Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), bir şirketin müşterilerini anlamaya çalışan insanlar, süreçler ve teknolojinin bir birleşimidir. Müşteriyi elde tutma ve ilişki geliştirmeye odaklanarak ilişkileri yönetmeye yönelik entegre bir yaklaşımdır. CRM, bilgi teknolojisindeki gelişmelerden ve müşteri odaklı süreçlerdeki organizasyonel değişikliklerden evrimleşmiştir. CRM’i başarılı bir şekilde uygulayan şirketler, müşteri sadakati ve uzun vadeli kârlılık açısından ödül avantajlı olacaklardır. Müşteri ilişkileri yönetimini (CRM) tüm şirketin bilgi sistemleriyle entegre eden bir bulut ağ çözümü olarak Bitrix24 sisteminin temel işlevlerine genel bir bakış sunar.
Bitrix24, şirket içindeki çeşitli iş süreçlerine ait çoklu bilgi sistemlerini birbirine bağlayan, bulut ortamında intranet ağı olarak gerçekleştirilen entegre bir iş sistemidir.
Temel sistem, şirketin tüm departmanlarının ortak çalışmasını gerektiren, pazarlama ve satış iş fonksiyonlarını destekleyen bir CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) sistemidir [1].
Bu tür sistemlerin amacı ve kullanımı [2] ile ilgili olarak, Bitrix24, müşteri ilişkileri yönetimine yönelik bir bileşik sistemdir ve bu sistem:
Bitrix24, sosyal ağ paradigmasının ilkelerine dayanan bir iş ağıdır. Sistemin temelinde, çalışanlar arasında temel bir etkileşim biçimi olarak faaliyet beslemesi bulunur. Her çalışan en son haberleri görebilir ve şirket içinde meydana gelen değişiklikleri takip edebilir ve onlarla etkileşime girebilir. Bu ara yüz aracılığıyla, bir proje yönetiminin bir parçası olarak kolayca bir etkinlik planlayabilir, bir anket düzenleyebilir, dosya yükleyebilir ve/veya bir gönderi oluşturabilirsiniz.
İsteklerin işlevleri (için müşteriden yapılan iş gezisi onayı, izin onayı, satın alma talepleri vb.) ara yüzdeki optimizasyon formları, insan kaynakları (İK) ve muhasebe bilgi sistemlerinin ayrılmaz bir parçası olarak hizmet edebilir.
CRM sistemi olarak, Bitrix24 varsayılan iş akışı aracılığıyla veya özelleştirilmiş iş akışı oluşturarak kolay otomasyon sunar.
Sistemin öğeleri üzerinde çeşitli eylemleri içerebilir; e-posta göndermek, sorumlu kişileri atamak, görev yapmak gibi; ve genel belge yönetim sisteminin işlemleri: kayıt yönetiminden arşivlemeye. Lider yönetim metodolojisine dayanan sistem, pazarlama ve satış bilgi sistemleri arasında bir köprü görevi görür.
Müşteri Adayları, bir alıcının bir ürün veya hizmete olan ilgisini temsil eden bir CRM nesnesidir ve genellikle kuruluşun pazarlama stratejisinin ve çeşitli satış kanalları (web sitesi, sosyal ağlar, doğrudan satış kanalları vb.) aracılığıyla yaptığı eylemlerin bir sonucudur. Sistem üzerinde nitelikli hale getirilmek ve gerçekleşme olasılık seviyelerine göre önceliklendirilmektedir. Bir işlemin sonunda, müşteri adayları önemsiz veya kaliteli müşteri adayları olarak nitelendirilebilir.
Anlaşmalar, bir işleme ilişkin bir alıcıyla etkileşimi içeren satış, iş süreçlerinin sistem nesneleridir. Anlaşmalar, sistem tarafından verilen veya bir iş akışına göre özelleştirilmiş bir dizi özelleştirilebilir durumla sistem üzerinden ilerler ve kapalı bir satışla (kazanılan veya kaybedilen) sonuçlanır. Satış sürecinin bu aşamasında sistem, muhasebe işlemleri olarak sistemde iki yeni nesne olarak sevk faturası ile birlikte fiyat teklifi oluşturma imkanı sunmaktadır.
