Günümüzde her geçen gün artan rekabet ortamında müşteri ilişkileri yönetimi her sektörde olduğu gibi e-ticarette de büyük öneme sahiptir.
Müşteri İlişkileri Yönetimi CRM, müşterilerin bir işletme ile ilişkilerini iyileştirmeye, düzenlemeye ve otomatikleştirmeye yardımcı yazılımdır. Üstelik CRM yazılımı hem iş süreçlerine hem de müşteri ilişkilerine ait tüm verileri bir arada tutar ve verilere güvenilir bir biçimde erişiminizi sağlar.
Müşteri ilişkileri yönetimi, başarılı bir iş operasyonun büyük bir parçasını oluşturur.
CRM yazılımı, işletmelerin pazarlama kampanyalarını birden fazla ağ üzerinde izleyebilir ve bunun sonucunda ölçüm yaparak sonuçları sağlayabilir.
E-ticarette müşteri ilişkileri yönetimini başarılı bir biçimde gerçekleştiremeyen markaların müşteri kaybı yaşadıklarını görüyoruz. Özellikle de günümüzde hangi sektörde ve hangi ölçekte olursa olsun müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, müşterileri iyi anlamak ve taleplerini iyi analiz edebilmek çok önemlidir.
Bir CRM sistemi e-ticarette müşteriyi doğrudan etkilemese de müşteri ilişkilerinin yaşam döngüsüne pek çok faydası bulunmaktadır.
E-ticarette CRM’nin müşteri ilişkilerini iyileştirmede özellikle fayda sağladığı alanlar:
– Pazarlama kampanyalarını başarılı bir biçimde yürütmenize olanak sağlar.
Mevcut verilerinize bağlı olarak pazarlama kampanyaları oluşturabilirsiniz. Mevcut ve potansiyel müşterilerinizin talepleri, davranış biçimleri doğrultusunda pazarlama kampanyalarından başarılı sonuçlar elde edebilirsiniz.
Ayrıca CRM yazılımı ile pazarlama kampanyası sonuçlarını raporlayabilir ve ileriye dönük pazarlama stratejilerini bu doğrultuda belirleyebilirsiniz. Mailing yapmak, anketler yapmak, sonuçları değerlendirmek vb. gibi kampanyaları CRM programında kolaylıkla yönetebilir ve takip edebilirsiniz.
– Satışları artırmanızda etkili bir rol oynar.
CRM programları sadece satışları ve satış süreçlerini izlemenize olanak sağlamaz. Aynı zamanda olası satışları gerçek satışa dönüştürmek için de CRM sistemini kullanabilirsiniz. CRM programları, müşteri davranışlarını analiz etmenize ve satın alma döngüsünün nerede olduğunu izlemenize yardımcı olur.
– Sipariş süreçlerini takip edebilir ve etkin bir biçimde yönetebilirsiniz.
Envanter yönetimi, stok takibi gibi süreçleri CRM üzerinden yönetebilirsiniz. Bununla birlikte tedarikçi ilişkileri, çözüm ortakları gibi ilişkileri de istediğiniz her yerden her an yönetmeye devam edebilirsiniz.
– Müşteri soru ve sorunlarına daha hızlı bir dönüş sağlayabilirsiniz.
Müşteri memnuniyetini sağlamak, müşterilerin sorunlarına ve sorularına hızlıca geri dönüş sağlamaktan geçer. Yani destek konusunda ne kadar iyi olursanız, müşteri memnuniyeti konusunda da o kadar başarılı olabilirsiniz.
Müşterilere ait verilere hakim olduğunuzda, müşteri talep ve sorularına erişim sağlayabildiğinizde geri dönüşlerinizi de hızlıca yapabilirsiniz.
E-ticaret sitenizde satışları ve karlılığı artırmak, süreçleri başarılı biçimde yönetmek ve müşteri ilişkilerini iyileştirmek için hemen Bitrix24 CRM programı kullanmaya başlayabilirsiniz.
Bitrix24, sadece bir CRM değil, iş süreçlerinizi profesyonel biçimde yönetmenize imkan sağlayan bir dizi araç ve çözümler de içerir.
Bitrix24 CRM e- commerce, yani e-ticaret çözümleri ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek için GLOBALNET ile iletişime geçebilirsiniz. Bitrix24 kurulum, lisans, yapılandırma, özelleştirme, eğitim, danışmanlık ve destek hizmetlerimiz ile müşterilerimizin memnuniyetini sağlamaya devam ediyoruz.