linkedin
Sosyal Medyada Kriz Yönetimi Stratejileri

Sosyal Medyada Kriz Yönetimi Stratejileri

Sosyal medyada kriz yönetimini anlamak için önce kriz kavramını sonra da kriz yönetimi kavramını anlamak gerekir. Kriz; markaların, kişilerin, kurum ve kuruluşların çıkarlarına yönelik olumsuz ya da ağır sonuçlar doğurabilecek bir süreçtir. Düzeni, sıradanı, statüyü ani biçimde sarsacak nitelikte olabilir.

Aynı şekilde krizler markaların hedeflerini tehdit etmenin ötesinde markanın varlığını dahi tehdit edebilir. Günümüzde marka itibarının korunması işletmelerin en çok önem verdikleri konulardan biridir. İşte tam da bu nedenle kriz yönetimi içerisinde yaşamış olduğumuz dijital çağda markalar için çok önemlidir.

Sosyal medya, krizin ve olumsuz durumların son derece hızlı bir şekilde yayıldığı ortamlardan biridir.

Sosyal medya yönetimi açısından krizlerin bir tehdit haline gelmesinin nedenleri farklıdır. Bu nedenlerden en önemlisi krizler planlanamaz ve eş zamanlı bir müdahale gerektirdiği için bu konuda ilgili çalışanların her an hazır olmaları gerekir.

Sosyal medya krizleri hızlı ve doğru müdahale gerektirir. Bununla birlikte oldukça hızlı yayılır ve markaya çok büyük zararlar verebilir. Krizi doğru ve en az hasarla atlatabilmek için süreci doğru planlamak çok önemlidir.

Sosyal Medyada Kriz Yönetimi Nasıl Olmalı?

Günümüzde neredeyse herkes sosyal medyanın ne kadar önemli olduğu konusunda aynı fikirde. Farklı mecralarda bir marka hakkında yazılacak bir yorum, çok kısa zaman içerisinde binlerce insana ulaşabilir.

Sosyal medya iletişimi anlık olduğu için herhangi bir hata belki de saniyeler içinde büyüyebilir. Ancak doğru sosyal medyada kriz yönetim stratejisi ile olumsuz etkiyi en aza indirmek de mümkün.

– İlk aşamada krize neden olan sorunu, hatayı, davranışı tespit etmek gerekir. Kullanıcıların markayı hangi nedenden ötürü eleştirdiği önemlidir. Bununla birlikte krizin hangi sosyal medya mecralarında yayıldığı ve büyüklüğünün tespiti de yapılmalıdır.

Sosyal medya kriz yönetiminde anında ve doğru biçimde müdahale edilmelidir. Bu konuda alanında uzman kişilerden destek almak en doğru seçenek olabilir.

– Sosyal medya kriz yönetiminde şeffaf ve samimi olmak son derece önemlidir.

– Hataların telafi edilmesine yönelik paylaşımları yapılmalıdır.

– Her şey sona erdiğinde durum değerlendirmesi ve bir rapor hazırlanması başka krizlerin çıkma ihtimalini en aza indirecektir.

Sosyal medya kriz yönetiminin doğru biçimde yapılması online itibar yönetimi açısından son derece önemlidir. Markanızı, ürün ve hizmetlerinizi sosyal medyada en doğru biçimde temsil etmek istiyorsanız GLOBALNET ile iletişime geçebilirsiniz. Sosyal medya yönetimi paketlerimiz ve diğer hizmetlerimiz ile ilgili detaylı bilgi için iletişim numaralarımızdan bize ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş

BLOG (HABER, DUYURU ve YAZILAR)

İş İlanı : CRM Yazılım Destek, Eğitim Uzmanları

Low-code / No-code Uygulama Geliştirme Nedir?

idefix Bitrix24 CRM Çözümleri ve Uygulama Yazılımları Konusunda GLOBALNET’i Tercih Etti.

Dijital Çağda İş Süreçlerinin Dönüşümü: Temel Teknolojiler ve Araçlar

.tr Uzantılı Alan Adı Başvuruları

Ankara E-Ticaret ve E-İhracat Konferansı

Sigorta Acentelerine Özel Kurumsal E-Posta, Web Sitesi Hizmetleri

Özel Fırsatlar

Sigorta Acenteleri İçin Kurumsal E-posta Zorunluluğu

Adres

TÜRKİYE : Ankara, İstanbul, Antalya, İzmir, Bursa, İzmit ve diğer illerden bize ulaşın.

Telefon

+90 532 111 66 04 | +90 850 304 99 00
+90 312 473 88 80 | +90 312 473 88 83
GLOBALNET® Bütün Hakları Saklıdır.©
GLOBAL İnternet Teknolojileri Ltd. | GLOBALNET Yazılım Tic.Ltd.Şti.