E-ticaret yani elektronik ticaret, kısaca belirtmek gerekirse ticaretin elektronik ortamda yapılması anlamına gelmektedir. E-ticaret hakkında pek çok insanın daha detaylı bilgi sahibi olmak istediğini biliyoruz.
İnternet kullanımının artması günümüzde tüketici davranışlarını da derinden etkiledi. Pek çok insan ihtiyaçlarını internetten almaya başladı.
Online mağazaların 7 gün 24 saat açık olması, tüketiciye pek çok farklı çeşitte ve fiyatta alternatifler sunması, kıyaslama yapabilme vb. gibi durumlar tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını değiştirdi.
Öte yandan pek çok girişimciyi e-ticarete yönlendiren avantajlı nedenler de bulunuyor.
Online mağaza masraflarının fiziki mağazaya göre daha az olması, sadece bir bölgede değil, dünyanın dört bir yanından satış yapabilme imkânı sunması, pazar payının sürekli artması gibi nedenler pek çok girişimciyi de e-ticarete yönlendirdi.
Peki, e-ticaret nasıl yapılır?
İşini e-ticarete taşımak ve büyüyen pazarda yer almak isteyenler sayısı oldukça fazla.
Öncelikle bilmeniz gerekiyor ki bir şirketiniz yoksa sitenizi satışa hazır hale getirilir ancak satış işlemine başlayamazsınız.
İşlerinizi e-ticarete taşımak için güvenilir ve profesyonel bir e-ticaret sitesi yazılımı seçmelisiniz. E-ticarette alt yapınızın güvenli olması sitenizin güçlü ve kesintisiz bir biçimde ayakta durmasını sağlar.
Alt yapınız il ilgili kararları verdikten sonra bir alan adına, hosting ve SSL sertifikasına ihtiyacınız olacaktır. E-ticarette SSL sertifikası, web sitenizin kimliğini ve varlığını kabul eden, site ziyaretçilerine de güven veren bir sertifikadır.
Eğer hali hazırda online mağazacılığa taşıyacağınız bir işiniz yoksa e-satış için sektörünüzü belirlemelisiniz.
İnternetten satış yapmakla ilgili stratejiler belirleyebilirsiniz. Türkiye’nin bilinen büyük pazaryerlerinde ürünlerinizi satışa çıkarabilirsiniz.
Başarıya giden yolda rakiplerinizi tanımanın da son derece önemli olduğunu unutmayın.
E-ticarete başlamak için bir sermayeniz varsa şanslı olduğunuzu söyleyebiliriz. alt yapı hazırlıkları, teknik konular, pazarlama planları vb. konular için yaklaşık bir bütçe çıkarın.
E-ticaret sitenizi açtıktan sonraki süreçte marka bilinirliğinizi sağlamak için hedef kitlenizi belirlemeniz önemlidir. Dijital pazarlama stratejileri ile hedeflerinize çok daha kısa sürede ulaşabilirsiniz. Ancak unutmamalısınız ki e-ticarette sosyal medya kullanımı ile dijital pazarlama uzmanlık gerektiren işlerdir.
Reklam ve pazarlama faaliyetlerinizin yanı sıra müşterilerinizle her an etkileşimde kalmaya, iletişim kurmaya özen gösterin. Müşterilerinizin sorularına kısa sürede cevap verin.
Online mağazanıza emek harcamanız ve zaman ayırmanız gerektiğini unutmayın. Sürekli stratejiler geliştirmek, rakipleri takip etmek, tüketici ihtiyaçlarını anlamak, satışları artırmak için hedefler belirlemek zamanınızı alacaktır. Ancak ne kadar emek ve zaman harcarsanız aynı oranda kazanç elde edeceğinizi bilmelisiniz.
Ve tüm bunların yanı sıra uzmanlardan destek ve danışmanlık almayı ihmal etmeyin.
E-ticaret paketleri ve e-ticaret hakkında merak ettiğiniz, destek ve danışmanlık hizmeti almak her konuda bizimle iletişime geçebilirsiniz.
GLOBALNET, e-ticaret çözümleri, danışmanlık ve e-ticaret eğitimleri ile güvenilir ve kruumsal hizmet sunmaya devam etmektedir.