GOOGLE, YAHOO, YANDEX ve diğer ARAMA MOTORLARI ÜZERİNDE, INTERNET SİTELERİNDE ÇIKAN ZARARLI OLUMSUZ İÇERİKLERİ, HABERLERİ, GÖRÜNTÜLERİ İLERİYE DÖNÜK KALICI OLARAK ENGELLEMEYE ya da YOK ETMEYE YÖNELİK ONLINE ÇEVRİMİÇİ İTİBAR YÖNETİMİ ÇÖZÜM ÇALIŞMALARI :
Online business
Google ve diğer arama motorları üzerinde Kişiler, Kurumlar, Firmalar, Objeler, Ürünler, Markalar gibi varlıklar ile olumsuz içeriklerin eşleşerek veya kasti bir takım uygulamalarla arama motorlarında arama yaparken kullanıcıların karşılaştıkları yanlış algılamalarına sebep olan türde içeriklere bir çoğumuz aramalarımız sırasında denk gelmekte, rastlamaktayız.
Doğru ya da yanlışın kolay kolay ayırt edilemediği bu tür durumlarda ortaya kişi, kurum, kuruluş, ürün veya markalarının itibarını zedeleyici sonuçlar çıkabilmektedir.
Bu durumda amatör ellere işi bırakmanız halinde daha da vahim sonuçlar oluşabilmektedir. Her konunun uzmanı olduğu üzere bu konudaki çalışmalarda, uzmanlların insiyatifine ve birikimlerine teslim edilmelidir.
Bu süreç uzun bir süreçtir ve süreci etkileyen çok fazla unsur bulunmaktadır. Bu etkileyici unsurlardan bir veya bir kaçını uyaracak türde amatörce ve bilgisizce işlemler yapılması halinde çözümsüzlük sonucu ile karşı karşıya kalınabilmekte, sonrasında sorunu çözmek için gerçekte yapılacak harcamanın 10, 20 katı civarında para harcamak durumunda kalınmaktadır.
Aslolan kalıcı çözümlerdir ve de sürecin çok kontrollü izlenmesi gerekmektedir.
Bunun içinde başlamadan önce içeriklerle ilgili internet üzerinde ciddi seviyelerde analizler ve teknik çalışmalar yapılmaktadır.
Bu analizlerin çerçevesinde, çıkan durum tesbiti sonrasında çözüme dönük eylem planı çıkarılmaktadır.
Zararlı içeriklerin kaldırılması için uzmanlarca özel teknik çalışmalar yapılması gerekmektedir.
Bu analizlerin ve değerlendirmelerin neticesinde aşağıdaki örnek çerçevesinde sonuçlar ve fiyatlandırma modeli oluşmaktadır. (bu bir örnektir..)
Yapılan Analiz Sonuçları :
Firma Adı Şahıs Adı Ünvanı ya da Ürün Marka ile “Zararlı Kelime1, Zararlı Kelime2, Zararlı Kelime3” eşleşen zararlı kelimeleri içeren XXX adet link bulunmaktadır.
“Zararlı Kelime 4” başlığında ise şu an için XX adet link bulunmaktadır.
“Googleden Kaldırılacaklar” çalışmamızda XX adet link bulunmaktadır.
Firma Adı Şahıs Adı Ünvanı ya da Ürün Marka yazıldığı zaman online itibarı zedeleyici haberler yazılar görüntüler çıkmaktadır.
Yukarıda belirtilen tesbit edilen linklerin toplam sayısı XXX adettir.
Yapılması Gereken Çalışmalar :
Her bir linkin kaldırılması için özel çalışmalar yapılmaktadır. Yani tesbit edilen her bir linkin kaldırılması için uygulanan özel bir süreç ve işlem bulunmaktadır.
Olumsuz içeriklerin yer aldığı XXX adet linkin kaldırılması için XX günlük bir süreye ihtiyaç bulunmaktadır. Sonra takip eden ilk X ay içinde de arka tarafta alternatif çalışmalar yapılacaktır.
Toplam 1 yıllık süre içerisinde de Firma Adı Şahıs Adı Ünvanı ya da Ürün Marka yazıldığında gelen olumsuz içeriklerin kullanıcı karşına gelmesi tam anlamıyla engellenmiş olacaktır. (Bu vade X ay sonrasında da sonuç verebilir)
Bazı içeriklerin de hostinglerinin yurtdışında olması sebebiyle yurtdışı bağlantılı çalışmalar yapılacaktır bu da işin maliyetini arttıran diğer unsurlardandır.
Yapılacak çalışmalarda link olarak kastedilen “firma/şahıs adı” “firma/şahıs/ürün/marka adı ve ünvanı” geçen web sitelerinden bu haberlerin, yazıların ve görüntülerin kaldırılması işlemidir.
Böylece “firma/şahıs adı” “firma/şahıs/ürün/marka ve ünvanı” geçen haberlerin, yazıların ya da görüntülerin bir arada olduğu o sitelerde “Zararlı Kelime1,2,3,4,5…” haberleri, yazıları görüntüleri ile eşleştirilme problemide ortadan kalkmış olacaktır.
Buna konudaki örnek çalışmalar firmamızla iletişime geçen ilgili kişilere sunulabilmektedir. Bu servis ve hizmetler direk muhattap ile yürütülmektedir. Ayrıca gizlilik sözleşmesi yapılmaktadır.
Fiyatlandırma Modeli :
Bu konuda ayrıntılı analiz ve değerlendirmeler sonucunda işin zorluk derecesi ve de linkler, yurtdışı hosting servisleri değerlendirilerek teklif sunulabilmektedir.
GLOBAL “INTERNET PRESENCE” SOLUTIONS