Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız https://globalnet.com.tr’e ulaşabilirsiniz.
Bitrix24 Hesabınız yok mu?
Telegram Chat botunu kullanarak birkaç adımda Telegram’ı Bitrix24 açık kanalına bağlayabilirsiniz . Müşteriler sizinle Telegram aracılığıyla iletişime geçtiğinde, onlarla Bitrix24 Messenger’da iletişim kurabilirsiniz. İletişim geçmişi, karşılık gelen CRM varlık formuna kaydedilir.
Telegram botuna bağlanmak için bir erişim jetonunuz olması gerekir . Yeni bir bot oluştururken alabilir veya mevcut bot için talep edebilirsiniz. Bu, hem web sürümünde hem de Mobil uygulamada yapılabilir.
CRM > Eklentiler > İletişim Merkezi’ne gidin .
Telegram’ı seçin ve Bağlan’a tıklayın .
Bağlantıyı takip edin ve Mesaj gönder ‘ i tıklayın .
Ardından Başlat‘ı tıklayın .
Yeni bir bot oluşturmak için komutu seçin – /newbot.
Şimdi müşterilerinizin Telegram‘da bulabilmesi için botunuza bir ad verme zamanı. Bu ad, Telegram’daki kişiler ve kanallar listesinde de görüntülenir.
Botunuzun kullanıcı adını girin. Bot ile bitmesi gerekir .
Erişim belirtecinizi kopyalayın.
Telegram botu yalnızca bire bir sohbetleri destekler. Bu nedenle , Telegram kullanıcılarının Telegram botunuzu gruplara eklemesini yasaklamak için grupları devre dışı bırakmanızı öneririz.
Komutu yazın /mybots> listeden botunuzu seçin > Bot Ayarları‘na tıklayın.
Gruplara İzin Verilsin mi ?
Grupları kapat ‘ı tıklayın .
NOT: Ayrıca, Telegram botunuz için bir profil fotoğrafı ayarlayabilirsiniz /setuserpic. Botu seçin ve sohbete bir resim gönderin.
Oluşturduğunuz tüm botları göreceksiniz. Bitrix24’te açık bir kanala bağlamak istediğinizi seçin. Ardından erişim belirtecinizi kopyalayın.
Mevcut bir belirteci silmek veya yeni bir tane oluşturmak için bu komutu kullanın – /revoke. Telegram botunuzu seçin ve yeni bir erişim belirteci alın.
Komut, /revokeerişim belirtecinizi artık geçerli yapmaz. Telegram kanal ayarlarına yeni bir jeton kopyalayıp yapıştırmanız gerekecek.
Erişim belirtecini iletişim kanalı ayarlarındaki alana yapıştırın.
Çevrimiçi mağazanızı Telegram botuna da bağlamak istiyorsanız, ilgili seçeneği etkinleştirin ve Bağlan .
Son olarak, Açık Kanal tercihleri bölümünde bir açık kanal ve aracı sırası ayarlayın .
Tamamlamak! Telegram artık Bitrix24’ünüzle entegredir ve müşterilerinizle Bitrix24 Messenger’da iletişim kurabilirsiniz.
Nasıl çalışır ?
Müşteriniz web sitesi widget’ına tıklar ve size Telegram aracılığıyla bir mesaj gönderir.
Bitrix24 Messenger’da bir mesaj alırsınız. Bu müşteri CRM‘de bulunmazsa yeni bir müşteri adayı oluşturulur.
Bir Telegram hesabı için 20’den fazla bot oluşturamazsınız.
Telegram API kısıtlamaları nedeniyle 50 MB’tan büyük dosyalar gönderilememektedir.
Birden fazla Bitrix24 hesabında aynı Telegram bot erişim belirteci kullanılıyorsa, bu Telegram botu yalnızca Telegram’a en son bağlanan Bitrix24 hesabıyla çalışacaktır.
Bu kanalda iletişim kurarken mesajlarınızı düzenleyebilirsiniz.
Telegram, bu müşteriyle iletişim kurduğunuzda müşterinin telefon numarasını iletmez. Müşterinin telefon numarasını ancak telefon numarasını içeren bir mesaj göndermesi durumunda CRM‘ye kaydetmesini sağlayabilirsiniz.
Telegram mobil uygulamasını açın, BotFather’ı bulun ve Başlat’a dokunun .
Yeni bir bot oluşturmak için komutu seçin – /newbot. Botunuzun adını belirtin . Bu ad, Telegram’daki kişiler ve kanallar listesinde görüntülenecektir.
Ardından botunuzun kullanıcı adını girin . Bot ile bitmesi gerekir . Müşterileriniz bu kullanıcı adıyla botunuzu Telegram‘da bulabilir. Kullanıcı adı zaten kullanılıyorsa, başka bir kullanıcı adı belirtmelisiniz.
Botunuz oluşturulduktan sonra bir erişim belirteci alırsınız. Kopyalamak için üzerine dokunun.
Telegram botu yalnızca bire bir sohbetleri destekler. Bu nedenle , Telegram kullanıcılarının Telegram botunuzu gruplara eklemesini yasaklamak için grupları devre dışı bırakmanızı öneririz .
Komutu girin /mybots> listeden botunuzu seçin > Bot Ayarları’na dokunun .
Gruplara İzin Verilsin mi ? > Grupları kapatın .
Ayrıca, Telegram botunuz için bir profil fotoğrafı ayarlayabilirsiniz /setuserpic. Botu seçin ve sohbete bir resim gönderin.
Halihazırda bir Telegram botunuz varsa ancak erişim belirtecini bilmiyorsanız, talep edebilirsiniz. Telegram mobil uygulamasını açın, BotFather’ı bulun ve komutu seçin /token.
Mevcut bir belirteci silmek veya yeni bir tane oluşturmak için bu komutu kullanın – /revoke. Telegram botunuzu seçin ve yeni bir erişim belirteci alın.
NOT: Komut, /revokeerişim belirtecinizi artık geçerli yapmaz. Telegram kanal ayarlarına yeni bir jeton kopyalayıp yapıştırmanız gerekecek.
Simgenizi kopyalayıp Mobil uygulamadaki Telegram kanal ayarlarına yapıştırın ve Bağlan‘a dokunun .
Tamamlamak! Telegram artık Bitrix24’ünüze bağlı ve müşterilerinizi sohbette iletişim kurmaya davet edebilirsiniz. İletişim geçmişi, karşılık gelen CRM varlık formuna kaydedilir.
Bir Telegram hesabı için 20’den fazla bot oluşturamazsınız.
Telegram API kısıtlamaları nedeniyle 50 MB’tan büyük dosyalar gönderilememektedir.
Birden fazla Bitrix24 hesabında aynı Telegram bot erişim belirteci kullanılıyorsa, bu Telegram botu yalnızca Telegram’a en son bağlanan Bitrix24 hesabıyla çalışacaktır.