linkedin
Globalnet
Satışlarınızı Nasıl İkiye Katlarsınız?

Satışlarınızı Nasıl İkiye Katlarsınız?

En İyi 10 Satış İzleme Tekniği

Satış rakamlarınızı artırmakta sorun yaşıyorsanız, çözüm sandığınızdan daha kolay olabilir. Satış izleme yazılımı, siz ve ekibinizin geliri artırabilmesi için iş akışlarınızı düzene koymanıza ve yaklaşımınızı optimize etmenize olanak tanır.

Kullanışsız, hataya açık satış takip tablolarını unutun. Müşteri adayı oluşturmadan dönüşüme ve ötesine kadar satış sürecinizin her yönünü oluşturabileceğiniz ve takip edebileceğiniz amaca yönelik yazılımlardan bahsediyoruz.

Bir satış izleme sistemi, sıkıcı görevleri otomatikleştirerek, müşteri davranışına ilişkin değerli içgörüler sağlayarak ve çok daha fazlasını sağlayarak, harcadığınız saatleri ikiye katlamadan anlaşmalarınızı ikiye katlamanıza yardımcı olabilir. oraya mümkün olan en kolay şekilde ulaşmanıza yardımcı olur. Öyleyse dalalım!

Net satış hedefleri belirleyerek başlayın

Hangi iş kolunda olursanız olun, net hedefler belirlemek başlamak için ilk yerdir. Diğer tüm çabalarınızın dayandığı hedefler olarak hareket ederler ve ilerlemeyi takip edebileceğiniz, başarıyı ölçebileceğiniz ve iyileştirme alanlarını belirleyebileceğiniz ölçümlerdir.

Hedeflerinizi belirlemek için genel iş hedeflerinizi tanımlayarak başlayın. Ardından, bunları spesifik, ulaşılabilir ve işinizle alakalı daha küçük, ölçülebilir hedeflere bölün. Örneğin, aylık gelirinizi %20 artırmak, yeni müşteri sayınızı %10 artırmak veya müşteriyi elde tutma oranınızı %15 artırmak isteyebilirsiniz.

Satış hedeflerinizi belirledikten sonra, satış izleme yazılımı ilerlemenizi gerçek zamanlı olarak izlemenize olanak tanır. Hedefleriniz başarı için kıstastır ve onlara ulaşamıyorsanız, satış sürecinizi buna göre ayarlamak için elinizdeki verilere sahipsiniz.

Açıkçası, hedef belirlemek sadece başlangıçtır. Şimdi hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak iş akışlarına ve satış takip araçlarına geçeceğiz.

Hedeflerinizi temel performans göstergelerine (KPI) bölün

Artık kapsayıcı hedefleriniz var, bunları daha küçük temel performans göstergelerine (KPI’lar) bölebilirsiniz. KPI’lar, satış performansınızı ölçmenize ve iyileştirmeniz gereken alanları belirlemenize yardımcı olan başarınızın her önemli yönünü ölçmelidir.

Satıştaki bazı yaygın KPI’lar şunları içerir:

  • Satış geliri: satışlardan elde edilen toplam gelir miktarı.
  • Dönüşüm oranı: müşteriye dönüşen müşteri adaylarının yüzdesi.
  • Satış büyümesi: satış gelirinizin büyüme oranı.
  • Ortalama anlaşma boyutu: her satışın ortalama değeri.
  • Satış döngüsü uzunluğu: Bir satışı kapatmak için geçen süre.
  • Potansiyel müşteri yanıt süresi: bir müşteri adayına yanıt vermek için geçen süre.
  • Satış hattı değeri: potansiyel satış fırsatlarının toplam değeri.

 

Satış faaliyeti takibinin derinlerine indiğinizde, sonuçlarınızdaki eğilimleri ve kalıpları analiz edebilir ve iyileştirmek için veriye dayalı kararlar alabilirsiniz. Örneğin, dönüşüm oranınızın düşük olduğunu fark ederseniz, satış konuşmanızı değiştirmeye veya daha nitelikli müşteri adaylarını hedeflemeye odaklanmak isteyebilirsiniz.

