Son zamanlarda sıklıkla merak edilen ve konuşulan konularından biri “Google Plus neden kapanıyor ve Google Plus kapanınca ne olacak? soruları üzerinedir. Google tarafından 2011 yılında kullanıma sunulan Google+, kapanacağını duyurdu. Kullanıcılarına bilgilendirme e-postası gönderen Google, resmi takvimini duyurduktan sonra “Kişisel Google+ hesabınız 2 Nisan 2019’da kullanıma kapatılacaktır” uyarısında bulundu.
2018 yılının Aralık ayında aktif kullanım oranının fazla olmaması, kullanıcıların beklentilerini karşılayacak hizmetleri sürdürme konusunda yaşanan zorluklar nedeniyle Nisan 2019’da Google+ ürününün tüketiciler için ayrılan sürümünü kullanıma kapatma kararını açıklayan Google’dan yeni bir açıklama geldi. Bu açıklamaya göre 4 Şubat 2019 tarihinden itibaren Google Plus kullanıcıları; yeni profil, sayfa, topluluk ve etkinlik oluşturamayacaklar. 2 Nisan 2019 itibariyle de tüm kullanıcılara ait Google+ hesapları ve oluşturulan Google+ sayfaları kullanıma kapatılacak ve ilgili içerikler silinmeye başlayacak.
Google tarafından yapılan açıklamaya göre kullanıcıların Google+ hesabında bulunan fotoğraf ve video gibi medyalar, albüm arşivinden ve Google+ sayfalarından silinecek. Nisan ayı öncesinde, kullanıcılar içeriği indirip kaydedebilecekler. Kullanıcıların, Google Fotoğraflar’da yedeklene fotoğraf ve video gibi medyalarının silinmeyeceği de belirtildi. Bu açıklamadan sonra pek çok kullanıcı, Google Plus hesabı kapatmaya ve var olan içeriklerini kaydetmeye başladı.
Google Plus, kurucusu olan Google tarafından yönetilen bir sosyal ağ ve kimlik doğrulama hizmetidir. Bu platform ilk önce davetiye sistemiyle çalışmaya ve daha sonra da kullanıcılara gerçek isimlerini kullanmaları şartıyla üyelik vermeye başladı. Aslında kullanıcıların en fazla tepki gösterdikleri ve hesap kapatma eylemine girdikleri konulardan biri de bu oldu. Bu kural kalktıktan sonra da öngörülen hareketlilik sağlanamadı.
Şirket bununla birlikte yaptığı bir hata ile tüm marka sayfalarını açığa aldı ve Google+ tarafından yeni hizmeti test etmeye davet edilen markalar, marka hesaplarının askıya alınmasıyla büyük bir şaşkınlığa uğradı. Maalesef Google+ bu sorunları çözmek için bir adım atmadı ve daha kötüsü, bu sosyal ağın CEO’su gerçek isim kullanma konusundaki ısrarını sürdürerek, gerçek isim kullanmak istemeyen kullanıcıların kendisine başka bir ağ bulması önerisinde bulundu.
Rakip sosyal ağlar ile yarışamayan, alternatif çözüm önerileri geliştiremeyen ve kullanıcı taleplerini göz önünde bulundurmayan Google Plus, başarısız bir girişim ve etkin olmayan bir strateji ile tarihe karışıyor.
Bu başarısız girişimden aslında her firmanın, her kuruluşun hatta herkesin çıkarması gereken dersler var. Dijital dönüşümü gerçekleştirirken, kullanıcı ya da müşteri memnuniyetini sağlamak ve başarılı bir yol haritası çıkarmak gerçekten çok önemli.