Kuruluşlar, Şirketler neden CRM ‘e geçiyor ? Dünyada, Türkiye’de CRM Pazarı Neden Hızla Büyüyüp Gelişiyor ? Kuruluşlar, Şirketler neden CRM ‘de Bitrix24 ‘ü tercih ediyor ? Bitrix24 ‘ü hangi sektörlerden kuruluşlar, hangi kullanıcılar tercih ediyor ve daha çok hangi işler için kullanıyor ? gibi soruların cevabını bu güncel makalemizde bulabilirsiniz. İyi okumalar dileriz.
Kuruluşlar neden CRM ‘e geçiyorlar ?
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), işletmelerin ürün ya da hizmet sundukları kitleleriyle olan etkileşimleri ve ilişkilerini yönetmek için kullanılan bir strateji ve teknolojidir.
CRM sistemleri, müşteri odaklı bir işletme modeli benimsemek ve müşteri etkileşimlerini daha etkili bir şekilde yönetmek için kritik öneme sahip olup, günümüzün hızla değişen iş dünyasında kuruluşlar için neredeyse vazgeçilmez bir araç haline gelmiştir. Yapay zeka, makine öğrenimi, veri analitiği ve bulut tabanlı çözümler gibi teknolojik yenilikler, CRM yazılımlarının daha akıllı ve etkili hale gelmesini sağlamakta. Startup, küçük, orta veya büyük ölçekteki işletmeler hepsi CRM’e geçiş yaparak mevcut kaynaklarıyla şirketlerini, iş süreçlerini, projelerini, departmanlarını, çalışanları, iş ortakları ve müşteri ilişkilerini etkin bir şekilde yöneterek, verilere anında erişip analizler yaparak hem rekabet avantajına sahip oluyor hem de daha hızlı büyüyebiliyorlar.
Kuruluşlar CRM’e geçiş yaparak ;
- Müşteri Verilerini Merkezi ve Organize Bir Şekilde Yönetiyorlar. Müşteri bilgilerini, geçmiş alışverişlerini, tercihlerini ve etkileşimlerini tek bir yerde toplayarak, verilere kolayca erişilebiliyor ve yönetebiliyorlar.
- İş Süreçlerinin Verimliliğini Artırıyorlar. Satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri süreçlerini otomatikleştirerek ve streamline ederek iş süreçlerinin daha verimli hale getiriyorlar.
- Müşteri İlişkilerini Geliştiriyor ve Güçlendiriyorlar. Müşterilerle daha kişiselleştirilmiş ve etkili bir iletişim kuruyor ve müşteri sadakatini ve memnuniyetini artırıyorlar.
- Satışları, Gelirleri Artırıyorlar. Müşteri verilerinden elde ettikleri analitik içgörülerle, daha etkili hedefli pazarlama kampanyaları, satış stratejileri ve aksiyonları geliştiriyor, uyguluyor ve gelirlerini artırıyorlar.
- Karar Verme Süreçlerini Hızlandırıyorlar. Müşteri verilerini analiz ederek daha bilgiye dayalı ve daha hızlı kararlar alıyorlar.
- Müşteri Hizmetlerini İyileştiriyorlar. Müşteri şikayetleri ve geri bildirimleri daha etkin bir şekilde yönetip, analiz ederek müşteri hizmetleri kalitesini yükseltiyorlar.
- Rekabet Avantajı Elde Ediyorlar. Müşteri ihtiyaçlarını ve davranışlarını anlayıp, buna göre hizmetler sunarak pazarlarında rekabette daha avantajlı hale geliyorlar.
- Raporlama ve Analiz İmkanlarına sahip oluyorlar. Detaylı raporlama ve veri analiz araçlarıyla, pazar trendlerini ve müşteri davranışlarını daha iyi anlıyorlar.
- Uzaktan Çalışma ve Mobil Erişim imkanıyla daha hızlı iletişim kuruyorlar. Çalışanları ve iş ortaklarıyla daha esnek ve etkin çalışarak hem hızlı hem de verimli çalışabiliyorlar.
Dünyada ve Türkiye’de CRM Pazarı Neden Hızla Büyüyüp Gelişiyor ?
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), son yıllarda teknolojik yenilikler ve dijitalleşme ile değişen iş dünyasının ihtiyaçları doğrultusunda önemli bir büyüme ile sürekli gelişerek evrim gösteren bir alan olarak dikkat çekiyor.
Dünya CRM pazarının büyüklüğü ve dinamiklerine yakından bakalım.
- Pazar Büyüklüğü ve Büyüme Oranı: CRM pazarı, özellikle dijital dönüşümün hız kazandığı son yıllarda hızlı bir büyüme yaşıyor. Pazarın büyüklüğü, 100 milyar doların üstünde bir hacme ulaşmış olup, gelecek yıllarda da büyümesinin devam etmesi bekleniyor.