Bir müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemine aşina olun

Bir CRM, bir müşteri veri düzenleyicisinden çok daha fazlasıdır. Bunu bir satış takip sistemi, müşteri etkileşimleri için bir platform ve bir performans verileri kaynağı olarak kullanabilirsiniz.

CRM’niz, iletişim bilgileri, satın alma geçmişi ve iletişim geçmişi gibi müşteri bilgilerini sakladığınız yerdir. Bu bilgilerle, veritabanınızı bölümlere ayırabilir ve müşteri katılımını iyileştirmek için satış yaklaşımınızı kişiselleştirebilirsiniz. Ek olarak, bir CRM sistemi, takip e-postaları göndermek veya randevuları planlamak gibi tekrarlayan görevleri otomatikleştirmenize yardımcı olabilir.

Bir CRM sisteminin diğer temel özellikleri arasında müşteri adayı ve fırsat yönetimi, satış tahmini ve raporlama yer alır. Bu özellikler, potansiyel satış fırsatlarını belirlemenize ve zaman içindeki satış performansınızı izlemenize yardımcı olabilir.

Veriye dayalı satış iş akışları oluşturun (ancak bunları değiştirmekten korkmayın!)

En iyi satış izleme yazılımı, satış ekibinizden alınan verilere ve içgörülere dayalı iş akışları oluşturmanıza olanak tanır. Satış sürecinizi standartlaştırarak, ekibinizin her üyesi hedeflere ulaşmak için aynı adımları takip eder.

Otomasyon, satış iş akışının kritik bir bileşenidir. Veri girişi veya takip e-postaları gibi yinelenen görevleri otomatikleştirerek, satış ekibinizin anlaşmaları sonuçlandırmak ve müşterilerle ilişkiler kurmak gibi daha önemli görevlere odaklanması için zaman kazanabilirsiniz. Otomasyon ayrıca insan hatası riskini azaltabilir ve satış sürecinizin tutarlı ve doğru olmasını sağlayabilir.

Bir satış iş akışı, ilerlemenizi izlemenize ve hangi adımların iyileştirilmesi gerektiğini görmenize de olanak tanır. Her adımda başarıyı ve harcanan zamanı kontrol edebilir, darboğazları belirleyebilir ve yönetici görevlerini azaltırken iş akışınızı düzene sokmak ve sonuçları iyileştirmek için veriye dayalı kararlar alabilirsiniz.

Satış ekibi performansını ayrıntılı bir şekilde izleyin

İş akışlarınız ve KPI’larınız ile birlikte, üstün oldukları ve iyileştirmeleri gereken alanları görmek için performans değerlendirme araçlarını kullanabilirsiniz . Satış izleme yazılımı, ekibinizin performansını gerçek zamanlı olarak izlemenize ve derinlemesine bir analiz için çok çeşitli filtreler belirlemenize yardımcı olabilir.

Daha önce de belirttiğimiz gibi, satış etkinliği izlemeniz satış geliri, dönüşüm oranı ve satış büyümesi gibi KPI’lara dayalı olabilir.

Ancak ekip performansını izlemenin başka bir yolu da zaman izleme araçlarını kullanmaktır. Zaman izleyicileri, ekibinizin belirli görevlere ne kadar zaman harcadığını tek bir düğmeyle gösterir. Bu, aramaların ne kadar sürdüğünü veya yönetici görevleri için ne kadar zaman ayrıldığını izlemenin harika bir yoludur. Hedeflere ulaşılmadığını düşünüyorsanız, bir toplantı düzenleyin ve bu sayıları tekrar rayına oturtmak için ek eğitim sağlayın.

İzlemeniz hem bireysel hem de ekip düzeyinde önemlidir. Bireysel ve ekip hedefleri belirleyerek, ekibinizi ortak bir hedef doğrultusunda çalışmaya motive edebilir ve sağlıklı rekabeti teşvik edebilirsiniz.

 


Satışlarınızı İkiye Katlayacak Satış Takip Yazılımı

Hemen şimdi tüm satış çabalarınızda ustalaşmak için tek bir platform edinin. Ekibinizi bugün gemiye getirin.

