Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız https://globalnet.com.tr’e ulaşabilirsiniz.
İşletmenizin satış sürecini görselleştirmek için bir ardışık düzen oluşturmalısınız . Satış ekiplerinizin verimliliğini artırmalı ve karınızı en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olmalıdır. Bu makaleden, birinci sınıf bir satış kanalının nasıl oluşturulacağını öğreneceksiniz. Bu bilgiler, her büyüklükteki ve sektördeki şirketler için kullanışlı olmalıdır.
Ardışık düzen, aşağıdaki hedeflere ulaşmanızı sağlamalıdır:
Aşağıda, işlem hattı oluşturmaya ilişkin adım adım kapsamlı bir kılavuz paylaşacağız .
Sektörünüze ve ürününüze bağlı olarak, hedef kitlenizin aşağıdaki özelliklerini öğrenmek isteyebilirsiniz:
Bu istatistikler, müşterilerinizin sıkıntılı noktalarını tespit etmenizi ve bunları düzeltmenin yollarını bulmanızı sağlamalıdır.
İçgüdülerinize güvenmek yerine, gerçekleri ve sayıları toplamak için aşağıdaki yolları kullanmalısınız:
Bir karakter yaratmak için, hedef müşterinizin en yaygın özelliklerini belirlemeli ve tutarlı bir portre oluşturmak için hepsini birleştirmelisiniz. İşte tüketici kişiliğinizin tanımının nasıl görünebileceğine dair bir örnek: kurgusal bir adam Ben, 35 yaşında. Bekar ve iki köpeği var. Ben, büyük bir fitness kulüpleri zincirinde fitness eğitmeni olarak çalışıyor. İşletmenizi, ürünlerinizi düzenli olarak satın alan müşterilerinden öğrendi. Ben, sağlıklı bir yaşam tarzına bağlı kaldığı ve sezonluk indirimleri sevdiği için ürünlerinizi denemeye karar verdi. Ürünlerinizi kendisi için satın alır ve satın alma kararlarını veren tek kişidir. Orta fiyat aralığındaki ürünleri tercih ediyor. Kitlenizdeki her ana grup için bir tüketici karakteri oluşturmalı ve pazarlama çabalarınızı özelliklerine göre onlara göre hedeflemelisiniz.
Müşteri adaylarını yönlendirmeyle ilgili birkaç ipucu:
Lütfen tüm olası satışların eşit yaratılmadığını unutmayın – bu yüzden bir sonraki pasajda bunun hakkında konuşalım.
Müşteri adaylarınızdan bazıları ürününüzü hemen sipariş etmeye hazır olabilir. Diğerlerinin, teklifinizin özelliklerini ve faydalarını keşfetmek için daha fazla zamana ihtiyacı olabilir. Ayrıca, ürünlerinizi rakiplerinizin ürünleriyle karşılaştırıyor olabilirler. Bir kişi henüz satın almaya hazır değilse ve siz onu şu anda mal veya hizmetlerinizi satın almaya zorluyorsanız, böyle bir potansiyel müşteri sizi terk edebilir ve bir daha geri gelmeyebilir. Potansiyel müşterilerinizi iki kategoriye ayırmalı ve davranışınızı her birinin özelliklerine göre ayarlamalısınız.
Bir kişi, aşağıdaki kriterleri karşılıyorsa nitelikli müşteri adayı olarak nitelendirilebilir:
Fiyatlarınızı ve karşılaştırma sayfalarınızı kontrol ettim
Web sitenizin birkaç sayfasını ziyaret ettiniz
Lead Magnet indirdim veya kaydoldum
Nitelikli bir olası satış tespit ettiğiniz anda, onlarla hemen iletişime geçmelisiniz. Ne kadar uzun süre ertelerseniz, kişiyi satın alma konusunda motive etme şansınız o kadar azalır.
Potansiyel müşteri niteliksizse, onlara işletmeniz ve ürününüz hakkında daha eğitici bilgiler sunmalısınız.
Pazar araştırması yaparken, hedef kitleniz için hangi içerik türlerinin en iyi şekilde çalıştığını öğrenmiş olmalısınız:
Düzenli olarak içerik üretmeli ve sosyal ağlarda paylaşmalısınız. İçerik yayınlanmadan önce A/B testi yapmak akıllıca olacaktır.
Bir Satış Boru Hattı Oluşturun
Bitrix24 satış hattı yönetim yazılımı ile müşteri adayları oluşturun, bunları sıralayın, geliştirin ve müşterilere daha hızlı dönüştürün.
Siz onları işletmeniz ve ürününüz hakkında eğittikten sonra insanlar dönüşüm gerçekleştirmeye hazır olmalıdır. Şimdi senin görevin onlara nihai motivasyonu sağlamak. İşte yapmak isteyebileceğiniz şey:
Ürünlerinizi sipariş etme sürecini olabildiğince basit hale getirmek çok önemlidir. Tüketicilerden uzun anketler doldurmalarını istemeyin. Fiyatlandırmanızı şeffaf tutun.
Artık boru hattınızı oluşturduğunuza göre, satışlarınızı ve gelirinizi en üst düzeye çıkarmak için onu ölçeklendirmelisiniz. Yeni müşteri adaylarının tekrar tekrar geleceğinden emin olmanız gerekir. Bu hedefe ulaşmak için işlem hattının her aşamasını test etmelisiniz.
Sıkıcı görevlerin tamamlanmasını kolaylaştırmak için bunları otomatikleştirmelisiniz. Bunu satış ekibinize müşteri adayları göndererek, e-posta takiplerinizi veya veri girişinizi yaparak yapabilirsiniz. Satış ve pazarlama departmanlarınız yüksek öncelikli görevlere odaklanabilecek.
Boru hattınızdaki bilgilere yeni bir gözle bakmaya çalışmalısınız. Örneğin, niteliksiz müşteri adaylarınızdan bazılarının dönüşüm sağlamak için biraz eğitime ihtiyacı olabilir.
Mevcut müşterilerinizle iletişim halinde olmanız çok önemlidir. Sizden alışveriş yapan herkese “Teşekkür ederim” demeniz harika olur. İnsanlardan size geri bildirimde bulunmalarını isterken, karşılığında onlara indirim kodu gibi bir şey vermeye çalışın.
Bu tür yazılımlar, müşteri verilerinizi iyi yapılandırılmış bir biçimde saklamanızı, görselleştirmenizi ve analiz etmenizi sağlayacaktır. Örneğin, Bitrix24‘ü düşünebilirsiniz . Sınırsız sayıda hücreye ve yerleşik bir iletişim merkezine sahip bir CRM’ye sahiptir. Kontrol panelinden müşterilerinize e-posta gönderebilir ve sosyal ağlarınızda içerik yayınlayabilirsiniz. Bitrix24, ardışık düzeninizden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olacak anlayışlı raporlar oluşturabilir.
Son düşünceler
Umarız bu makaleyi bilgilendirici bulmuşsunuzdur ve artık bir satış kanalının nasıl oluşturulacağını daha iyi anlamışsınızdır. Bu makaledeki önerileri uygularsanız, satışlarınızı artırabilmeli ve kârınızı en üst düzeye çıkarabilmelisiniz.