linkedin
Globalnet
Restoranlar için CRM: Restoranlarda CRM kullanmanın 7 avantajı

Restoranlar için CRM: Restoranlarda CRM kullanmanın 7 avantajı

Restoran işindekiler, müşterilerle anlamlı bağlantılar kurmanın, tekrarlanan rezervasyonları kazanmanın ve hem ağızdan ağza hem de çevrimiçi olarak büyük bir itibar oluşturmanın anahtarı olduğunu bilir. Ancak yakın zamana kadar çoğu restoran, müşteri ilişkilerini bir CRM aracılığıyla yapılandırmak yerine işleri eski moda bir şekilde yapıyordu .

 

Peki restoranlarda CRM kullanmanın önemi nedir?

 

Bu bağlamda, CRM’ler restoranlar için müşteri katılım platformlarıdır – size konuklarınızın kim olduğu, tercihlerinin ne olduğu hakkında daha derin bir anlayış sağlayan bir veritabanı ve onları işletmenize çekmek için birden fazla iletişim kanalıdır. Hataları azaltmak için tüm çabalarınızı ve tüm kayıtlarınızı bir kağıt üzerinde tutmanın getirdiği zor işleri düzenlemenize yardımcı olur.

 

Müşterilerinizi Tanıyın

Tüm müşteri bilgilerinizi saklayarak, rezervasyon için kimin aradığını veya e-posta gönderdiğini tam olarak bilirsiniz. Bu sayede onları isimleriyle karşılayabilir ve tercih ettikleri masayı pencere kenarında sunabilirsiniz. Bu bilgilerle restoranlar için bir CRM, kapınızdan geçen her müşterinin deneyimini geliştirmenize olanak tanır.

Halihazırda CRM’nizde olmayan birinden bir mesaj alırsanız, ilk ziyaretlerinden itibaren sadakat oluşturmak için ekstra özel çaba gösterebilirsiniz. İletişim bilgilerini bir kayıt formuyla toplayın ve müşteri yolculuğunuz boyunca yollarına gönderin.

Bu küçük çabalar, müşterilerinizle tekrarlanan işlere ve ağızdan ağza yayılan büyük bir itibara neden olan uzun vadeli bir ilişki oluşturarak zaman içinde karşılığını verir.

 

Restoranlar için müşteri katılım platformları ararken, hatırlamanız gereken en önemli şey, onu güvenli hale getirmektir. Çoğu bulut veritabanı artık neredeyse %100 güvenilir sistemlerle geliyor. Ancak ekibinizde teknik bilgi birikimi varsa, Bitrix24 gibi araçlar kaynak kodunu indirmenize ve her şeyi kendi sunucularınızda depolamanıza bile izin verir.

 

Kişisel bir şirket içi deneyim sağlayın

Artık müşterilerinizi tanımalısınız, yeni edindiğiniz bilgileri hizmetinizde uygulama zamanı.

 

Restoranlar için iyi bir CRM, sadece telefon numaraları ve e-posta adresleri toplamanın ötesine geçer. Tüm müdavimlerinizle ilgili notlar ekleyebilirsiniz, böylece diyet gereksinimlerine ve mükemmel sohbet başlatıcılarına hazırsınız. Siz de herkesin doğum günü bilgisi ile bir adım önde olabilir, bu sayede rezervasyon listenizle eşleştirebilir ve önceden hazırlık yapabilirsiniz.

 

Her rezervasyon aldığınızda, müşterinizin dosyasını güncelleyebilirsiniz, böylece akşam yemeğinden sonra içki içip sohbet eden türden bir grupsa, rezervasyonun normalden daha uzun süreceğini bilirsiniz. Daha da iyisi, tavsiye ettiğiniz şarabın hayranıysa, müşteriniz bir dahaki sefere geldiğinde onu ek satmaya özen gösterin – bu, bir gülümsemeyle işi büyütmenin harika bir yolu.

 

Tamam, bu kişisel bağdan dolayı kendinle gurur duyabilir ve hepsini kafanda tutabilirsin. Ama neden küçük detayları unutmadığınızdan emin olmuyorsunuz? Bu, özellikle müşterilerinizi tanımayan yeni personel işe aldığınızda geçerlidir. Restoranlar için bir CRM ile, sunucularınız vardiyalarının başında uyarı alabilir ve her müşteri ziyaretinde ilişkinizi sürdürebilir.

 

Bir sadakat programıyla tekrarlanan işi artırın

Müşterilerinizle bağlantı kurmak harika, ancak işleri bir adım öteye taşıyabilirsiniz. Tekrarlanan işler için avantajları olan bir sadakat programı, bir kazan-kazan durumudur — siz tahmin edilebilir bir gelenek elde edersiniz ve misafirleriniz karşılığında fazladan küçük bir şey alır.

