linkedin
Globalnet
Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi ve CRM Kullanımı

Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi ve CRM Kullanımı

Pazarlamada müşteri ilişkileri yönetimi oldukça önemlidir. Ürün ve hizmetlerin tanıtılması, satılması amacıyla yapılan stratejik yönetimlerin tamamına pazarlama denir. Pazarlama stratejilerini müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına yönelik olarak belirlemek her zaman daha başarılı sonuçlar elde etmeye yardımcı olur.

CRM pazarlamada stratejiler belirlenirken müşteri talep, ihtiyaç ve önerilerinin göz önünde bulundurulması gerekir. Müşteri ilişkilerini başarılı biçimde  yönetemeyen şirketler zamanla güven kaybedecektir.

Pazarlamada CRM Stratejisi

Günümüzde şirketler için hayati önem taşıyan konulardan biri müşteri sadakatini sağlayan müşteri ilişkilerinin iyi yönetilmesidir. Markaların müşteri ilişkilerini yönetirken CRM programlarını kullanması ve CRM destekli ilerlemesi adeta bir zorunluluk halini almıştır.

Peki, CRM stratejisi nedir?

CRM stratejisi, belirli bir amaca odaklanan bir dizi süreç ve projedir. Bununla birlikte her müşteri iletişimini ve görüşmesini kurumsal bir varlığa dönüştürmektir.

Müşteri verilerini ve müşteri ilişkilerini başarılı bir şekilde yönetmek satış döngüsünü hızlandırmada, karlılığı artırmada etkili olacaktır.

CRM Stratejisinin Avantajları

Başarılı bir CRM stratejisinin şirketler için pek çok avantaj sağlayacağını söyleyebiliriz.

– Pazarlama verimliliği,

– Karlı satış döngüleri,

– Yüksek müşteri sadakati,

– Müşteri edinme maliyetlerinin azaltılması,

– Satış ve pazarlama maliyetlerinin düşürülmesi,

– Müşteri deneyiminin iyileştirilmesi ve etkileşimin geliştirilmesi vb. gibi nedenler CRM stratejisinin avantajları arasındadır.

Pazarlamada CRM’nin Önemi

Yeni müşteri kazanmak şirketler için en önemli ve aynı zamanda da en zor konularda biridir.

Yeni müşterilerin edinmesini, mevcut müşterilerin memnun edilmesi, istek ve ihtiyaçlarının göz önünde bulundurulması gibi yönetim stratejileri CRM’i oluşturur. Müşteri ilişkileri yönetimi; müşteri edinme, müşteri seçimi, müşteri koruma, bağ kurma, etkileşime girme gibi konuları esas alır.

Müşteri ilişkilerinin ve pazarlama faaliyetlerinin başarıya ulaşmasında CRM’nin bu nedenle önemi büyüktür.

Müşteri sadakatini sağlamak, yeni müşteriler edinmek ve pazarlama faaliyetlerini başarılı bir biçimde yönetmek için en uygun CRM programını mı arıyorsunuz?

Bitrix24 aradığınız işbirliği platformu olabilir. GLOBALNET, Bitrix24 Gold Partner İş Ortağıdır. Merak ettiğiniz, destek ya da danışmanlık hizmeti almak istediğiniz her konuda bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş

BLOG (HABER, DUYURU ve YAZILAR)

Başarılı İş Etkinlikleri Düzenlemek için 10 Gelişmiş Etkinlik Yönetimi Yazılımı

İşletmenizi Yükseltecek 6 Temel XaaS Modeli

CRM Yazılımlarında Kurulum, Yapılandırma, Süreç Otomasyonu, Entegrasyon ve Özelleştirmenin Önemi

ALİ UZUN ŞEKERCİLİK Web Sitesi Yayında

GLOBALNET Yeni Adres Bilgilendirmesi

Çekino Bilgi Teknolojileri Bitrix24 CRM Çözümleri ve Uygulama Yazılımları Konusunda GLOBALNET’i Tercih Etti.

Bitrix24 E-İmza Bölümünde Erişim İzinlerini Yapılandırın

İş Verimliliğinizi Artırın: Bu Üretkenlik İpuçları İş Hayatınızı Değiştirecek

GLOBALNET Kurumsal Çözümler ve Hizmetler

Globalnet
Yasad Logo
GLOBALNET® Bütün Hakları Saklıdır.©
GLOBAL İnternet Teknolojileri San. ve Tic. Ltd. Şti. | GLOBALNET İnternet Teknolojileri ve Yazılım Tic.Ltd.Şti.