Remarketing yani yeniden pazarlama, özellikle son dönemlerde hem dünya genelinde hem de ülkemizde de pek çok firma tarafından etkin olarak kullanımı tercih edilen pazarlama alternatiflerinden biridir.
Yeniden pazarlama, web sitenizi ya da mobil uygulamanızı daha önceden ziyaret etmiş kullanıcılara tekrar ulaşabilmenizi sağlayan reklam yöntemidir.
Yeniden pazarlama kampanyalarının web site ziyaretlerini ve satışları artırmada etkili rol oynaması ve olumlu dönüşler sağlaması tercih edilmesinin nedenlerinden biridir.
Google Ads yeniden pazarlama, web sitelerini daha önce ziyaret etmiş kullanıcılara hedefli reklamlar gösterilmesini sağlayan çevrimiçi reklamcılık biçimidir. Google yeniden hedefleme, en güçlü çevrimiçi pazarlama tekniklerinden biridir. Bunun nedeni ise ziyaretçiler web sitenizden ayrıldıktan sonra dahi hedef kitlenizle bağlantıda kalmanıza olanak sağlıyor oluşudur.
Google Ads’deki yeniden pazarlama, Google Görüntülü Reklam, Google Arama Ağı’na yerleştirilen statik görseller, animasyonlu görseller, video, duyarlı reklamlar ve metin reklamlardan oluşur.
– Standart Yeniden Pazarlama: Bu Google Ads özelliği ile geçmiş ziyaretçilerinize Görüntülü Reklam Ağı’ndaki web sitelerine ve uygulamalara göz atarken reklam gösterebilirsiniz.
– Dinamik Yeniden Pazarlama: Geçmiş ziyaretçilere web sitenizde görüntüledikleri ürün ya da hizmetlerin reklamlarını göstermenize olanak sağlayan özelliktir.
– Mobil Uygulamalar İçin Yeniden Pazarlama: Mobil uygulamanızı ya da mobil web sitenizi ziyaret eden kullanıcılara Google Ads, farklı mobil uygulamaları kullandığında ya da diğer mobil web sitelerinde olduğunda onlara reklam göstermenize olanak sağlar.
– Arama Ağı Reklamlarına Yönelik Yeniden Pazarlama Listeleri: Google Ads’nin bu özelliği Arama Ağı’ndaki geçmiş ziyaretçileri hedeflemenizi sağlar.
– Video Yeniden Pazarlama: Bu özellik, YouTube kanalınızla ya da diğer videolarla etkileşimde bulunan kişilere reklam sunmanıza izin verir. Kullanıcılara Youtube’da ya da görüntülü Reklam Ağı videoları ve web siteleri aracılığıyla reklam sunabilirsiniz.
– E-Posta Listesi Yeniden Pazarlama: bu özellik, müşteri eşleşmesi olarak da bilinir. Müşterilerinizden gelmiş olan e-postaların bir listesi varsa bunları Google Ads’e yükleyebilirsiniz. Bu özelliği kullanabilmeniz için kullanıcıların Google Arama, Gmail ya da YouTube’da oturum açmış olması gerekir.
Eğer siz de “Google yeniden pazarlama nasıl yapılır?” diye merak ediyor ve bu konuda profesyonel bir destek almak istiyorsanız GLOBALNET ile iletişime geçebilirsiniz.