linkedin
Globalnet
Kriz Dönemlerinde Müşteri Kaybı Nasıl Önlenir?

Kriz Dönemlerinde Müşteri Kaybı Nasıl Önlenir?

Müşteri ilişkileri yönetimi, müşteriyi merkeze yerleştirerek onları tanımaya, taleplerine zamanında ve etkili olarak cevap verebilmeye, uzun dönemli ve kalıcı ilişkiler geliştirmeye dayanır. Pek çok şirket sahibi bu yönetimi en etkili ve doğru biçimde yapmaya çalışır ve “müşteri kaybı nasıl önlenir?” sorusunun cevabını bulmaya çalışır.

Büyük ya da küçük fark etmeksizin her şirket müşteri kaybetmekten korkar. Çünkü şirketlerin büyümesi bir taraftan yeni müşteriler edinmelerine bir taraftan da mevcut müşterilere yeniden satış yapmalarına bağlıdır.

Müşteri kaybını önlemek özellikle kriz dönemlerinde daha da zor bir hal alır.

Kriz Sırasında Müşteri Kaybetmemek İçin Ne Yapılmalı?

Kriz durumlarında. dahi dışarda kalmayı, müşterilerini elinde tutmayı başaran şirketler vardır. Müşteri ilişkileri yönetimini başarılı bir biçimde yöneten bu şirketler neredeyse çok az durumdan etkilenirler.

Aslında müşteri ilişkilerini profesyonel biçimde yönetmek ve sadık müşteriler elde etmek sanıldığı kadar da zor değildir.

Herhangi bir kriz sırasında sakin ve tutarlı olmak size avantaj sağlayacaktır.

Mevcut kriz durumunun olası tüm sonuçlarını analiz etmek önemlidir. Eğer durum daha da kötüye giderse ya da uzun süre kalıcı olursa diye bir plan yapmanız size kontrol duygusu sağlayacaktır.  Bu da müşterilerinizle olan iletişimde kendinize güven için son derece önemli bir faktördür.

Müşterilerinize zor zamanlarda da orada olduğunuzu ve onları desteklediğiniz göstermek için belki de en doğru zaman olabilir.

Müşterilerinizle iletişimde kalmaya devam edin.

Özellikle kriz ortamlarında belirsizlik ve iletişimsizlik herkes üzerinde panik duygusuna neden olur. Bu nedenle müşterilerinizle her an iletişimde olmaktan, onları doğru biçimde bilgilendirmekten vazgeçmeyin. Müşterilerinize iyi olduğunuz konularda tavsiyeler verin.

Müşterilerinize ileteceğiniz e-postalar ya da sosyal medya mecralarıyla onların korku ve endişelerini anladığınızı gösterebilirsiniz.

Müşterilerinizle kuracağınız iletişimde dürüst, şeffaf ve gerçekçi olmanızın çok önemli olduğunu unutmayın. Müşterilerinize satın alma dışında bir değer sağlamayı ihmal etmeyin.

Sizden vazgeçmeyen müşterilerinize teşekkür edin.

Sadık müşterileriniz herkese uygun tek bir kampanya ya da yaklaşımdan daha fazlasını hak eder. Sadık müşterilerinize kriz dönemine özel fırsat ve teklifler sunabilirsiniz.

Yenilikçi olmaktan kaçınmayın.

Eğer müşteri ilişkilerini en verimli biçimde yönetmek istiyorsanız CRM programlarından yardım alabilirsiniz. Bitrix24, sadece müşteri ilişkilerini değil, iş süreçlerini de yönetebileceğiniz birleşik, bütünleşik bir işbirliği platformudur. Bitrix24 CRM Müşteri İlişkileri Yönetimi programını hemen kullanmaya başlamak için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Bitrix24 ile müşteri kaybetmekten korkmayın.

Sosyal Medyada Paylaş

BLOG (HABER, DUYURU ve YAZILAR)

Taşıma ve Depolama Sektöründeki KOBİ’ler İçin Bitrix24’ün Sunduğu Çözümler

İŞ İLANI: DİJİTAL PAZARLAMA, SATIŞ VE İŞ GELİŞTİRME UZMANLARI

Hukuk Firmaları İçin Bitrix24: Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Verimlilikte Devrim

Seyahat Yönetiminde Bitrix24’ün Sağladığı Avantajlar ve Çözümler

BEYTTÜRK İnşaat Bitrix24 CRM Çözümleri ve Uygulama Yazılımları Konusunda GLOBALNET’i Tercih Etti

Başarılı İş Etkinlikleri Düzenlemek için 10 Gelişmiş Etkinlik Yönetimi Yazılımı

İşletmenizi Yükseltecek 6 Temel XaaS Modeli

CRM Yazılımlarında Kurulum, Yapılandırma, Süreç Otomasyonu, Entegrasyon ve Özelleştirmenin Önemi

ALİ UZUN ŞEKERCİLİK Web Sitesi Yayında

Globalnet
Yasad Logo
GLOBALNET® Bütün Hakları Saklıdır.©
GLOBAL İnternet Teknolojileri San. ve Tic. Ltd. Şti. | GLOBALNET İnternet Teknolojileri ve Yazılım Tic.Ltd.Şti.