linkedin
Scrum nedir? Bu Çevik Proje Yönetimi Metodolojisini Kullanmanın İlk 10 Faydasını Keşfedin

Scrum nedir? Bu Çevik Proje Yönetimi Metodolojisini Kullanmanın İlk 10 Faydasını Keşfedin

Scrum nedir?

Scrum, yinelemeli ve artımlı süreçlere dayalı olarak Yazılım geliştirmede kullanılan çevik bir geliştirme metodolojisidir. Scrum, projenin geliştirilmesi boyunca müşteriye değer sağlamak için tasarlanmış uyarlanabilir, hızlı, esnek ve etkili çevik bir çerçevedir.Aynı hedefe birden çok kez ulaşmaya çalışmak, analitik geri bildirim almak ve bir sonraki sefer için ayarlamalar yapmak anlamına gelen yinelemeli bir yaklaşım kullanır.

Scrum nedir?” sorusunu yanıtlamak için şeffaflık, denetim, uyum, bağlılık ve odaklanma gibi beş temel değeri göz ardı edemezsiniz. Takımdaki herkes, scrum süreçlerinde çalışırken bu değerlere başvurmalıdır.

Scrum başlangıçta yazılım geliştirme ekipleri için bir oyundu. Ancak, giderek daha fazla yönetici faydalarını keşfettikçe, kademeli olarak sektörlere yayıldı. Örneğin, yinelemeli yaklaşım, pazarlama ekiplerinin kampanyalarını müşterilerden ve kullanıcılardan gelen geri bildirimlere göre hızlı bir şekilde ayarlamasına, sıfırdan başlamadan projenin bölümlerini geri almasına ve yeniden yapmasına olanak tanır.

Benzer şekilde, scrum formatı bölümünde göreceğimiz gibi, sürekli iletişim şeffaflığı artırır ve işbirliğini teşvik eder. Scrum, ekibin yaratıcı yönlerini ortaya çıkarması için bir sıçrama tahtası görevi gören, Scrum Master tarafından yerinde tutulan katı bir çerçeve oluşturur.

Şimdiye kadar kesinlikle scrum metodolojisini duymuşsunuzdur. 2000’li yılların sonlarında teknoloji dünyasının dışına sızmaya başladı ve şimdi tüm dünyaya yayıldı. Ama tam olarak scrum nedir? Bir endüstri etkinliğindeki her palavracı, “sprint”, “çevik” ve “günlük ayağa kalkma” gibi birkaç kelimeyi kusabilir, ancak bu derinlemesine bir kılavuz değildir.

 

Çevik olmak istiyor ancak nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız, burası tam size göre.

 

Scrum formatı nedir?

 

Scrum metodolojisi, proje görevlerini belirlemek ve projenin sonuna kadar hemen silolara bölünmek yerine, boşa harcanan zamanı en aza indirmek için ekipteki herkes arasındaki yakın temasa öncelik verir.

Bu çevik metodolojinin ayırt edici özelliklerinden biri, tüm bir projenin daha küçük “sprintler” halinde planlanmasıdır. Bu sprintler, bir ila dört haftalık zamana bağlı döngülerdir ve birbiriyle ilişkili bir dizi görevi temsil eder. Her sprintin sonunda takım ilerlemeyi analiz eder ve bir sonraki sprinti planlar. Burada “scrum formatı nedir?” sorusuna biraz daha yakından bakacağız.

Sprint planlama

Tüm işlerinizin arkasındaki itici güç olan sprint planlama, ideal olarak yüz yüze yapılan bir ekip toplantısıdır, ancak uzaktaki ekipler görüntülü görüşmeye gidebilir. Ekip, sprint’in projenin genel başarısına nasıl uyacağına dair analitik, işbirlikçi bir bakış atıyor. Sprint planlamasının ilk amacı, bir sprint hedefine karar vermektir – önümüzdeki birkaç hafta için başarıyı tanımlayan açık, kolay anlaşılır bir ifade.

 

Çevik proje yönetimi, Kanban panoları gibi görselleştirmeleri kullanmasıyla bilinir. Bunlar, ekibinizin projeniz sırasında ulaşmak istediğiniz kilometre taşlarından oluşan bir ürün biriktirme listesi oluşturmasına olanak tanır ve sprint hedefiniz için harika bir ilham kaynağıdır. Sizi hedefinize götürecek görevleri önceliklendirdikten sonra bir sonraki aşamaya hazırsınız demektir.