ŞİMDİ BAŞLA 


Müşterilerinizin davranışlarını anlayın

Müşteri davranışı sürekli olarak değişmektedir ve ihtiyaçlarını karşılamak ve doğru ürün ve hizmetleri sunmak istiyorsanız, kulağınızı yerden kesmemeniz önemlidir. Satış izleme yazılımı, müşteri eğilimlerini analiz etmenize ve bunları yaklaşımınıza dahil etmenize yardımcı olabilir.

Müşteri anketleri, başlamak için harika bir yerdir. Müşterilerinize, ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgili deneyimleri hakkında hem genel hem de özel sorular sorun ve ihtiyaçları ve tercihleri ​​hakkında değerli içgörüler elde edin. Doğru CRM ile, veriler otomatik olarak veri tabanınıza yüklenecek ve burada bir düğmeyi tıklatarak bir satış takip elektronik tablosunu indirebileceksiniz.

Anketler davranışı anlamada değerli bir rol oynasa da, başka bir yöntem de web sitesi analitiğidir. Google Analytics’i web sitenize entegre ederek , müşterilerin sitenizle nasıl etkileşime girdiğine ilişkin kalıpları ve eğilimleri izleyebilirsiniz. Bu bilgiler, web sitesi tasarımınızı optimize etmenize ve kullanıcı deneyiminizi iyileştirmenize yardımcı olabilir, bu da dönüşümlerin ve satışların artmasına neden olabilir.

Geleceğe bakış: Satış tahmini
Satış tahmini, tamamen gelecekteki eğilimleri tahmin etmek ve satış ve pazarlama stratejilerinizi buna göre planlamakla ilgilidir. Satış izleme yazılımı, bilinçli kararlar almak için kullanabileceğiniz geçmiş ve gerçek zamanlı veriler sağlayarak tahmin yapmanıza yardımcı olabilir.

Tahminlerinizde yaratıcı olun. Tahminleri bireysel ve ekip hedefleriyle ilişkilendirebilir, yılın yoğun zamanlarında çıtayı yükseltebilir ve en çok satanlar için ödüllerle ekibinizi teşvik edebilirsiniz.

Satış tahmini ayrıca potansiyel satış fırsatlarını ve zorluklarını hesaba katarak gelecek için plan yapmanıza yardımcı olur. Satışlarınızı tahmin ederek, yüksek talep dönemlerine hazırlanabilir ve müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için yeterli envantere veya kaynağa sahip olduğunuzdan emin olabilirsiniz. Talepteki mevsimsel dalgalanmalar gibi olası zorlukları da tespit edebilir ve buna göre plan yapabilirsiniz.

Pazarlama kampanyalarınızı ihmal etmeyin

Pazarlama ve satış karmaşık bir şekilde bağlantılıdır ve birlikte analiz edilmelidir. Bu nedenle, satış izleme yazılımı cephaneliğinizin bir parçası , müşteri adayı oluşturma ve müşteri adayı sınıflandırma çabalarınızın kalitesini analiz edebileceğiniz pazarlama zekası olmalıdır.

Pazarlama kampanyalarınızı takip ederek, hangi kanalların en çok olası satış oluşturduğunu tespit edebilir ve satış kaynaklarınızı buna göre tahsis edebilirsiniz. Örneğin, sosyal medya kampanyalarınızın en çok satışı sağladığını fark ederseniz, satış ekibiniz bu müşterilere öncelik verebilir. Bu, yatırım getirisini en üst düzeye çıkarmanıza ve genel performansınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Kampanya izleme ve A/B testi, pazarlama çalışmalarınızın yatırım getirisini ölçmenize ve geliştirmeniz gereken alanları belirlemenize de olanak tanır. Sık sık performansınıza bakarak ve küçük, ölçülebilir ayarlamalar yaparak, daha fazla satış elde etmek için daha az para harcayarak stratejinizi kademeli olarak optimize edebilirsiniz.

