linkedin
Globalnet
Kobiler ve İnternetten Para Kazanmanın Yol Haritası…

Kobiler ve İnternetten Para Kazanmanın Yol Haritası…

KOBİLER ve ÜST DÜZEY YÖNETİCİLERİ İÇİN

“İDEAL BİR İNTERNET SİTESİ SAHİBİ OLMA ve İNTERNET TEKNOLOJİLERİ İLE PARA KAZANMANIN”

YOL HARİTASI

 kobiler-ve-internetten-para-kazanmanin-yol-haritasi

Aşağıda aktardığımız YOL HARİTASI niteliğindeki bu bilgiler ile Şirketinizi Hedeflerinize Ulaştırmada Rakiplerinizden bir iki adım önde olabilir, uluslar arası arenada rekabet edebilir duruma gelebilirsiniz.

Dünya Firmaları İnternet Teknolojilerini ve Servislerini Etkin Kullanarak hem Gelirlerini Arttırıyor, hem de Giderlerini Azaltıyor.

Şirketler, Gelirlerini Arttırmak ve Giderlerini de Azaltmak İçin İnternet Teknolojileri Etkin Kullanılmalı ve de Yatırıma Devam Etmelidirler !..

Bunun için de Şirket Yöneticilerinin İNTERNETE yakın durmaları gerekmektedir. Bizde bu yazımızda yöneticilerin internetle olan ilişkilerini güçlendirmek amacıyla aşağıdaki konulara dikkat çekmek ve yöneticileri yakından bilgilendirmeyi hedefledik.

 

Önce İNTERNETTE VAR MISINIZ YOK MUSUNUZ ? sorusunun cevabını araştırmak gerekiyor.

İNTERNET VARLIĞI (Internet Presence) NEDİR  ve NEDEN ÖNEMLİDİR ?

6102 SAYILI YENİ Yeni Türk Ticaret Kanuna göre her şirketin adı ve ünvanına göre muhakkak bir internet alan adı ve bu alan adı uzantılı en az bir e-posta adresi ve de yasaya göre düzenlenmiş bir web sitesi sahibi olması gerekir.

BİR İNTERNET ALAN ADINIZ VAR MI ? Var ise kimin yönetiminde ve kime emanet olduğu hakkında bilgi sahibi misiniz ?

İnternette var olmanın başlangıç noktası öncelikle bir İnternet Alan Adı sahibi olmaktan geçmektedir.

Öncelikle alan adlarının bir süre sonra da Firmanız için en değerli varlıklardan biri olacağını hiçbir zaman unutmayınız.

İnternet Alan Adları bu konuda yetkilendirilmiş ve ICANN Sertifikası olan Firmalar tarafından sağlanmaktadır. Tercihinize göre bu alan adları 1 yıldan 10 yıla kadar süreli olarak alınabilmektedir.

.com, .co, .net, .org, .eu v.b. uzantılı alan adları ICANN Firmasının yetkilendirdiği yerli ya da yabancı firmalarca belgesiz ve ilk giren alır prensibiyle alınabilmektedir.

Sonu .tr ile biten yani .com.tr, .org.tr, .gen.tr, .gov.tr gibi alan adları da ODTÜ’nün kuruluşu NIC.TR tarafından yasal belgeler karşılığı kuruluşun faaliyetine göre verilmektedir.

Alan adları genelde şirketlerin adına ve/veya tescilli markasına göre verilmektedir. Bunun için de alan adlarının şirkete, faaliyetine göre doğru seçilmesi gerekmektedir.

Daralan alan adı piyasasında Şirketinizin ya da markanızın alan adını bulmakta güçlük çekebilirsiniz. Bu konuda muhakkak yetkili profesyonellerden firmalardan yardım almanızda fayda vardır.

.com, .co, .net gibi alan adlarını kendiniz almayıp da başkalarına aldırdığınızda alan adınız her zaman o alan adını alan kişinin mülkiyetindedir. O kişi ya da firma kötü niyetli ise ya da bu hizmetleri vermeyi bıraktığında alan adınızı kurtarmakta güçlük çekebilirsiniz. Bu nedenle muhakkak alan adınızın bir şekilde hakimiyeti firmanızın kontrolünüzde olmasında yarar vardır.

KURUMSAL ŞİRKET E-POSTA ADRESİNİZ VAR MI ve KULLANIYOR MUSUNUZ ? Kullandığınız e-posta servislerinin önemi ve güvenliği hakkında bilgi sahibi misiniz ?