Sprint

Planlama aşamasından sonra, scrum metodolojisi sizi asıl işe kaydırır: Sprint. Ekip genellikle iki hafta sürer, ancak bazen dört haftaya kadar uzayabilir ve potansiyel olarak pazara hazır bir ürün üreten görevler üzerinde çalışır. Her ekip üyesi, aynı görevi birden çok kez tamamlamayı, geri bildirim almayı ve çalışmalarını geliştirmeyi bekleyebilir – yinelemeli yaklaşım budur.

 

Sprint planınıza her zaman harfi harfine bağlı kalamazsınız, bu nedenle hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacaksa öncelikleri değiştirmekten korkmayın. Yöneticiler, bu kısa zaman dilimlerinde esnek davranarak, başarabilecekleri konusunda çok daha fazla öngörülebilirlik elde ederler. Aksine, esas olarak büyük resme odaklanan geleneksel proje yöneticileri, plan kesintiye uğradığında genellikle projenin kontrolünü kaybedebilir.

Günlük saldırı

Genellikle günlük toplantı olarak adlandırılan bu toplantı, şeffaflığı korumak ve sorunları kontrolden çıkmadan önce çözmek için temel bir unsurdur. En fazla 15 dakika süren, her ekip üyesinin ilerlemesini paylaştığı, engelleri belirlediği ve sonraki 24 saat için çalışmalarını koordine ettiği kısa bir toplantıdır.

Günlük karmaşada herkesin bulunmasıyla, genellikle zaman alan sorunlara hızlı çözümler bulursunuz. Örneğin, bir uyumluluk uzmanı bir tasarımdaki veri güvenliği ihlaline işaret edebilir ve bir alternatif sunabilir. Çözüm özel bir çalışma gerektiriyorsa, proje yönetimi aracınızda yeni bir görev oluşturun; stand-up toplantılarının gününüzü tüketmesine izin vermeyin.

 

Sprint incelemesi

Sprint incelemesi, her sprintin sonunda yapılan bir toplantıdır. Günlük bir toplantıdan daha uzundur ve paydaşlardan geri bildirim almadan önce ekibin her bir üyesinin kaydettiği ilerlemeyi sunar. Şeffaflığı teşvik etmenin yanı sıra, sprint incelemesi, proje sahibinin performans ölçümlerini alması ve görevlerin kalite standartlarını karşıladığından emin olması için harika bir yoldur .

 

Sprint retrospektifi

Genellikle gözden geçirmenin bir uzantısı olarak uygulanan sprint retrospektifi, tüm ekibin geçmiş sprint sırasındaki ilerlemelerini yansıttığını görür. Bu çevik proje yönetim sisteminden bekleyebileceğiniz gibi, retrospektif esas olarak iyileştirmenin yollarını bulmayı amaçlamaktadır.

Bu nedenle, toplantı sırasında, herkes iyi çalışan şeylerin, iyileştirilebilecek şeylerin ve yaklaşan Sprint’te ne gibi değişikliklerin yapılabileceğine dair açık ve dürüst bir liste oluşturmak için birlikte çalışır. Sprint retrospektifi, tüm bakış açılarını dinleyen daha yatay bir hiyerarşi olan scrum’ın en büyük faydalarından birini temsil eder. Bu şekilde, her ekip üyesi kendi durumu hakkında açık olma güvenine sahip olur ve ekip bir bütün olarak sorunları hızlı ve verimli bir şekilde çözebilir.

 

Scrum metodolojisindeki kilit roller nelerdir?

Stratejik tarafın bir uzantısı olarak, eksiksiz bir scrum deneyimi için her takımın belirli rolleri belirlemesi gerekir.

 

Saldırı ustası

Scrum Master, bir projenin içeriğinden ziyade sürece odaklanır. Ekibin scrum proje yönetimi metodolojisine bağlı kalmasını sağlamak için toplantılara katılarak bir şekilde danışmanlık rolü üstlenirler. Scrum Master, zayıf iletişim stratejileri veya işbirliği uygulamalarının kötü kullanımı gibi ilerlemenin önündeki engelleri kaldırarak da yardımcı olacaktır.

 

Proje sahibi

Proje Sahibi, daha çok geleneksel bir proje yönetimi rolü oynar, ancak scrum metodolojisine uygundur. Proje amaçlarını, hedeflerini ve önceliklerini tanımlarlar ve ekibin beklenen standartları karşılamasını sağlamak için performansı izlerler.

 

Ürün Müdürü

Proje Sahibine benzer şekilde Ürün Yöneticisi, ürün biriktirme listesindeki öğelerin önceliklendirilmesine yardımcı olur ve kalite kontrolünü denetler. Ancak yönetici, projenin kendisinden ziyade genel ürün vizyonunu tanımlayarak ve yöneterek mal sahibinden daha ileri gider.

