Tüm dünyada ve ülkemizde Koronavirüsün küresel salgın haline gelmesi çalışma hayatını da derinden etkiledi. Pek çok şirket evden çalışmak için gerekli adımları attı.
Evden çalışmak keyifli gibi görünse de düzen ve istikrar gerektiren bir iştir. Birkaç faktöre dikkat ederek verimliliğini artırabilir ve evden çalışma düzenine hızlıca adapte olabilirsiniz.
Şirket uzaktan çalışma saatlerini belirleyebilir. Ancak çalışma saatleri konusunda esnek bir yapı söz konusu ise mutlaka siz kendi saatlerinizi belirlemelisiniz.
Her gün farklı saatler çalışmanın hem motivasyonunuzu hem de verimliliğinizi azaltacağını unutmayın. Günlük ya da haftalık plan hazırlayabilirsiniz.
İş dışında gerçekleştirmeniz gereken sorumlulukları göz önünde bulundurun ve plan yapın. Planlı olmak, her zaman kendinize zaman ayırmanıza imkân tanır. Kendiniz için bir yapılacaklar listesi belirleyin ve en verimli olduğunuz saatlerde öncelik gerektiren işlerinizi halledin.
Eğer planlı ve düzenli bir çalışma sistemi oturtamazsanız ne işlerinizi yetiştirebilirsiniz ne de kendinize zaman ayırabilirsiniz.
Yattığınız, uzandığınız, dinlendiğiniz kanepe ya da yatak gibi alanlarda çalışmayın. Her ne kadar bu durum önemsiz bir ayrıntı gibi görünse de özen gösterilmesi gereken konulardan biridir. Zihninize ve bedeninize çalıştığınız mesajını iletmek önemlidir. Bir çalışma odanız olmasa dahi dağıtıcı faktörlerin olmadığı bir ortam yaratmaya çalışın.
Evinizde çalışırken kendinizi bir bilgisayar oyununun başında ya da sosyal medyada bulmak istemezsiniz değil mi? Özellikle de şu dönemlerde virüs ile ilgili haberleri takip etmek, çalışırken hem zaman yönetiminizi engeller hem de motivasyonunuzu düşürür.
Kendinize gün içerisinde gerçekleştirilecek hedefler, küçük mola saatleri belirleyerek bu durumun önüne geçebilirsiniz.
Hiç kuşkusuz uzaktan çalışma sürecinde ekiple iletişimde olmak ve koordineli bir biçimde çalışmaları yürütmek son derece önemlidir.
Video konferans programları ile günlük ya da haftalık toplantılarınızı yapmaya devam edebilirsiniz. Mail, Skype ya da Whatsapp yoluyla iletişimi sağlayabilirsiniz. Ancak anlık iletişim sağlamada ve iş süreçleri yönetmede daha detaylı yazılımlara ihtiyacınız olacaktır. Hem çalışanlar hem de şirketler için evden çalışmayı daha verimli hale getirecek CRM programları kullanılabilir.
İş süreçlerini ve müşteri ilişkilerini bir arada yürütmeye ne dersiniz?
İş süreçleri yönetimi programı ve müşteri ilişkileri yönetim programı olarak kullanılan Bitrix24 tam ihtiyaçlarınıza yönelik olabilir.
– Çalışma arkadaşlarınızla ve çalışanlarınızla online chat yapabilirsiniz. Görüntülü konferans ile toplantılarınıza devam edebilirsiniz.
– Bitrix24 Türkçe CRM ile ekibinizle iletişim halinde olmaya devam ederken, çalışma saatleri, molalar ve iş başında geçirilen süreyi denetleyebilirsiniz.
– Satış ve pazarlama faaliyetlerini oturduğunuz yerden takip edebilir ve yönetmeye devam edebilirsiniz.
– Çalışma gruplarını, görevleri, görevler üzerinde harcanan zamanı, devam eden projeleri takip edebilirsiniz.
– Müşterilere, iş ortaklarına ve çözüm ortaklarına ait verilere tek bir tıkla ulaşabilirsiniz.
– Satın alma süreçlerini yönetebilir ve stok takibi yapabilirsiniz.
– Departman bazlı çalışmalarınızı rahatlıkla yürütebilir ve insan kaynaklarının yönetimini gerçekleştirebilirsiniz.
Bitrix24 ile iş süreçlerini ve müşterilerle olan ilişkileri yönetebilmek, her an iletişim halinde olmak için ofiste olmaya gerek yok!
Bitrix24’ü denemek ve ücretsiz kullanmaya başlamak için aşağıda yer alan bağlantıya tıklayabilirsiniz.