Bazı şirketler çalışanları ya da yöneticileri hotmail.com, gmail.com ya da yahoo.com uzantılı e-posta adresi kullanmaktadırlar. Bu türden e-posta adresleri üzerinden yazışmalar yapmak şirketin kurumsallığı adına uygun değildir. Ayrıca yeni yasaya göre internet alan adı uzantılı e-posta adresleri üzerinden yazışma yapılması zorunludur.

Ayrıca bu türden ücretsiz sağlanan adreslerin bilgi güvenliği açısından kullanılması da bazı sakıncalar bulunmaktadır.  Bu adresler başkalarının eline rahatlıkla geçebilir. Ayrıca dünya üzerinde bu türden adresler internet sunucuları tarafından spam yani istenmeyen e-posta statülerine girmektedir. Zaman zaman e-posta adresleri üzerinden gelen iletiler ya virüs içermesi ya da toplu mail gönderimi yapması sebebiyle internet sunucuları tarafından reddedilmektedir.

En doğrusu ve güvenilir olanı muhakkak suretle her şirketin kendi adını içeren bir alan adı üzerine açılan e-posta adresi kullanmasıdır. Ulusal şirketler için de mümkünse .tr uzantılı alan adı alıp, e-posta adreslerini de bu alan adlarına göre kullanmaları şirketin ciddiyeti ve kurumsallığı adına önemlidir. Ayrıca Türkiye’de de yavaş yavaş bir çok kurum ve kuruluş şirketin resmi adını taşıyan e-posta adresleri dışında adreslerle yapılan yazışmaları kabul etmemektedir.

E-Posta Adresi ve de Web Sayfalarınızı İnternet Üzerinde Barındırmak İçin Web Sitesi Ev Sahipliği Hizmeti (Web Hosting) satın almanız gerekmektedir.

WEB SİTESİ ve E-POSTA BARINDIRMA HİZMETİ ALIYOR MUSUNUZ ? Alıyorsanız ya da alacaksanız barındırdığınız yer hakkında yeterli bilgiye sahibi misiniz ?

Bu hizmeti de özellikle Bilgi ve Telekomünikasyon Kurumu (BTK) Yer Sağlayıcı Yetki Belgesine sahip Ulusal ve Kurumsal Seviyede hizmet veren firmalardan almanız, firmanızın bilgi, veri güvenliği ve de web sitenizin performansı açısından çok önemlidir.

Firmaların büyüklüklerine ve ihtiyaçlarına göre Web Sitesi Ev Sahipliği sadece Web Sitesi bulundurma veya sunucu kiralama ya da Sunucu Barındırma gibi hizmetler satın alınarak da mümkündür.

Web Sitesi Ev Sahipliği hizmetlerinde önemli olan başlıca unsurlar aşağıdadır ;

  1. Web Siteniz hızlıca yüklenebilmelidir
  2. Hizmet aldığınız barındırma servisleri kesintisizlik oranları yıllık bazda ideal olarak %99,99 seviyelerinde olmalıdır.
  3. Hizmet aldığınız yerde Web Sitenizin yedekleri sürekli olarak tutulması ve firmanızda da bir yedeğinin bulunması önemlidir.
  4. Sitenize veya sunucularınıza ev sahipliği yapan barındıran firma ve sitenizi barındığı veri merkezi, yerleşim yeri ve güvenilirliği hakkında muhakkak bilgi sahibi olunmalıdır.
  5. Tabi ki önemli unsurlardan biri de aldığınız destek hizmetlerinin kalitesidir.

Yeni Türk Ticaret Kanuna göre her şirketin adı ve ünvanına göre almış olduğu internet alan adı üzerinde yayında olan ve içeriği de yeni yasaya göre düzenlenmiş bir web sitesi sahibi olması zorunlu hale gelmektedir.

WEB SİTESİ SAHİBİ OLMAK ve SAHİPLENMEK NEDEN ÖNEMLİ ? Bir Web Sitesine zorunluluk sebebiyle mi yoksa gerçekten kazanç sağlamak için mi sahip olunmalı ?

Web sitesi Firmanızın Kurumsallığının ve de ciddiyetinin İnternet üzerindeki yansımasıdır. Artık günümüzde firmaları ziyaret edip bilgi almak yerine daha çok web sitelerine bakarak değerlendirmeler yapılmaktadır.

