Geleneksel pazarlamanın etkisi her geçen gün azalırken dijital pazarlamanın ve içerik pazarlamasının önemi artıyor.
İçerik pazarlaması, hedef kitlenin ilgisini çekmek, elde tutmak ve karlı müşteri eylemlerini yönlendirmek için değerli, alakalı ve tutarlı içerikler oluşturmaktır. Content marketing olarak da bilinen içerik pazarlaması sadece özgün içerikler oluşturmaya değil, aynı zamanda içerikleri dağıtmaya da odaklanan bir yaklaşımdır.
Hangi pazarlama stratejilerini kullanırsanız kullanın, içerik pazarlaması ayrı bir süreç değil, aksine sürecinizin bir parçası olmalıdır. Özgün, yararlı, yaratıcı bir içerik neredeyse tüm pazarlama süreçlerinin bir parçasıdır.
Tek seferlik reklam ya da kampanyaların aksine içerik pazarlaması müşterilerinizi gerçekten önemsediğinizin bir göstergesidir. Günümüzün değişen dinamiklerinde kullanıcılar önemsendiğini hissetmek istiyor.
İçerik pazarlamasının en yaygın kullanıldığı kanallar sosyal ağlar, bloglar, görsel içerikler, webinarlar, e-kitaplar vb. dir.
“İçerik pazarlaması nasıl yapılır?” sorusu pek çok kişinin cevabını merak ettiği sorulardan biridir.
İçerik pazarlamasında kullanılan içeriğin bir değer içermesi ve kullanıcıları motive etmesi, onları harekete geçirmesi gerekir. Kullanıcılar sizin içeriklerinizi kendi hesaplarında paylaştıkça içeriğinizin değeri artacaktır.
İçeriklerinizde kendilerine ait değerler bulan kullanıcılar bülteninize üye olabilir, ürünlerinizi satın alabilir ve size geri bildirimde bulunabilirler. İçerik pazarlamasının amaçları arasında kullanıcılar ile etkileşimi sağlayacak içerikler üretmek vardır.
Değerli içerikler üretmek için içerik pazarlama stratejisinin oluşturulması son derece önemlidir. Doğru şekilde uygulanan içerik stratejisi, müşterilerle bağ kurmanın, güven ve saygı kazanmanın en etkili yollarından biridir.
İçerik pazarlaması ile başarıya ulaşabilmenin yollarından biri de satış ya da pazarlama ögesinin sürekli göz önünde olmamasıdır. İçerikler müşterilere faydalı olma, merak uyandırma, ihtiyaçları karşılama ve kendinden bir değer bulma özelliği taşımalıdır. Böylece giderek daha fazla kişiye erişebilir ve rakiplerinizden ayrılabilirsiniz.
İçerik pazarlamasında dikkat edilmesi gerekenlerden biri de hedeflerin ve hedef kitlenin belirlenmesidir.
İçerik pazarlamasının diğer pazarlama kanallarını destekleyici bir katkı sağladığını söyleyebiliriz. Eğer siz de markanızı, hedeflerinizi en iyi biçimde yansıtacak içerik pazarlama stratejilerini arıyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz. GLOBALNET kurumsal, profesyonel hizmet anlayışı ile içerik pazarlama çalışmalarını sürdürmektedir.