linkedin
Uzaktan Çalışma Modelinde İş Yönetimi

Uzaktan Çalışma Modelinde İş Yönetimi

İş dünyasının dinamikleri büyük bir hızla değişiyor. Kurumsal şirketler olsun, girişim şirketleri olsun çalışan taleplerine yanıt verebilmek, çalışan bağlılığını artırmak ve en önemlisi de işten verim almak için yeni yöntemler geliştirmeye çalışıyorlar.

Son zamanlarda tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 virüsü ile uzaktan çalışma modelini daha da ön plana çıkardı. Esnek çalışma koşullarını benimseyen ve alt yapısını da buna göre kurgulayan şirketler için çalışma düzeninde bir değişiklik olmadı. Ancak çalışma sisteminde böyle bir değişikliğe hazır olmayan şirketler de kendilerini bu sürecin içerisinde buldular.

Uzaktan çalışma modelinin hem çalışanlar hem de yöneticiler için avantajları ve dezavantajları vardır. Yöneticiler çoğu zaman uzaktan bir ekibin nasıl yönetileceği, süreçlerin nasıl işleyeceği ve müşterilerle ilişkilerin nasıl olacağı konusunda endişeler yaşar. Çalışanlar ise zaman yönetimi, raporlama, motivasyon kaybı gibi konularda sıkıntı yaşayabileceklerini düşünürler.

Ancak tüm olumsuzluklar bir kenara bırakıldığında sadece birkaç önemli noktaya dikkat ederek uzaktan ekip yönetimi ve iş süreçlerini başarılı bir biçimde tamamlamak imkansız değildir.

Peki, uzaktan çalışmaya devam ederken verimliliği ve başarıyı nasıl artırabileceğinizi biliyor musunuz?

Alt yapınızın uzaktan çalışma modeline hazır olup olmadığından emin olun.

Bir ekip ile uzaktan çalışma modeli kurmak için mutlaka yeterli ve güçlü bir alt yapıya sahip olmalısınız. Sürecin nasıl işleyeceği, çalışanların ihtiyacı olabilecek teknolojik destekler (İnternet, pc vb.) gibi genel konuları açıklığa kavuşturmak sizi büyük ölçüde rahatlatacaktır.

Somut hedefler ve sonuçlar belirlemeye özen gösterin.

Hedeflerin ve sonuçların somut bir biçimde belirlenmesi uzaktan iş yönetiminde son derece önemlidir. Öncelikle uzaktan çalışma modeli her ne kadar esnekliği beraberinde getirse de siz genel çalışma saatleri belirleyin. Çalışma saatlerinin genel olarak belli olması hem çalışanların hem de yöneticilerin zamanı etkin bir biçimde yönetmesine yardımcı olur.

Çalışanlarınızdan günlük, haftalık ya da aylık raporlar isteyebilirsiniz.

Hedeflerin ve sonuçların her zaman somut biçimde belirlenmesi iş sürekliliğinin sağlanmasında son derece önemli bir role sahiptir.

İletişime ve şeffaflığa dayalı bir şirket kültürünü benimseyin.

İletişim, hayatın her alanında olduğu gibi iş hayatında da en önemli ve vazgeçilmez unsurlardan biridir. Çalışanlarınızla sürekli iletişim halinde olun ve çalışanların da birbirleriyle sürekli iletişim halinde olmalarını destekleyin. Ekip ruhu ve iyi bir takım olmak şirketleri başarıya ulaştıran etkenler arasında yer alır.

Çalışanlarınıza değer verdiğinizi, başarılarını gördüğünüzü hissettirin. Başarıları, krizleri, riskleri çalışanlarınızla paylaşın ve ortak çözümler üretmeye çalışın. Böylece uzakta bile olsalar her zaman bir ekibin değerli bir çalışanı olduğunu hissedeceklerdir.

Bir CRM programı kullanın.

Uzaktan çalışan ekipleri yönetmek, iletişimi ve koordinasyonu sağlamak için en vazgeçilmez araçlardan biri de CRM programlarıdır. Seçimini doğru yapacağınız bir CRM yazılımı ile hem iş süreçlerinizi hem de müşteri ilişkilerinizi yönetmeye devam edebilirsiniz.

CRM Müşteri İlişkileri Yönetimi ve İş takip programı olarak küçük ya da büyük her işletmenin verimliliği artırmak için kullanması gereken yazılımlardan biridir.

Uzaktan ekiplerinizi yönetmeye, satış ve satın alma süreçlerini takip etmeye ve sürekli iletişim halinde olmaya devam etmek için Bitrix24 CRM yazılımını kullanabilirsiniz.

Bitrix24 ücretsiz araçları ile zamandan ve mekandan bağımsız olarak iş süreçlerinizi kolayca yönetmenize, takip etmenize olanak sağlar.

Bitrix24’ün özellikle uzaktan çalışanlar için avantajlı özelliklerinden biri de görüntülü konferans ve online chat özelliğidir. İstediğiniz zaman toplantılar düzenleyebilir ve katılımcıları belirleyebilirsiniz. Görüntülü konferans uygulamaları arıyorsanız Bitrix24 tam size göre!

Hemen denemeye başlamak ve zamandan tasarruf ederek karlılığınızı artırmak istiyorsanız GLOBALNET ile iletişime geçebilirsiniz.

Bitrix24 lisans, kurulum, yapılandırma, özelleştirme, Bitrix24 CRM eğitim, destek ve danışmanlık hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz. Sürekli ve sınırsız teknik destek hizmetimiz ile her zaman yanınızdayız.

Sosyal Medyada Paylaş

BLOG (HABER, DUYURU ve YAZILAR)

İş İlanı : CRM Yazılım Destek, Eğitim Uzmanları

Low-code / No-code Uygulama Geliştirme Nedir?

idefix Bitrix24 CRM Çözümleri ve Uygulama Yazılımları Konusunda GLOBALNET’i Tercih Etti.

Dijital Çağda İş Süreçlerinin Dönüşümü: Temel Teknolojiler ve Araçlar

.tr Uzantılı Alan Adı Başvuruları

Ankara E-Ticaret ve E-İhracat Konferansı

Sigorta Acentelerine Özel Kurumsal E-Posta, Web Sitesi Hizmetleri

Özel Fırsatlar

Sigorta Acenteleri İçin Kurumsal E-posta Zorunluluğu

Adres

TÜRKİYE : Ankara, İstanbul, Antalya, İzmir, Bursa, İzmit ve diğer illerden bize ulaşın.

Telefon

+90 532 111 66 04 | +90 850 304 99 00
+90 312 473 88 80 | +90 312 473 88 83
GLOBALNET® Bütün Hakları Saklıdır.©
GLOBAL İnternet Teknolojileri Ltd. | GLOBALNET Yazılım Tic.Ltd.Şti.