Firmanın logosu, sitenin tasarımı, web sitesindeki sağladığı bilgiler, faaliyetleri, gerçekleştirdiği projeler-referansları, ekibi ve uzmanlıkları, ürün ve hizmetleri, ulaşım bilgileri gibi bir çok bilgiye ayrıntılı olarak bakılmaktadır.

Eğer web sitenizde bu türden bilgilere yer vermediğinizde ziyaret eden kişiler firmanız hakkında ön yargılara sahip olabilmektedir. Telefon açıp bilgi edinmeleri de mümkündür. Ancak günümüzde ağırlıklı olarak işler elektronik ortamda daha hızlı ve de pratik olarak yürümektedir. En basit örneklemeyle; ziyaretçileriniz web siteniz üzerindeki bir iletişim formunu doldurarak bilgi talebinde bulunabilmeli ve firmanız e-mail adresine gelen bu istek tarafınızdan cevaplandırılabilmelidir.

Öte yandan sahip olduğunuz web sitenize sahip çıkarak sürekli olarak güncellemenizde fayda vardır. Güncel olmayan sitelerin ziyaretçi trafiği de gittikçe düşecektir.

Web Sitesi kaderine terk edilmemelidir. Belli aralıklarla yeni bilgiler, yazılar, haberler, ürün-hizmet-referans duyuruları gibi bilgilerle beslenmelidir. Bilgi ile beslenmeyen siteler arama motorları tarafından da durağan siteler kategorisine alınır ve bu durumda arama motorlarındaki bulunabilirliği de gittikçe düşmeye başlar.

Her şeyden önce Web Sitenizi internet üzerindeki ofisiniz gibi düşünmeli, sahiplenmeli, ona yatırım yapmalı ve bu yatırımı sürdürmelisiniz.

Bir Web Sitesi sahibi olmada ve/veya var olan sitenin yaşatılmasında önemli olan başlıca unsurlar aşağıdadır ;

WEB SİTENİZ VAR YA DA YAPTIRACAKSINIZ AMA NASIL ? Web Siteniz ve İçeriği Yasalara Uygun mu, ne gibi özelliklerde olmalı ve de Güncelleyebiliyor musunuz ?

Bir web sitesi için önemsenmesi gereken ve de Uluslar arası Kriterlere Uygun bir Web Sitesi olması için yapılması gerekenler aşağıda kısaca anlatılmaktadır.

  1. Web Siteniz, Tasarımı, İçeriği, Yapısı ve Dinamizmi ile Firmanızı ve Stratejilerinizi İdeal bir şekilde Yansıtıyor olmalı
  2. 6102 sayılı Yeni Türk Ticaret Kanununa (*) göre web sitenizde bulunması ve paylaşılması gereken bilgiler, özellikler hakkında bilgi sahibi olunmalı
  3. Dinamik ve sürekli güncellenebilir bir altyapıya ve nitelikli bir İçerik Yönetim Sistemine sahip olmalı
  4. Web Sitenizdeki içerik, firmanız hakkında kurumsal bilgileri, ürün ve hizmetleri yeterince anlatabilmeli
  5. Web Sitesinde broşür, katalog, doküman, bilgi, resim, makale, yazı paylaşımına önem verilmeli
  6. Ziyaretçilerinizle etkileşime girecek Fonksiyonel Özelliklere sahip olmalı
  7. Google, Yahoo gibi popüler arama motorlarında üst sıralarda çıkmalı, takip etmeli, sorun var ise profesyonellerden hizmet almalı
  8. Popüler İnternet Tarayıcı Yazılımlarına ve de mobil PDA cihazlarına uyumlu olmalı
  9. Siteyi ziyaretçi profilleri, ziyaret sıklıkları, bulundukları şehir, ülke gibi ziyaretçi istatistikleri bilgisine sahip olmalı ve istatistiki bilgilere göre planlamalar yapılmalı
  10. Web Sitesi ziyaretçi trafiğinin artmasına yönelik suni olmayan tanıtım ve destek faaliyetleri yapılmalı
  11. Ziyaretçiler web sitenizde aradığı bilgiye hızlıca ve kolayca ulaşabilmeli, ziyaretçilerinizin beklentilerine ve geri bildirimlerine önem verilmeli
  12. Şirketiniz ve faaliyetleri hakkında ziyaretçiler web siteniz üzerinden sürekli bilgilendirilmeli ve takip etmeleri sağlanmalı

WEB SİTENİZİ YÖNETEBİLİYOR MUSUNUZ ? Web Siteniz kime emanet ? Çalışanınıza mı, yakın arkadaşınız ya da akrabanıza mı, amatör ellere mi, profesyonel ellere mi emanet ?