 

Takım üyeleri

Bu roket bilimi değil – ekip üyeleri işi yapan, ilerlemelerini paylaşan ve sprint boyunca yinelemeler sunan kişilerdir.

 

Diğer paydaşlar

Diğer paydaşlar, projeden herhangi bir şekilde etkilenen herkesi içerir. Klasik örnekler yatırımcıları, kullanıcıları, hissedarları, ortakları ve üst yönetimi içerir. Projenin kapsamına bağlı olarak, bu diğer paydaşlardan bazıları Proje Sahibine ve ekibe geri bildirimde bulunmak ve önerilerde bulunmak üzere davet edilecek ve genellikle sprint incelemesine dahil olacaklardır.


En İyi Çevik Proje Yönetimi

Sınırsız Kullanıcı Ücretsiz

ŞİMDİ DENE


Scrum metodolojisinin faydaları nelerdir?

Artık “scrum nedir?” sorusunu tam olarak yanıtladık, bu çevik proje yönetimi metodolojisini kullanmanın 10 faydasıyla bağlaştırabiliriz.

Daha fazla esneklik ve uyarlanabilirlik

Scrum, ekiplerin projedeki değişikliklere ve beklenmeyen zorluklara hızla yanıt vermesini sağlar. Her sabah günlük scrum ile kontrol ederek sorunları hızlı bir şekilde belirleyebilir ve yaklaşımınızı buna göre değiştirebilirsiniz. Benzer şekilde, sık geri bildirim ve yinelemeli süreç, ekibin bir projenin sonunda büyük bir revizyon yerine sık sık küçük ayarlamalar yapmasına olanak tanır.

Geliştirilmiş işbirliği ve iletişim

“Scrum nedir?” sorusunu duyduğunuzda aklınıza gelen ilk şey geliştirilmiş işbirliği olabilir. Metodoloji öncelikle düzenli stand-up toplantıları başlatarak işbirliğini ve iletişimi destekleyen bir yapıyı teşvik eder. Ancak yatay hiyerarşi, iletişimi geliştiren bir şeffaflık ve güven kültürü yaratarak işin çoğunu da yapar.

Artan şeffaflık ve görünürlük

Şimdi şeffaflığın derinliklerine iniyoruz. Herkesin katkıda bulunduğu günlük stand-up’lar, bireylerin dürüst olmaktan çekinmelerini engeller. Herkesin konuşmasını istemek, bir konuyu gündeme getirmenin damgasını ortadan kaldırır – özellikle kişi hatalı olduğunu hissettiğinde. Daha pratik bir düzeyde, Kanban panoları veya Gantt şemaları gibi proje yönetimi görselleştirmeleri, tüm ekibin ilerlemenin her bir parçasını bir bakışta görmesini sağlar.

Daha hızlı teslimat

Hızlı tempolu teknoloji dünyasının ortaya çıkması sürpriz değil. Ürün sahibi, küçük, son derece alakalı çıktılar üzerinde çalışarak, bir sonraki göreve geçmeden önce işin doğru yönde gidip gitmediğini hızla değerlendirebilir. Bu düzenli denetim, her ekip üyesinin yaklaşımlarını sürekli olarak iyileştirmesine ve verimliliklerini en üst düzeye çıkarmasına olanak tanır.

Entegre kalite kontrol

Çalışma hızınız daha hızlı olsa da, scrum kalite pahasına hızı artırmaz. Bir scrum ekibi, yapılandırılmış bir performans analiziyle retrospektif sprint çalıştırarak çalışmalarının kalitesini sürekli olarak iyileştirecektir.

Artan müşteri memnuniyeti

Scrum metodolojisi genellikle kullanıcılarını veya müşterilerini geliştirme sürecine dahil eder. Açıkçası, müşteriler sevdikleri ürünlerin üretimine dahil olmayı seviyorlar. Bununla birlikte, ürünün başarısını tanımlayacak olanlardan güvenilir geri bildirim alarak ekip de fayda sağlar.

Sonuçların daha fazla tahmin edilebilirliği

Scrum metodolojisini özetleyen gelişmiş şeffaflık ve işbirliği, Ürün Yöneticisine ve Proje Sahibine çalışmalarının nihai sonucu hakkında çok daha yakın bir fikir verir. Ancak mikro yönetimden çok uzak olan scrum, ilerlemeyi değerlendirmenin daha yapılandırılmış, verimli bir yoludur ve sonuçları tahmin etmeyi daha güvenilir hale getirir.

