Turquality dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programıdır. Türkiye’nin rekabet avantajını elinde bulundurduğu sektörlerde, markalaşma potansiyeli olan ürün gruplarının üretiminden pazarlamasına, satışından satış sonrası verilen hizmetlere kadar bütün süreçlerini kapsayan bir destek sistemi oluşturmak temel hedeftir.
İhracat Teşvikleri arasında yer alan en önemli teşvik, TURQUALITY teşviğidir. TURQUALITY desteği, Ekonomi Bakanlığı tarafından, 2006/4 Sayılı Türk Ürünlerinin Yurtdışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve TURQUALITY®’nin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ kapsamında verilmektedir.
Turquality Hedefleri Nelerdir ?
TURQUALITY şartları nelerdir?
Turquality’nin Ön Koşulları
Müracaat eden markanın Türkiye’de tescilinin yapılmış olması ilk ön koşulu oluşturmaktadır. Yurt dışında, ibraz edeceği iş planında belirtilecek hedef pazarlarının en az birinde aynı markanın tescil edilmiş olması ikinci ön koşulu oluşturmaktadır.
TURQUALITY raporu nedir?
Turquality dünyanın ilk ve tek devlet destekli markalaşma programıdır. Turquality programına kabul edilen firmalara Ekonomi Bakanlığı geniş kapsamlı destekler verir. TURQUALITY teşviki İhracat Teşvikleri arasında yer alan en üst teşviktir.
TURQUALITY desteği ne kadar?
Destek Oranı %50, Destek Süresi 5 yıl + Yeni Hedef Pazarlarda ilave 5’er yıldır. 800.000,00 TL. Kurumsal altyapı oluşturmaya yönelik danışmanlıklar ile İstihdam giderleri sadece ilk 5 yılda destek kapsamındadır.
Turquality Firma İnceleme Kriterleri Nelerdir ?
Turquality desteğinin bir oyuna değil, şirketin kendisine verilmesi gerekir. Bir oyun 1 sene sonra gelir getirmeyi bırakabilir. Bu durumda şirket diğer oyunlarını dünyaya açmaya çalışır.
1. Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Yönetimi
Oyun şirketlerinin stratejik hedefleri içeren bir dokuman oluşturması beklenebilir. Bu dokümanda:
2. Finansal Performans
Şirketin geçmiş performans tabloları talep edilir. Bu tablolara istinaden belli kriterler konulabilir. Örneğin son 3 yıl ihracat ortalaması 1M Dolar ve üzeri olan şirketler gibi. Ayrıca dünyaya yayılımı görmek için farklı ülkelerde satış miktarları da istenebilir.
Mali tablolar, Bilanço, gelir tablosu, firmanın büyüme hızı vb.
3. Marka Yönetimi ve Performansı
Bu kriteri şirket bazlı olarak güncellenmesi gerekmektedir. Şirketin tek bir oyunu değil birden fazla oyunu için bu desteklerden faydalanması gerekir. Henüz piyasaya sürülmemiş oyunu dahi faydalanabilmelidir.
Aşağıdaki başlıklar incelenebilir:
Şirketin geçmişten bugüne satış ve ihracat raporları toplanacak. Marka Marka veri toplanmasına gerek yoktur.
Burada şirketin girmeyi hedeflediği bölgelerdeki geçmiş oyunlarının performansları detaylı istenebilir.
4. Yeni Ürün Tasarım ve Geliştirme
Tedarik zincir yönetimi ile bu madde bir araya getirilebilir. Test edilecek oyunları bu bölgede değerlendirebiliriz.
5. Pazarlama ve Satış
Bu bölümde yine oyunun değil şirketin pazarlama ve satış stratejileri ile ilgili bilgiler alınacaktır. Eğer şirket bir yayıncı ile çalışıyorsa ilgili dokümanlar yayıncıdan alınabilir.
6. Tedarik Zinciri Yönetimi
Bu bölüm oyun sektörü için uygun değildir.
7. Yönetişim
Bu bölüm hızlı büyüyen oyun sektörü için uygun değildir. Yönetim kurulu üyeleri, özgeçmişleri ve görev tanımları istenebilir.
8. Bilgi Sistemleri
Bilgi sistemler ve network zaten oyun şirketlerinin ilk aşamada çözmüş oldukları problemlerdir. Bu noktada ek olarak aşağıdakiler istenebilir:
9. Dijitalleşme
Oyun şirketleri yapıları gereği dijitalleşmek zorundadırlar. Sektör pandemi boyunca %100 uzaktan yönetilmiştir.
10. İnsan Kaynakları
Oyun sektörü için yetişmiş insan kaynağı çok önemlidir. Bu anlamda aşağıdaki başlıklarda bilgi talep edilebilir.