Markaların hedef kitlelerine ürün, hizmet ya da fikirlerini en etkili biçimde ulaştırmak için kullandıkları görsel, yazınsal ya da işitsel içeriklerin tümü içerik pazarlamasını ifade eder. Content marketing olarak da bilinen içerik pazarlama işletmelerin, markaların hedef kitlelerini sadık birer takipçi haline getirmek için dürüst, şeffaf ve eğitici içerik oluşturduğu dijital pazarlama stratejisidir.
İçerik pazarlama stratejik olarak içerik oluşturma, yayınlama ve tanıtımdan (blog yayınları, e-postalar, videolar, podcast’ler vb.) oluşan pazarlama türlerinden biridir.
Neden içerik pazarlaması bu kadar önemli?
Doğru bir şekilde yapıldığında içerik pazarlamasının kitleler üzerinde büyük bir etkisi vardır. İçerik pazarlamasını uzun yıllar boyunca trafik almaya, marka bilinirliğini sağlamaya ve potansiyel müşterileri yönlendirmeye devam eder.
İçerik pazarlaması mevcut ya da potansiyel ya da mevcut müşteriler ile etkileşim kurmanın en etkili yollarından biridir.
Üstelik içerik pazarlaması, yalnızca hedef kitlenin ilgisini çekmek için değil, aynı zamanda sosyal ağların kullanılarak kişilerin günlük yaşamlarında bir yer edinmede de önemli bir yoldur. Yani işletmenizin değerini, kimliğini iletmenin en etkili biçimlerinden biridir.
Markaların hedeflerine ulaşmalarında iyi geliştirilmiş, yaratıcı, özgün ve kaliteli içeriklerin rolü büyüktür.
Kaliteli, etkili ve en önemlisi de değer yaratan içerikleri nasıl oluşturacağınızı biliyor musunuz?
Önce hedef kitlenizi tanımlayın.
İçerik pazarlama stratejisi belirlemeden önce hedef kitlenizi tanımlamanız önemlidir. Çünkü hedef kitlenizi belirlemek sadece ele alacağınız konuları değil, odaklandığınız içerik biçimlerini de tanımlar.
Hedef kitlenizi belirledikten sonra onların beğeneceği içerikler üretmeye çalışın.
Mutlaka anahtar kelime araştırması yapın.
Anahtar kelime araştırması, hedef kitlenizin merak ettiği ya da çözmek istediği sorunları belirlemenin en etkili yollarından biridir.
Farklı kanallar için içerik üretin.
Farklı kanallar için yeniden içerik üretmek, oluşturduğunuz içerikten maksimumum değer elde etmenin etkili yollarından biridir. Tek bir içerik yayınlamak yerine, onu farklı birkaç içerik türüne dönüştürebilirsiniz.
Burada unutmamanız gereken en önemli konu farklı kanallar için içeriğinizi şekillendirmeniz gerektiğidir.
Alanınızla ilgili güncel gelişmeleri, müşteri yorum ya da taleplerini inceleyin.
İçerik ürettiğiniz alan ile ilgili güncel gelişmeleri mutlaka takip edin. Hedef kitlenizin merak ettiği, talepte bulunduğu konuları analiz edin. Tüm bu analizler değerli içerik üretmenize yardımcı olacaktır.
İstikrarlı olun ve tutarlı içerik üretin.
İçerik pazarlamada istikrar önemlidir. Belli bir düzende içerik üretmeye devam etmelisiniz. İçerikleri üretirken tutarlı olmaya özen gösterin.
Özellikle günümüzde neredeyse hiçbir işletmenin kayıtsız kalamayacağı içerik pazarlamasının belli kuralları, yöntemleri vardır. Bir strateji oluşturmadan, hedefleri belirlemeden, yol haritası oluşturmadan içerik üreterek başarıya ulaşmak oldukça zordur.
Markanız için içerik stratejilerine ihtiyacınız varsa bizimle iletişime geçebilirsiniz. GLOBALNET ürün ve hedeflerinize yönelik içerik pazarlama stratejileri geliştirir ve dijital varlıklarınızın en etkili biçimde yönetilmesini sağlar.