Geliştirilmiş ekip motivasyonu ve katılımı

Scrum, ekip üyelerini çalışmalarının sahipliğini almaya teşvik eder. Küçük kazanımlar kutlanır ve her birey, çalışmalarının projenin genel başarısına nasıl katkıda bulunduğunu bir Kanban panosu üzerinde görebilir. Her gün stand-up’lar ve her sprint’in sonunda retrospektifler ile, scrum ekipleri, uzaktan çalışırken bile genellikle birleşik gruplardır.

Daha verimli kaynak kullanımı

Scrum metodolojisi, ekiplerin önemsiz görevlerde zaman kaybetmekten kaçınmasına yardımcı olan planlamaya “tam zamanında” bir yaklaşım benimser. Kaynakların tahsisini denetleyen Scrum Master ile ekip, önceliklerine bağlı kalır ve proje boyunca hızla sonuçlar üretir.

İş hedefleriyle daha iyi uyum

Ekipler, iç çemberin çok ötesine geçen köklü bir iletişim kültürüyle müşterilerden, kullanıcılardan ve karar vericilerden düzenli olarak geri bildirim ve güncellemeler alır. Bu, her sprint sırasında izlenecek en iyi yolu tanımlamaya yardımcı olur ve projenin yoldan çıkma riskini azaltır.

Scrum yolculuğunuza başlayın!

Ancak scrum metodolojisi ruhu içinde görevlerimize öncelik verelim. Bu makaleyi okuyorsanız (bu arada, sonuna ulaştığınız için tebrikler), muhtemelen işinizde çevik proje yönetimini uygulamak istiyorsunuz.

Bu makale stratejik kısmı ele aldı, ancak işiniz burada bitmiyor. Scrum’ı tamamen benimsemek için, hepsini mümkün kılan araçlara ihtiyacınız var. Şanslısın ki, Bitrix24 ihtiyacın olan her şeye kullanıcı dostu tek bir platformda sahiptir:

  • Kanban panoları ve Gantt şemaları ile proje yönetimi yazılımı
  • Bulut tabanlı belge depolama
  • Anında mesajlaşma
  • Video görüşmeleri
  • Zaman izleyiciler

 

Ekibinizin çevik bir enjeksiyon kullanabileceğini düşünüyorsanız, bugün Bitrix24‘e kaydolun ve bunun ne anlama geldiğini görün!

 

SSS

Scrum metodolojisinin beş temel değeri nedir?

Scrum metodolojisinin beş temel değeri şunlardır:

  • şeffaflık
  • Denetleme
  • Adaptasyon
  • Bağlılık
  • Odak

Scrum’ın başlıca faydaları nelerdir?

Scrum metodolojisinin ana faydaları şunları içerir:

  • Ekip üyeleri arasında artan şeffaflık ve işbirliği
  • Değişen gereksinimlere ve paydaşlardan gelen geri bildirimlere hızla uyum sağlama yeteneği
  • Geliştirilmiş proje öngörülebilirliği ve kontrolü
  • Paydaşlara daha hızlı değer teslimi

Scrum yazılımı nedir?

Çevik iş süreçlerini kolaylaştıran bir dizi uygulamayı kapsar. Son derece özelleştirilebilir, kullanıcıların karmaşık projeleri daha küçük görevlere ayırmasına, iş akışlarını koordine etmesine, sprintleri yönetmesine, teslim tarihlerini takip etmesine ve nihayetinde ürünleri piyasaya sürmesine olanak tanır.

 

Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız https://globalnet.com.tr’e ulaşabilirsiniz.

 

Sosyal Medyada Paylaş

BLOG (HABER, DUYURU ve YAZILAR)

İş İlanı : CRM Yazılım Destek, Eğitim Uzmanları

Low-code / No-code Uygulama Geliştirme Nedir?

idefix Bitrix24 CRM Çözümleri ve Uygulama Yazılımları Konusunda GLOBALNET’i Tercih Etti.

Dijital Çağda İş Süreçlerinin Dönüşümü: Temel Teknolojiler ve Araçlar

.tr Uzantılı Alan Adı Başvuruları

Ankara E-Ticaret ve E-İhracat Konferansı

Sigorta Acentelerine Özel Kurumsal E-Posta, Web Sitesi Hizmetleri

Özel Fırsatlar

Sigorta Acenteleri İçin Kurumsal E-posta Zorunluluğu

Adres

TÜRKİYE : Ankara, İstanbul, Antalya, İzmir, Bursa, İzmit ve diğer illerden bize ulaşın.

Telefon

+90 532 111 66 04 | +90 850 304 99 00
+90 312 473 88 80 | +90 312 473 88 83
GLOBALNET® Bütün Hakları Saklıdır.©
GLOBAL İnternet Teknolojileri Ltd. | GLOBALNET Yazılım Tic.Ltd.Şti.