.
- Yapacağınız ve yapmayı belirlediğiniz işlerle ilgili yasalara, kanunlara hakim olun ve her adımı yasalara uygun biçimde atın.
Sosyal medyayı ve pazarlama kampanyalarını doğru ve aktif biçimde kullanın.
- Sosyal medya mevcut müşterilerinizin yorumlarını, fikirlerini analiz edebileceğiniz, yeni müşteriler elde edebileceğiniz ve müşterilerinizle etkileşim kurabileceğiniz çok yönlü mecralardan biridir.
- Özel günlerde ve belirli sürelerde kampanyalar, yarışmalar düzenleyin. Sosyal medya verilerini, kullanıcı deneyimleri analiz etmeyi ihmal etmeyin.
Site tasarımınızın güncel, sade ve dikkat çekici olmasına özen gösterin.
- Özgün ve fark edilir olun. Kullanıcıların sitenizde daha fazla vakit geçirebilmeleri için sitenizin tasarımında kullanacağınız renkleri ve tasarımları özenli biçimde hazırlayın.
Rakiplerinizi yakından tanıyın ve takip edin.
- E-ticaret sitesinin tasarımı kadar SEO kurallarına uygun biçimde hazırlanmış olması da son derece önemlidir.
- Web sitenizin mobil uyumlu olmasına dikkat edin.
Bütçenizi ve tedarikçilerinizi belirleyin.
- Müşterilerinizin gözünde itibar kaybetmemek için stok durumunu her zaman güncel tutmaya çalışın ve stokta olmayan ürünü satışa çıkarmayın. Zor durumda kalmamak için birlikte çalışmayı düşündüğünüz tedarikçiler, firmalar hakkında önceden detaylı bir araştırma yapın.
- Tedarikçilerinize şartlarınızı önceden sunup, bir sözleşme imzalamayı da düşünebilirsiniz.
Mutlaka bir kargo şirketiyle anlaşın.
- Siparişi verilen ürünlerin zamanında müşterilerinize ulaşmasını, müşteri memnuniyetini kazanmak açısından dikkate alın.
- Müşterilerinizle birebir teması sağlayacak kişiler arasında kargo çalışanları geliyor. Müşterilerle doğru iletişim kuramayan ya da ürünleri adrese zamanında teslim etmeyen bir kargo çalışanı size eksi puan kazandıracaktır.
Profesyonel bir danışmanlık ya da destek hizmeti almak isterseniz GLOBALNET ile iletişime geçebilirsiniz.
T-Soft İş Ortağı GLOBALNET olarak özellikle de İç Anadolu ve ağırlıklı olarak Ankara ‘daki T-Soft kullanan e-ticaret projelerine ve kullanıcılarına yakın destek veriyoruz.
E-ticaret sitesi genel altyapı oluşturma ve tasarım düzenleme,
B2B, B2C, C2C Özel E-ticaret uygulama altyapıları,
Ürün/marka kategori yapılandırma ve içerik alt yapısı oluşturma,
Ödeme sistemleri altyapısı sağlama gibi konularda T-Soft ile olan iş ortaklığımız çerçevesinde danışmanlık ve destek hizmeti sağlamaktayız.