- Teknolojik Gelişmeler: Yapay zeka, makine öğrenimi, veri analitiği ve bulut tabanlı çözümler gibi teknolojik yenilikler, CRM yazılımlarının daha akıllı ve etkili hale gelmesini sağlıyor. Bu yenilikler, müşteri deneyimini iyileştirmek ve işletmelere derinlemesine müşteri içgörüleri sağlamak için kullanılıyor.
- Kullanım Alanları ve Sektörel Yayılım: CRM sistemleri, perakende, e-ticaret, finans, sağlık, gayrimenkul, imalat sanayi, teknoloji ve eğitim gibi bir çok çeşitli sektörlerde çeşitli amaçlar için kullanılıyor.
- Mobil ve Uzaktan Erişim: Mobil uyumluluk, uzaktan erişim, uzaktan çalışma ve iletişim özellikleri, CRM pazarında giderek daha fazla önem kazanıyor. İşletmeler, saha çalışanları ve uzaktan çalışanlar için mobil anlık iletişim ve mobil uygulamaları bir arada sağlayan CRM çözümlerini tercih ediyor.
- Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Yükselişi: Küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ’ler) için uygun fiyatlı ve ölçeklenebilir CRM çözümlerine olan talep her geçen gün artıyor. KOBİ’ler, iş süreçlerini verimlileştirmek ve müşteri ilişkilerini güçlendirmek için CRM teknolojilerine yatırım yaparak gelişip, büyüyorlar.
- Kişiselleştirme ve Müşteri Deneyimi: İşletmeler, müşteri deneyimini kişiselleştirmek ve müşteri sadakatini artırmak için CRM çözümlerini kullanıyorlar. Kişiselleştirilmiş pazarlama kampanyaları ve müşteri hizmetleri, CRM’in önemli bileşenlerinden biri haline gelmiş durumda.
- Rekabet ve Pazar Payı: CRM pazarında, yüksek edinme maliyetleriyle Salesforce, Microsoft Dynamics, Oracle, SAP gibi büyük oyuncuların yanı sıra, HubSpot, Zoho yanında Bitrix24 gibi daha yenilikçi ve uygun fiyatlı çözümleriyle rekabet, sürekli yenilik ve müşteri ihtiyaçlarına daha iyi uyum sağlayarak önemli bir yer tutmakta.
Özellikle son yıllarda Türkiye’de CRM ‘e geçişler artıyor ve Bitrix24 ‘ün daha çok tercih ediliyor olması da dikkatleri çekmekte.
Kuruluşlar neden CRM ‘de Bitrix24 ‘ü tercih ediyorlar ?
Bitrix24 CRM ötesi sağladığı kapsamlı özelliklerin yanı sıra işbirliği, iş süreçleri ve proje yönetimi, iletişim ve yapay zeka destekli gelişmiş veri analiz araçlarıyla 12 milyondan fazla işletmenin kullandığı, dijital dönüşüm için önemli bir çok aracı bir arada tek bir platform üzerinden sunan ve dijitalleşmeyi en etkili ve hızlı bir şekilde sağlayan popüler bir iş yönetimi yazılımıdır.
Kuruluşlar Bitrix24 CRM’e geçiş yaparak ;
- Kapsamlı Özellik Setine sahip oluyorlar. Proje yönetimi, görev takibi, dosya paylaşımı, zaman yönetimi, doküman yönetimi ve gelişmiş iletişim araçları gibi geniş bir özellik yelpazesine sahip olarak, birden fazla yazılım yerine tek bir platformda birçok işlevi yönetebiliyorlar.
- Hepsi bir arada özelliklerine Düşük Maliyetlerle sahip olarak, Bitrix24 ‘ü ücretsiz başlangıç planıyla deneyip, daha yakından tanıma imkanına sahip oluyor, esnek ve düşük fiyatlandırma planı ile statik yapıdan dinamik şirket yapısına hızlıca geçiş yapabiliyorlar.
- Kullanıcı Dostu ve Sezgisel Arayüzüyle kullanıcılar, sistemi hızlı bir şekilde anlıyor, öğreniyor ve etkili bir şekilde kullanabiliyorlar.
- Esneklik ve Ölçeklenebilirlik özelliğine sahip olarak, büyüdükçe ve ihtiyaçları değiştikçe hem büyüme sürecini sorunsuz geçirebiliyorlar hem de çeşitli büyüklükteki işletmeler de Bitrix24’ün özelleştirebilme ve ölçeklendirebilme yeteneğinden dolayı tercih ediyorlar.
- Bulut Tabanlı ve On-Premise Seçenekleri, işletmelerin kendi BT altyapılarına ve güvenlik gereksinimlerine göre bulut tabanlı veya kendi sunucuları üzerinde en uygun çözümü seçebiliyorlar.
- Kapsamlı Entegrasyon Kapasitesi ile Bitrix24 CRM’e çeşitli üçüncü taraf uygulamalar, hizmetler ve donanımlar entegre edilebiliyor, bu da işletmelerin mevcut sistemleriyle uyumlu hale getirilmesini kolaylaştırıyor, aynı zamanda bütünleşik bir yapıda tek bir platform üzerinden çalışmalarını sağlıyor.
