DİJİTALLEŞEN TÜRKİYE’DE E-TİCARET
“Digital 2021 April Global Statshot ” raporuna göre, İnternet kullanıcıları geçen yıla oranla yüzde 7,6 artarak 4,72 milyara ulaştı. Bu da dünya nüfusunun % 60’ından fazlasına denk geliyor. Türkiye’de ise internet kullanıcı sayısı bir önceki yıla göre 3,7 milyon arttı. Bugün, iş dünyasında ‘dijitalleşme’ artık vazgeçilmez bir unsurdur. Bunu hızlandırmak ise teknoloji kullanıcıları ve üreticileri arasında bir köprü oluşturmaktan geçiyor.
E-ticaret 1995 yılından sonra internetin küresel çapta kullanmaya başlamasıyla birlikte ortaya çıkan, ticaret faaliyetlerinin elektronik ortamlar üzerinden yapılması kavramıdır.
Pandeminin de etkisiyle e-ticareti benimsemeye devam ediyoruz. Türkiye olarak e-ticareti daha çok benimsedik ve %75’ten %77,4 oranına bir artış yaşadık.
E-TİCARET YATIRIMLARINI ARTIRMAK
BT yatırımlarını ve özellikle e-ticaret yatırımlarını arttırmamız gerek. Dış ticaret mevzuatını öğrenmek, eğitimlere katılmak, yurtdışı işbirliği çağrılarını ve ülkeler bazında yapılan araştırmaları takip etmek, o ülkeler hakkında bilgi toplamak gerek. Yurtdışında da birçok yazılım ile ilgili ihaleler var. Buralara da yurtdışında edineceğimiz iş ortakları ile girilebilir. Dünyada artık tüm yazılımlar internet teknolojileri ile üretilip kiralama/abonelik sistemleri ile satılıyor. Maliyetler bu sayede çok düşük. Ödemeler ve hizmetler daha anlaşılır. Buda aslında yurtdışı pazarlamayı kolaylaştırıyor. Sadece güvenliği çok iyi sağlamanız gerekiyor.
Bunların dışında ülkemizde satış yaparken özellikle yurtdışı bağları, ortakları, şubeleri vb. olan firmaları tercih etmekte faydalı olacaktır. Başarılı projeler ve hizmetler sonucu mevcut firmanın yurtdışındaki yerlerine de satma imkânımız yükselecektir.
Yurtdışına verilen tasarım, yazılım ve mühendislik gibi hizmetlerde % 50 gelir- kurumlar vergisi istisnası avantajı bulunmaktadır.