 

Restoranlar için bir CRM ile ikili faydaya zemin hazırlayabilirsiniz. Sadakat programınızın seviyelerini otomatikleştirin, örneğin on rezervasyon yaptıran herkes için altın üye statüsü ayarlayın. Bunun gibi otomasyonlar, müşteri ilişkileri ve elde tutma faaliyetlerinizdeki zaman alıcı görevlerin çoğunu ortadan kaldırır ve misafirleriniz geldiğinde herhangi bir hata yapmamanızı sağlar.

 

O zaman ödül sisteminizi kurmanın zamanı geldi. Ücretsiz bir tatlı gibi bariz olana odaklanın. Ardından bir doğum günü hediyesi gelir – kitlenizin demografisi hakkında daha fazla bilgi karşılığında bir yemekle ilgili mükemmel bir ekstra ayrıntı.

 

Sadakat programı, tekrarlanan işi çok daha olası hale getirdiği için restoranlar için en iyi CRM stratejilerinden biridir. Artımlı ödüllerle, müşterileri geri dönmeye teşvik edebilir ve restoran işinde çok yerleşmiş olan varsayımları azaltabilirsiniz.

 

 


 

Bitrix24 ile Müşteri Elde Tutma Oranını Artırın

Sınırsız Kullanıcı Ücretsiz

BUGÜN KAYIT OL


Kişiselleştirilmiş pazarlama kampanyaları başlatın

 

CRM’niz yalnızca müşterilerinizin kayıtlarını depolamak için değildir. İster belirli grupları ister tüm müşteri veri tabanınızı hedefliyor olun,  tüm pazarlama çabalarınızın temelini oluşturur .

 

E-postalar, haber bültenleri ve sosyal medya gönderileri, kişilerinizle sitede olmadıklarında iletişim kurmanın en yaygın (ve en kolay) yollarından biridir. Restoranlar için CRM‘de topladığınız bilgilerle, menünüze yeni gelen yemekleri, şirket duyurularını ve özel teklifleri duyuran kişiselleştirilmiş e-postalar oluşturabilirsiniz.

 

Demografik bilgilerinizi incelemek için kişi listenizi ayırdığınız gibi, farklı e-postalarla hedeflenecek listeler de oluşturabilirsiniz. Örneğin, belirli bir şehirde açılan yeni bir restoranın duyurusunu yapmak istiyorsanız, neden 50 mil içinde yaşayanlar arasında bir sosyal medya hashtag yarışması başlatmıyorsunuz? Aldatmaca yaratmanın yanı sıra, hedef kitlenizde güven yaratan, kullanıcı tarafından oluşturulmuş içerik elde edersiniz.

 

Günümüzde, bir sosyal medya varlığı, çok az yatırımla harika bir yatırım getirisine sahiptir. Restoranlar için CRM stratejileri, mekanınızdaki özel teklifleri, heyecan verici yeni yemekleri veya etkinlikleri tanıtmanıza olanak tanır. Instagram, yemeklerinizin ağız sulandıran fotoğrafları ve beğeni ve paylaşımlara öncülük eden mutfak personeli tanıtımıyla işletmenizi tanıtmak için en iyi platformlardan biri haline geldi.

 

Restoranlar için güçlü bir CRM ile müşterilerinizin sosyal medya adreslerini diğer iletişim bilgileriyle birlikte kaydedebilirsiniz. Bu şekilde, restoranınızdaki en iyi müşterilerinizin fotoğraflarını çekebilir, onlara çevrimiçi bir not verebilir ve onları ağlarıyla paylaşmaya teşvik edebilirsiniz.

 

Pazarlamayla ilgili son bir not olarak, performansınızı takip ettiğinizden emin olun. Bu, e-postalardaki açık oranları ve tıklamaları veya sosyal medyadaki etkileşimleri içerebilir. Çabalarınızı ölçerek, farklı stratejileri A/B testi yapabilir ve ses tonunuzu maksimum müşteriyi çekecek şekilde uyarlayabilirsiniz.

 

Formlarla müşteri geri bildirimi alın

Gülümsemeler, bahşişler ve şefe iltifatlar arasında, müşterilerinizin hizmetiniz hakkında tam olarak ne düşündüğünü bilmek zordur. Evet, çevrimiçi incelemeler size genel bir izlenim verecektir, ancak büyük olasılıkla ya harika ya da korkunç olacaklar ve özellikle duymaya can attığınız konulara değinme olasılıkları düşük.