Bitrix24, satışta operasyonel süreçlerin organizasyonuna yönelik sistem aracılığıyla, kendi bünyesinde, müşteri adayı yönetimi ve satış sürecinin belirtilen aşamalarını net bir şekilde takip ederek, proje yönetimi sistemi ile entegre ediyor. Sistem ayarlama aşamasında departmanların ve fonksiyonel birimlerin net organizasyon yapısı belirlenirken, organizasyon iç iletişim sisteminin ayarlanması için aynı yapıyı takip ediyor. Her birim, içindeki çalışanların tüm sistemin tüm işlevlerine sahip olduğu işbirliği ve çalışmaların etkinlik akışında belgelendiği tek bir çalışma grubu, alt sistem ağı olarak ayarlanabilir. Projeler ayrıca çalışma grupları üzerinden yapılandırılarak, aynı doküman yönetim paneli ile farklı birimlerden ve farklı fonksiyonlardaki çalışanlardan oluşan ekipler oluşturulabilmesine olanak sağlanmaktadır. Belgenin yeni bir sürümü yüklendiğinde, önceki silinmez, ancak her zaman kullanılabilir olması için saklanır ve kayıt geçmişi, sürümün oluşturulduğu zaman ve onu oluşturan kullanıcı hakkında bilgi verir.
Belgeler, bulutta veya bilgisayarda yerel olarak metin belgeleri, elektronik tablolar ve sunumlar için Google Dokümanlar ve Microsoft Office Çevrimiçi araçları sağlayarak bir bulutta düzenlenebilir ve kaydedilerek kolayca dizine eklenir ve ayrıca tüm etkinlik kayıtları , iletiler veya sistem nesneleri aramaya tabi tutulur. Proje görevi oluşturularak, görev süresini takip eden ve herhangi bir zamanda projenin şeffaf performans raporlarını sağlayan zaman yönetimi seçeneği etkinleştirilir. Çalışanlar sistem üzerinden bağımsız olarak devamsızlık günlerini girebilir ve kaydedebilir. Her departman ve her çalışan için haftalık, aylık veya yıllık olarak İK yönetimini de destekleyen raporlar oluşturulabilir.
Bitrix24 sistemi, müşteri ilişkileri ve satış sürecinin önemli bir parçası olan ürün kataloğundan oluşmaktadır. Ürünler bölümler halinde kategorize edilebilir ve sistemde bir dizi ayar seçeneğine (vergi oranları, ölçü birimleri, para birimi) ve ayrıca alanlar ve nitelikler için özelleştirme seçeneklerine sahip olabilir. Sistemdeki olası satış ve anlaşma nesneleri ile kolayca bağlanırlar ve gerçekleşen satışların daha ayrıntılı bir görünümünü verirler.
CRM sistemi uygulamasının en büyük faydalarından biri, yönetim. Gelişmiş raporlama , planlama sağlar. Bitrix24, bireysel bileşenlere, nesnelere, durumlarına ve sorumlu kişilere göre satış iş süreçlerinin ayrıntılı bir istatistiksel raporunu sunar. Ayrıca ürünlere, faaliyetlere ve gönderilen faturalara, elde edilen gelirlere göre gömülü raporlar da bulunmaktadır.
Bitrix24, hem çevrimiçi olarak hem de kendi sunucunuza kurulabilen kendi kendine barındırılan yazılım olarak kullanılabilen kapsamlı bir ücretsiz CRM sistemidir. Bu seçeneği seçerseniz, açık kaynak koduna da erişebilirsiniz. Bitrix24’ün bulut sürümünün 12 kullanıcı(pandemi süresinde sınırsız) ve 5 GB değerinde çevrimiçi depolama dışında herhangi bir sınırı yoktur – sınırsız potansiyel müşteri, ilgili kişi, şirket, fırsat, ürün, fiyat teklifi, fatura ve e-posta pazarlaması alırsınız. Bitrix24 ayrıca entegre çağrı merkezi ile birlikte gelen tek ücretsiz CRM sistemidir, böylece kayıt olur olmaz CRM’inize/CRM’nizden telefon görüşmeleri yapabilir ve alabilirsiniz.
Bitrix24 sistemi, sosyal ağ unsurlarını iletişim ve işbirliği süreçlerine dahil ederek organizasyonlarına farklı bir yaklaşım getiriyor. Öncelikle satış süreçlerini ve müşteri ilişkilerini desteklemek için tasarlanmış olsa da sistem, doküman yönetimi ve proje yönetimi bilgi sistemlerini, insan kaynakları, muhasebe ve ürün kataloğu işlevlerini dahil ederek iş yönetiminin daha geniş işlevlerini belirler; ilgili faaliyetlerin otomasyonunu sağlamak. Proje yönetimi ilkeleri tarafından yönlendirilen sistem, karmaşık süreçleri, eşlik eden basit işlemlere kadar analiz eder.
Bitrix24 CRM Türkiye https://globalnet.com.tr