Şirket Yöneticisi olarak en son ne zaman web sitenize girdiniz ve genel olarak kontrol ettiniz ?

  1. Web siteleri sahipsiz bırakılmamalı, belli aralıklarla kontrol edilmeli, bakım gerektiren durumlarda hizmet alınmalı
  2. Web sitenizle ilgilenebilecek şirket içerisinden iş gücüne sahip değilseniz ya da zaman ayıramıyorsanız muhakkak suretle bu konuda çalıştığınız firmadan bu destek alınmalı
  3. Mümkünse 1, değilse 2 yılda bir web siteniz üzerinde tasarımsal değişiklikler yapılmalı, ziyaretçilere sürprizler yapılmalı
  4. Web Siteniz güvenliğine önem verilmeli, testler ve analizler yaptırılmalı
  5. Web Sitenizin tanıtımı yapılmalı, sitenize kayıtlı ziyaretçilerinizin web sitenizi ziyaret etmeleri için belli aralıklarla onlara izinli e-posta duyuruları, e-bültenler gönderilmeli
  6. Firmanızı Dünyaya tanıtan web siteniz güvenilir ve web odaklı kurumsal seviyede hizmet veren firmalara teslim edilmeli,
  7. Web siteniz ile ilgili sonradan tecrübe sahibi olup zarar görmek yerine teknolojisi, firma seçimi konusu iyi araştırmalı, bu alandaki iş ortağınızı, partnerinizi iyi seçmelisiniz.

6102 SAYILI YENİ TÜRK TİCARET KANUNUNA GÖRE WEB SİTESİ ZORUNLULUĞU ve WEB SİTESİNDE OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ MİSİNİZ ?

(*) 6102 sayılı Yeni Türk Ticaret Kanununa göre web sitenizde bulunması ve paylaşılması gereken bilgiler, özellikler hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olmak için bu blog.globalnet.com.tr/blog/ sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

WEB SİTENİZ SİZE PARA KAZANDIRIYOR MU ? Web Sitenizin Size Para Kazandırması için neler yapabilirsiniz ?

Öncelikle yukarıda belirttiğimiz şekilde Uluslar arası kriterlere uygun, dinamik, fonksiyonel ve de güncel bir web sitesine sahip olmalı ve de bu siteye sürekli yatırım yapıyor olmalısınız.

Gerek web siteniz üzerinden sunacağınız hizmet ve servislerle ve gerek ise internet teknolojilerini kullanarak e-pazarlama, e-tanıtım ve e-reklam gibi faaliyetler yaparak da para kazanabilirsiniz.

Her halde web siteniz bu hizmetlerin başlangıç ve bitiş noktasıdır. Yani temeli web sitesine dayanmaktadır. Bunun içinde öncelikle Web Sitesine ziyaretçi çekecek nitelikte aktiviteler yapılmalıdır.

Unutmayınız ki İşinizi ve Şirketinizi büyütmeniz, ihracat yapıyorsanız İHRACATINIZI ARTTIRMANIZIN en hızlı ve en pratik yollarından biri de İNTERNET’in Getirdiği İMKANLARI VERİMLİ Kullanmaktan Geçmektedir.

Bunun için de aşağıda sunulan bir kısım E-PAZARLAMA faaliyetleri hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmanız önemlidir.