 

Özelleştirilebilir formlarla , konuklarınızın size tam olarak nasıl geri bildirimde bulunacağını yönetebilirsiniz. Örneğin, yeni dekorasyonunuzdan emin değilseniz, formunuza belirli bir soru ekleyebilir ve müşterilerden bu soruyu doldurmasını isteyebilirsiniz. Bu daha spesifik alanlarla, önem verdiğiniz alanlar hakkında daha yapıcı görüşler alırsınız. Sen. Aynı formda, misafirlerin daha önce düşünmemiş olabileceğiniz herhangi bir öneride bulunmasına olanak tanıyan açık uçlu bir soru bırakın.

 

Müşterilerinizi bir sonraki ziyaretlerinde küçük bir indirimle çalışmanıza katılmaya teşvik edin ve bir taşla iki kuş vuracaksınız — harika geri bildirim ve yeni bir rezervasyon. Restoranlar için bir CRM, anketinize kimlerin katıldığının kayıtlarını tutmanıza olanak tanır, böylece onlar geri döndüğünde hazır ve bekleyebilirsiniz.

 

Ancak, özellikle müşterinizle yakın bir ilişkiniz varsa, tanımlanabilir formlar biraz güvenilmez olma potansiyeline sahiptir. Yanıtlarının tanınabilir olduğunu bilmek, konukların yanıtları yumuşatması ve gerçekte ne düşündüklerini söylememesi anlamına gelebilir. Ancak, her zaman anonim formlar oluşturabilir ve müşterilerinize onları tanımlayamayacağınızdan emin olabilirsiniz. Bu şekilde, bir dizi kibar şaka yerine dürüst bir izlenim edinirsiniz.

 

Tutmayı artırmak için müşteri deneyimini iyileştirin

Yani formlarınızı yerleştirdiniz, şimdi ne olacak?

 

Müşterilerinizden gelen bu son derece değerli bilgileri restoranlar için bir CRM’ye ekleyerek, yönetici olarak zayıf alanlarınızı temizlemek ve kuruluşunuzun daha iyi yönlerinden yararlanmak için değişiklikleri uygulamaya başlayabilirsiniz.

 

Tüm form yanıtlarınızı CRM’nizde toplayın ve sonuçları grafiksel olarak görüntüleyin. Kullanışlı pasta grafiklerle, iyileştirilecek alanları kolayca belirleyebilir ve buna uygun en iyi uygulamalarınızı değiştirmeye başlayabilirsiniz. Belki de değişen beslenme gereksinimlerini karşılamak için kapıda daha iyi bir karşılamaya veya daha fazla seçeneğe ihtiyacınız var.

 

Restoran iyileştirmelerinize sistematik bir yaklaşım için ekip takviminizde üç ayda bir hatırlatıcı ayarlayın ve karar alıcılarınızı bir araya toplayın. Toplantıda, yaratıcılığınızı harekete geçirebilir ve müşterilerinizi mutlu ve sadık tutan değişiklikleri uygulayabilirsiniz.

 

Açık görünebilir, ancak müşterilerinizi ağızlarında hoş bir tat bırakarak (kesinlikle amaçlanan kelime oyunu), yalnızca yeni işler çekmekle kalmaz, aynı zamanda mevcut konuklarınızı da ikiye katlarsınız. Halihazırda veri tabanınızda bulunan müşterileri elde tutmak, reklamla yeni müşterilere ulaşmaktan çok daha ucuzdur. Her şeyi taze ve heyecanlı tutmak için menünüzü güncellediğinizden emin olun.

 

Birden fazla restoranı tek bir sistemde birleştirin

 

Önceki tüm adımları uyguladıysanız ve işinizi gerçekten ilerlettiyseniz, yeni lokasyonlarda açılma zamanı gelmiş olabilir.

 

Kurdeleyi kesip insanların gelmesini bekleyemezsin. Açılıştan önce heyecan yaratmak için bir sosyal medya kampanyası başlatmanızı öneririz. Reklamlarınızı zaten CRM’nizde bulunanlara benzer demografik özelliklere göre ayarlayın ve yerel gönderiler aracılığıyla biraz heyecan yaratın. Geri bildirim formlarınız sayesinde, yeni işletmenizi tanıtmak için kullanabileceğiniz hazır bir referans listesine sahip olacaksınız. Yeni müşterileriniz olumlu bir incelemeye bir yüz ve bir isim koyabiliyorsa, yeni alanınızda güven oluşturmaya şimdiden başlayabilirsiniz.

