Görsel içerik pazarlaması, bir markanın, işletmenin hikâyesini, ürün-hizmetlerini, iletmek istediği mesajı en uygun görsel ögelerle kullanıcılara sunmasıdır. Görsel içerik pazarlaması ile amaçlanan insanların web sitenize, ürün ya da hizmetlerinize, amacınıza, tekliflerinize daha fazla ilgi duymsaını sağlamaktır.
Dijital pazarlama, günümüzde her büyüklükteki marka için büyük bir önem kazandı. Özellikle de sosyal medyanın gelişmesi ile birlikte dijital pazarlamada görseller de neredeyse vazgeçilmez olmaya başladı. Dijital pazarlama bir bütündür ve görsel pazarlama da bu bütünün önemli parçalarından birisidir.
Fotoğraflar, videolar, inografikler, karikatürler ve diğer görsel içeriklerin bu kapsamda yer aldığını söyleyebiliriz. Görsel tanıtım ve pazarlama tekniğinin her geçen gün daha fazla kullanılmasının nedenlerinden biri farklı verilerin, fikirlerin görsel olarak daha iyi ifade edilmesi olabilir.
Pek çok araştırma sonucu insanların görsel sembollere daha fazla ilgi gösterdiğini belirtiyor. Görseller, mesajınızı doğru kanallardan iletebileceğiniz yardımcı ögelerdir.
Yani sırf yazı olan içerikle dikkatini çekemeyeceğiniz bir kullanıcının görsel pazarlama ile ilgisini çekebilirsiniz.
İnsanların pek çoğu gördüklerini daha geç unuturlar. Görseller sadece pazarlamada değil, her konuda paylaşmak istediklerinizi daha etkili bir şekilde karşı tarafa ifade etmenize yardımcı olabilir.
Kitlenizin markanızı her zaman hatırlaması için mutlaka görsel içerik kullanmaya özen gösterin. Bunu yapmaya logonuzla başlayabilirsiniz. Web siteniz, e-ticaret siteniz, sosyal medya hesaplarınızı sürekli kontrol edin ve görsel açıdan zengin içeriklerle dolu olmasına çalışın.
İlgi çekici sayfalar oluşturmak için görsel içerik pazarlamasından yardım alabilirsiniz. Böylece okuyucuların ilgisini çekebilir ve sayfada geçirdikleri süreyi artırabilirsiniz.
Görsel pazarlama şirketleri için ciddi bir rekabet fırsatı olabilir. Günümüzde SEO yazı ve kodlarla yapılıyor. Genellikle imajların optimizasyonuna yeterli önem verilmiyor. Siz görsel isimlerini alt etiketlerle kaydederek ve açıklama ekleyerek bu durumu avantaja çevirebilirsiniz.
Yapılan pek çok araştırma bir video ile birlikte yayınlanan içeriğin, düz bir yazıdan neredeyse 3 kat daha fazla etkili olduğunu gösteriyor. Özellikle de son günlerde video içeriklere verilen önem ve gösterilen ilgi büyük artış göstermeye devam ediyor.
Hiç şüphesiz işletmeler, şirketler ve markalar için günümüzün en önemli konularından biri dijital pazarlama. Markanızı en iyi biçimde temsil edecek dijital pazarlama stratejileri için bizimle iletişime geçebilirsiniz. GLOBALNET içerik pazarlama, sosyal medya yönetimi gibi konularda alanında uzman bir ekiple çalışmalarını yürütmektedir. Merak ettiğiniz, destek ve danışmanlık almak istediğiniz her konuda iletişim numaralarımızdan bize ulaşabilirsiniz.