  1. Web Sitesinin hedef kitlelere duyurulması ve tanıtılmasına yönelik aktiviteler, etkinlikler düzenlemek
  2. İzinli e-pazarlama yöntemleri kullanılması (örneğin ; yasalara uygun, kayıtlı kullanıcılarınızı çok sık rahatsız etmeyecek nitelikte ve kullanıcılarınızın izinlerini alarak yapacağınız e-posta duyuruları, e-bültenler v.b.)
  3. İyi araştırmalar sonucunda hedef kitlenize sizi ulaştırabilecek web sitelerine, bilgi, haber ve e-ticaret portallarına reklam vermek gibi
  4. Faaliyet alanlarınıza uygun olan e-iş, rehber ya da sivil toplum kuruluşları, kamu kuruluşları portallarına, sitelerine kayıt yapmak
  5. İşiniz, ürünleriniz, hizmetlerinizle ilgili alan adları alarak, mikro siteler yapıp yayına almak suretiyle destekleyici internet siteleri üzerinden ana web sitenizi desteklemek gibi
  6. Sosyal ağlar, e-iş ağları gibi portallar, sitelere kayıt yaparak, tanıtıcı sayfalar ya da şirketiniz ve faaliyetleriyle ilgili hesaplar açarak ve aktiviteler gerçekleştirmek gibi
  7. Kurumsal siteniz yanında E-Ticaret siteleri açarak ürün ve hizmetlerinizin internet üzerinden satılmasına yönelik faaliyetler yaparak
  8. Kurumsal bilgi birikimlerinizi aktaracağınız, belli kitlelerle iletişime geçerek karşılıklı etkileşim imkanı yaratabileceğiniz türde blog siteleri ya da servisleri açarak
  9. İnternet üzerindeki forumlar ya da e-gruplara katılarak, kurallara uygun bir şekilde oralarda şirketinizi temsil ederek
  10. Yurtiçi yurtdışı işbirliği duyuruları hizmetleri veren kurum ve kuruluşların portallarına üye olarak, izleyerek
  11. İş yaptığınız tedarikçilerin, iş ortaklarınızın web sitelerine e-bülten servislerine kayıt olarak
  12. Müşterileriniz, iş ortaklarınız ve yakın ilişki içerisinde olduğunuz kurum ve kuruluşlar ile etkileşim içerisinde olacağınız nitelikte EXTRANET portalları oluşturarak
  13. Kurum içi çalışanlarınız, şubeleriniz ve/veya şantiyelerinizle sürekli iletişim içerisinde olabileceğiniz, bilgi ve doküman paylaşımlarında bulunup, görüş, öneri alış-verişlerinde bulunabileceğiniz nitelikte INTRANET Portalları oluşturarak

Yukarıda belirtilen konularda vakit ayırabilirseniz direk şirketiniz imkanlarıyla, ayıramıyorsanız da muhakkak bu alandaki profesyonel kuruluşlardan ya da çalıştığınız kurumsal web firmasından muhakkak yardım, öneri ve hizmet almalısınız.

Öte yandan İNTERNET üzerinde yatırım amaçlı bazı iş sahalarına ya da projelere de yatırımlar yapabilir, bu yatırımlar üzerinden de ciddi miktarlarda kazanç sağlayabilirsiniz.

İnternet üzerindeki iş fırsatları bir çok firmanın, yatırımcının da iştahını kabartmakta ve yatırımcılar inandıkları projelere az sermaye ile yatırım yaparak 2-3 milyar dolarlık bu pazara yatırım yaparak da para kazanma yoluna gitmektedirler.

Şimdi yukarıdaki bilgileri okuduktan sonra tekrar kendi kendinize sorup cevabını vermelisiniz..

İNTERNETTE VAR MISINIZ YOK MUSUNUZ ?

Ertan BARUT

GlobalNET Internet ve Yazılım Teknolojileri Genel Müdürü

[email protected]

Sosyal Medyada Paylaş

BLOG (HABER, DUYURU ve YAZILAR)

Taşıma ve Depolama Sektöründeki KOBİ’ler İçin Bitrix24’ün Sunduğu Çözümler

İŞ İLANI: DİJİTAL PAZARLAMA, SATIŞ VE İŞ GELİŞTİRME UZMANLARI

Hukuk Firmaları İçin Bitrix24: Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Verimlilikte Devrim

Seyahat Yönetiminde Bitrix24’ün Sağladığı Avantajlar ve Çözümler

BEYTTÜRK İnşaat Bitrix24 CRM Çözümleri ve Uygulama Yazılımları Konusunda GLOBALNET’i Tercih Etti

Başarılı İş Etkinlikleri Düzenlemek için 10 Gelişmiş Etkinlik Yönetimi Yazılımı

İşletmenizi Yükseltecek 6 Temel XaaS Modeli

CRM Yazılımlarında Kurulum, Yapılandırma, Süreç Otomasyonu, Entegrasyon ve Özelleştirmenin Önemi

ALİ UZUN ŞEKERCİLİK Web Sitesi Yayında

Globalnet
Yasad Logo
GLOBALNET® Bütün Hakları Saklıdır.©
GLOBAL İnternet Teknolojileri San. ve Tic. Ltd. Şti. | GLOBALNET İnternet Teknolojileri ve Yazılım Tic.Ltd.Şti.