- Mobil Erişim İmkanı ve Uzaktan Çalışma Desteği ile saha çalışanları ve uzaktan çalışanlar ve ekipler arası işbirliği için gerekli araçları sunarak, değişen iş dünyasının ihtiyaçlarına cevap vererek, işletmelere önemli bir avantaj sağlıyor, mobil uygulamalar ile kullanıcıların hareket halindeyken bile işlerini ve işlemlerini yönetmelerine olanak tanıyor.
- Güvenlik ve Veri Koruma, işletmelerin verilerinin güvenliğini sağlamak için güçlü güvenlik özellikleri ve politikaları sunuyor.
- Yerelleştirme ve Çoklu Dil Desteği, farklı ülkelerdeki işletmelerin kendi dillerinde hizmet almasını sağlıyor.
- Kapsamlı Müşteri Destek ve Kaynakları ve eğitim materyalleri, kullanıcıların Bitrix24’ü etkin bir şekilde kullanmalarına yardımcı oluyor.
Bitrix24 ‘ü hangi sektörlerden kuruluşlar, hangi kullanıcılar tercih ediyor ve daha çok hangi işler için kullanıyorlar ?
Bitrix24, esnekliği ve geniş özellik seti nedeniyle, farklı sektörlerden ve çeşitli türdeki küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ’ler) yanında büyük işletmeler ve startuplar tercih ediyor, şirket yöneticileri, Satış, Pazarlama İş Geliştirme Yönetimi ve Ekipleri, Ürün Yöneticileri, Süreç ve Proje Yöneticileri, Ar-Ge Yöneticileri, Ekip Takım Liderleri, İK ve Personel Yönetimleri, Satınalma yönetimleri tarafından kullanılıyor.
- Perakende ve E-Ticaret Şirketleri, Müşteri veri tabanını ve verileri yönetiyor, online satışları takip ediyor ve müşteri hizmetlerini iyileştirmek için kullanıyorlar.
- İmalat, Üretim Sektörü Şirketleri, Üretim süreçlerini yönetiyor, müşteri siparişlerini takip ediyor, tedarik zincirlerini, iş ortaklarını yönetiyor ve satış sonrası hizmetler için kullanıyorlar.
- Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Şirketleri, Proje ve görev yönetimi, müşteri desteği ve iç ve dış iletişim yanında müşteri ilişkilerini yönetmek için kullanıyorlar.
- Pazarlama ve Reklamcılık Ajansları: Müşteri projelerini yönetiyor, takımlar arası işbirliğini artırmak ve müşteri etkileşimlerini izlemek için kullanıyorlar.
- Danışmanlık Hizmeti Şirketleri ve Danışmanlar, Müşteri ilişkilerini yönetiyor, danışmanlık projelerini koordine ediyor, görevler ve proje yönetimi için kullanıyorlar.
- Gayrimenkul, Emlak Şirketleri, Emlak acenteleri ve gayrimenkul geliştiriciler, müşteri portföylerini yönetiyor, satış süreçlerini takip ediyor ve etkili iletişim için kullanıyorlar.
- Sağlık ve Tıp Hizmetleri, Sağlık Turizm Kuruluşları, Hasta ilişkilerini yönetiyor, randevu takvimi yönetimi ve etkili iletişim için kullanıyorlar.
- Eğitim ve Öğretim Kurumları, öğrenci ve veli iletişimini yönetiyor, kurs yönetimi ve idari görevleri kolaylaştırmak için kullanıyorlar.
- Startup’lar, Girişimciler ve Serbest Çalışanlar, henüz işin ve yolun başındayken proje yönetimi, müşteri ilişkileri ve görev takibi, tüm iş süreçleri yönetimi yanında yeni müşteri kazanmak, pazarlama ve tanıtım kampanyalarını yürütmek için kullanıyorlar.
- Sivil Toplum Kuruluşları, Dernek ve Vakıflar, merkez ve şube yönetim kurulları görevleri, üye yönetimi, üye ilişkileri, etkinlik yönetimi, sponsorlarla ilişkileri yürütmek için kullanıyorlar.
- Kobiler Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler, bütçeleri ve sınırlı kaynakları olmalarına rağmen, müşteri ilişkilerini geliştirmek ve daha kapsamlı proje, görev, iletişim yönetimi araçlarıyla, ekipleriyle ve müşterileriyle ilişkileri ve işbirliğini artırıyor, her türlü işlerini tek bir platform üzerinden yönetmek için kullanıyorlar.
Bitrix24 ile ilgileniyor, uzman ekiplere sahip, gold partner ve eğitim sertifikalı GÜVENilir bir firma arıyorsanız, Ankara İstanbul İzmir İzmit Sakarya Antalya Bursa Kayseri Adana Mersin Muğla Denizli Aydın Balıkesir Manisa Samsun Tekirdağ Edirne Diyarbakır Gaziantep ŞanlıUrfa Mardin fark etmez Türkiye ya da dünyanın neresinde olursanız olun önce GLOBALNET ile görüşmenizi, Bitrix24 CRM Çözümlerini dinledikten sonra karar vermenizi tavsiye ederiz.