Rakiplerinize göz kulak olun

Rekabetinizi analiz etmek, pazarınızla alakalı kalmanıza ve diğerlerinin önüne geçebileceğiniz alanlardan yararlanmanıza olanak tanır. Başlamak için, rekabetinizi nasıl analiz edebileceğinize dair üç örnek:

  • Fiyatlandırma stratejilerini izleyin ve yaptıkları değişikliklere yanıt verin. Bu, rekabetçi kalmanıza ve fiyatlandırma stratejinizi buna göre ayarlamanıza yardımcı olacaktır.
  • Pazarlama kampanyalarını analiz edin ve hangi kanalları ve taktikleri kullandıklarını anlayın. Bu, yüksek rekabetin olduğu bir savaşta mücadele etmek veya daha niş demografiyi hedeflemek ve sadakat kazanmak için çalışmak isteyip istemediğinizi seçmenize yardımcı olabilir.
  • Ürün portföylerini değerlendirin ve boşlukları veya zayıflıkları belirlemek için kendi ürün portföyünüzle karşılaştırın. Buna “fikir ödünç almak” diyebilirsiniz, ancak bu, kafanızı kuma gömmekten çok daha iyi bir taktiktir.

 

Bunun gibi satış izleme teknikleri, rekabet gücünüzü korumak ve sektörünüzün en ileri noktasında kalmak için ihtiyaç duyduğunuz içgörüleri sağlayabilir. Rakiplerinizi zayıf yönlerinden yararlanırken güçlü yönleriyle eşleştirebileceğiniz iki ucu keskin bir kılıçtır.

Süreçlerinizi düzenli olarak gözden geçirin ve iyileştirin

Fark etmediyseniz hızlı bir dünyada yaşıyoruz ve satış söz konusu olduğunda işiniz asla bitmez. Düzenli gözden geçirme ve iyileştirme oturumları planlamak, oyunun bir adım önünde olmanın önemli bir parçasıdır. Değişen müşteri davranışı, sürekli gelişen rakipler ve sayısız üçüncü taraf etkisiyle, analitik bir göz her zaman hakimdir.

İşleri kolaylaştırmak için, satış sürecinizi düzenli olarak gözden geçirmeniz ve iyileştirmeniz için üç ipucu:

  • Satış sürecinizi gözden geçirmek için yinelenen takvim hatırlatıcıları ayarlayın . Bu, bir başarı ve kriz hız trenine binmek yerine yaklaşımınızı bir alışkanlık gücü olarak geliştirmenize yardımcı olacaktır.
  • Sahada onlar olduğu için satış ekibinizden geri bildirim alın. Bir yönetici olarak, ekibinizin günlük olarak gördüğü bazı yaygın şikayetleri veya iyileştirme yollarını gözden kaçırmak kolaydır.
  • Satış takip yazılımı ile verilerinizi analiz edin ve satış sürecinizin iyileştirilebileceği alanları belirleyin. Verilerinizdeki modeller ve eğilimler, satış ekibinizin anekdot niteliğindeki kanıtlarını soğuk, kesin verilerle tamamlayabilir.

 

Satış sürecinizi düzenli olarak gözden geçirerek ve iyileştirerek rekabette bir adım önde olabilir ve satışlarınızı ikiye katlama hedefine yaklaşabilirsiniz. Modern satış izleme yazılımı, veriye dayalı kararlar almanıza ve stratejinizi optimize etmenize yardımcı olabilecek ciddi analizlerle birlikte gelir. Ancak yazılımınızın, yinelenen takvim hatırlatıcıları, ekibinizle konuşmak için görüntülü aramalar ve ekibinizi doğru bir şekilde değerlendirmenizi sağlayan performans değerlendirme yazılımı gibi diğer alanları da kapsaması gerekir.

Tüm satış çabalarınız için tek platform

Etkili satış ekiplerinin herhangi bir işletmenin başarısı için çok önemli olduğu bir sır değil. Satış takip yazılımını kullanarak, çalışma süreçlerinizin çeşitli alanlarını düzene sokarak ekibinizi bir sonraki seviyeye taşıyabilirsiniz.