 

Yeni açılışlarınız veya bayiliklerinizle çekiş kazandığınızda, pazarlama ve elde tutma çabalarınızı kolaylaştırmak için tüm yeni kişilerinizi aynı CRM’ye bağlayabilirsiniz. Bu, gereğinden fazla zaman harcamak zorunda kalmadan aynı e-postaları ve haber bültenlerini göndermek anlamına gelir.

 

Tabii ki, konuma özel çalışmalar başlatmanız gerekecek ve bu, restoranlar için doğru CRM ile sorun değil. Kişilerinizi konuma göre ayırabilir ve mesajlarınızı alakalı hale getirmek ve etkileşim sayınızı artırmak için kişiselleştirebilirsiniz. Bunu başarmanın en kolay yolu, her şube için ayrı formlar oluşturmak ve gizli, önceden doldurulmuş bir konum alanına girmektir. Ardından, e-postalarınıza gelince, hedef kitlenizi konuma göre seçin ve hazırsınız.

 

Restoranlarda CRM‘nin tüm bu faydaları ile çalışma stratejinizde yapacağınız birkaç değişiklikle gerçekten rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Veriye dayalı çabalar, yaklaşımınızdaki varsayımları ortadan kaldırır ve müşterilerinizin kim olduğunu ve neleri sevdiklerini anlamak, sadakat yaratmanın kesin bir yoludur.

 

Evet, restoranlardaki kar marjları herkesin bildiği gibi yakındır, ancak bu bir CRM‘ye yapılan yatırımı gözden kaçırmak için bir neden değildir. Bitrix24 ile ücretsiz olarak başlayabilir, ancak işletmeniz ciddi şekilde büyüdüğünde yükseltme yapabilirsiniz.

 

10.000.000’den fazla kuruluş, müşteri verilerini Bitrix24’ün kullanımı kolay ancak güçlü iş platformunda toplamanın meyvelerini şimdiden alıyor. O halde bugün kaydolun ve restoranlar için bir CRM’nin hizmetinizi nasıl geliştirebileceğini görün.

 

 

SSS

Restoranlar CRM’yi nasıl kullanır?

Zengin bir müşteri veri tabanı ile pazarlama kampanyaları ile misafirlerinize ulaşabilir ve müşteri geri bildirimleri ile hizmetinizi uyarlayabilirsiniz. Restoranlar, CRM’lerini rezervasyonları kaydetmek ve teklifler ve e-posta hatırlatıcılarıyla iade işini teşvik etmek için kullanır.

 

CRM restoranlar için önemli neden önemlidir?

Restoranlar için CRM, sahiplerine şunları yapmasına izin verdiği için inanılmaz derecede önemlidir:

  • Yeni müşterilere ulaşın.
  • Mevcut müşterilerin ne istediğini anlayın.
  • Yemek deneyimini geliştirin.
  • Bağlılığa ilham ver.
  • Stratejinizi verilerle kolaylaştırın.

 

Bitrix24 her sektörden ve her büyüklükten işletmenin, kurum ve kuruluşun ihtiyaçlarına yönelik araçlar ve çözümler sunar. Dijital dünyada varlık göstermek ve müşteri etkileşimlerini artırmak isteyen her işletmenin Bitrix24’te kendi iş süreçlerine uygun çözümler sunmaktadır.

 

Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız https://globalnet.com.tr’e ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş

BLOG (HABER, DUYURU ve YAZILAR)

Taşıma ve Depolama Sektöründeki KOBİ’ler İçin Bitrix24’ün Sunduğu Çözümler

İŞ İLANI: DİJİTAL PAZARLAMA, SATIŞ VE İŞ GELİŞTİRME UZMANLARI

Hukuk Firmaları İçin Bitrix24: Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Verimlilikte Devrim

Seyahat Yönetiminde Bitrix24’ün Sağladığı Avantajlar ve Çözümler

BEYTTÜRK İnşaat Bitrix24 CRM Çözümleri ve Uygulama Yazılımları Konusunda GLOBALNET’i Tercih Etti

Başarılı İş Etkinlikleri Düzenlemek için 10 Gelişmiş Etkinlik Yönetimi Yazılımı

İşletmenizi Yükseltecek 6 Temel XaaS Modeli

CRM Yazılımlarında Kurulum, Yapılandırma, Süreç Otomasyonu, Entegrasyon ve Özelleştirmenin Önemi

ALİ UZUN ŞEKERCİLİK Web Sitesi Yayında

Globalnet
Yasad Logo
GLOBALNET® Bütün Hakları Saklıdır.©
GLOBAL İnternet Teknolojileri San. ve Tic. Ltd. Şti. | GLOBALNET İnternet Teknolojileri ve Yazılım Tic.Ltd.Şti.