Bitrix24, işinizin her yönünü tek bir platformda bir araya getiren kapsamlı bir satış takibi çözümü sunar. Bir Bitrix24 kullanıcısı olarak, aşağıdaki yerel olarak entegre edilmiş özelliklerle ciddi bir etki yaratabileceksiniz:

  • İletişim ve müşteri adayı yönetimi, satış hattı takibi ve satış raporlama dahil olmak üzere müşteri ilişkilerini yönetmenize yardımcı olan bir CRM.
  • Satış süreçlerinizi kolaylaştıran, rutin görevleri otomatikleştiren ve ekibinizin üretkenliğini artıran satış otomasyon araçları.
  • Hedefli e-posta kampanyaları oluşturup müşterilerinize ve potansiyel müşterilerinize göndermek ve ayrıntılı analizlerle kampanyalarınızın başarısını izlemek için e-posta ile pazarlama.
  • Doğrudan CRM‘nizden arama yapmak ve almak, satış ekibinizin arama etkinliğini izlemek ve satış performansını artırmak için arama verilerini analiz etmek için telefon yazılımı.
  • Satış projelerinizi yönetmek, ekibinizle işbirliği yapmak ve proje ilerlemesini gerçek zamanlı olarak izlemek için proje yönetimi.

Dolayısıyla, satışlarınızı ikiye katlamanıza yardımcı olacak satış izleme araçlarına ihtiyacınız varsa, bugün Bitrix24’e kaydolun ve ekibinizde nasıl devrim yaratabileceğini görün.

SSS

Satış takibi nedir?

Satış takibi, bir şirketin müşteri adayı oluşturma, müşteri edinme ve gelir oluşturma dahil olmak üzere satış çabalarını izleme ve analiz etme sürecidir.

Satış takibi neden önemlidir?

Satış takibi önemlidir çünkü işletmelerin iyileştirme alanlarını belirlemelerine, satış süreçlerini optimize etmelerine ve gelirlerini artırmalarına yardımcı olur. Ayrıca müşteri davranışına ilişkin değerli içgörüler sağlar ve işletmelerin gelişmek için veriye dayalı kararlar almasına yardımcı olur.

Satışları takip etmenin en iyi yolu nedir?

Satışları izlemenin en iyi yolu, işletmelerin aşağıdakiler gibi KPI’ları izlemesine yardımcı olabilecek bir müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemi kullanmaktır:

  • müşteri etkileşimleri
  • Müşteri adaylarını yönetme
  • Potansiyel fırsatları belirleme
  • Net satış hedefleri belirlemek
  • Müşteri davranışını analiz etme

 

Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız https://globalnet.com.tr’e ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş

BLOG (HABER, DUYURU ve YAZILAR)

Taşıma ve Depolama Sektöründeki KOBİ’ler İçin Bitrix24’ün Sunduğu Çözümler

İŞ İLANI: DİJİTAL PAZARLAMA, SATIŞ VE İŞ GELİŞTİRME UZMANLARI

Hukuk Firmaları İçin Bitrix24: Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Verimlilikte Devrim

Seyahat Yönetiminde Bitrix24’ün Sağladığı Avantajlar ve Çözümler

BEYTTÜRK İnşaat Bitrix24 CRM Çözümleri ve Uygulama Yazılımları Konusunda GLOBALNET’i Tercih Etti

Başarılı İş Etkinlikleri Düzenlemek için 10 Gelişmiş Etkinlik Yönetimi Yazılımı

İşletmenizi Yükseltecek 6 Temel XaaS Modeli

CRM Yazılımlarında Kurulum, Yapılandırma, Süreç Otomasyonu, Entegrasyon ve Özelleştirmenin Önemi

ALİ UZUN ŞEKERCİLİK Web Sitesi Yayında

Globalnet
Yasad Logo
GLOBALNET® Bütün Hakları Saklıdır.©
GLOBAL İnternet Teknolojileri San. ve Tic. Ltd. Şti. | GLOBALNET İnternet Teknolojileri ve Yazılım Tic.Ltd.Şti.